HTLM vindue i en flash
Fra : Jan Jacobsen

Dato : 20-06-02 15:18

Hej til jer forhåbligt kloge hoveder

Nu er jeg løbet ind i et problem. Sammen med en ven, er jeg i
gang med at lave en hjemmeside til en lille computerklub. Vi har
på forhånd besluttede at siden skulle laves i flash. Det er skam
osse gået fint nok ind til videre. MEN.. så var det vi fandt det
her http://www.gameserver.dk/cs/csstatus.php. Det er en side
hvorpå man kan se hvem der spiller på en pågældende server. Dette
vil vi meget gerne havde integrerede på vores egen side
http://www.aim-hi.dk/. Spørgsmålet går så på om man muligvis
kunne lave et HTML-vidue i selve flashsiden? eller er den eneste
mulighed at lave et pop-up vindue? eller måske noget andet ???

Håber der er nogen der kan hjælpe

Med venlig hilsen og på forhånd tak

-Jan Jacobsen

P.S.
Her er et meget godt eksempel på hvordan det ser kan komme til at
se ud i ASP/HTML.
http://www.stivan.dk/default.asp?page=svrinfo&server=stivan.dyndn
s.org:27015
Det er sådant i den stil i håber at kunne efterligne bare i
flash....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-06-02 23:56

> [...]
>kunne lave et HTML-vidue i selve flashsiden? eller er den eneste
>mulighed at lave et pop-up vindue? eller måske noget andet ???
du kan ikke lave et html vindue inde i flash, men du kan sagtens
trække data ind i flash fx fra php eller asp sider.. ingen problemer i
det.. ehm..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 23-06-02 09:27

Man kan lave en tekstboks med dynamisk tekst. Den kan indeholde html, men de
understøttede tags er begrænsede - så der skal testes først. Hvorvidt det
duer i dette tilfælde ved jeg ikke, men jeg synes at den fra gameserver
resulterende kode virker ret simpel, såeh...
Anyway, det er så vidt jeg ved flash's eneste mulighed for html-visning.
Hvis koden altid ligner sig selv fra gameserver, kunne man vha. et
php-script strippe den hentede kode for ikke-supporterede tags og derefter
vise den i flash'en.
Det er jo i forvejen ufatteligt som folk har brugt tid på CS så hvorfor ikke
lave sådanne akrobatiske øvelser for at få disse live-stats?!

Mvh. Poul