afbestilling af ordre på IT udstyr
Fra : jens/børkop-data

Dato : 20-06-02 15:00

jeg har nettop afgivet en ordre til en kommune på IT udstyr til 16600 kr.
og fik dermed en bekræftelse på ordren, min kone arbejder på stedet hvor
ordren er afgivet til. (det har på intet tidspunkt været hemmeligt)
IT virksomheden er ejet af 2 mig selv og en anden.
Efter 2 dage bliver jeg ringet op af min kone og hun fortæller mig at det er
i strid med kommunens handels betingelser, og de ønsker ordren afbestilt.
begrundelsen er det er for familielt.
men jeg mener ikke de kan afbestille ordren uden at betale de omkostninger
vi har haft ved bestillingen af udstyret / tiden vi har brugt.
eller skal vi tage en ordenlig bid af det sure æble, af selv betale.
eller skal vi fastholde vores ordre til kommunen.

jens
Børkop-data

Fra : Peter G C

Dato : 20-06-02 15:52

jens/børkop-data <jens__@boerkop-data.dk> skrev:

[klip]

> men jeg mener ikke de kan afbestille ordren uden at betale de omkostninger
> vi har haft ved bestillingen af udstyret / tiden vi har brugt.

Du har i hvert fald ret til at få dækket dine omkostninger.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-06-02 12:03

jens/børkop-data <jens__@boerkop-data.dk> skrev i artiklen
<aesn79$9rohn$1@ID-61574.news.dfncis.de>...
> [...]
> eller skal vi tage en ordenlig bid af det sure æble, af selv betale.
> eller skal vi fastholde vores ordre til kommunen.

Der er ingen tvivl om, at det ikke er dit problem, at kommunens
medarbejdere har bestilt noget udstyr, uden at have styr på de interne
regler. Det må være kommunens eget problem, og den må i så fald se at få
styr på sine medarbejdere.

Fra : alexbo

Dato : 21-06-02 20:12

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> skrev

> Der er ingen tvivl om, at det ikke er dit problem,

Det er nok lidt for skråsikkert, bare fordi man er ansat i en kommune,
hæfter kommunen da ikke for alle indkøb den pågældende kan finde på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-06-02 15:47

"jens/børkop-data" wrote:

> [...]
> eller skal vi tage en ordenlig bid af det sure æble, af selv betale.
> eller skal vi fastholde vores ordre til kommunen.

I bør kunne fastholde kommunen på deres ordre, men vær lige sikker på, at din
kone ikke kommer i klemme inden I farer alt for hårdt frem.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : alexbo

Dato : 21-06-02 20:11

> [...]

> eller skal vi tage en ordenlig bid af det sure æble, af selv betale.
> eller skal vi fastholde vores ordre til kommunen.

Det står og falder med om den der har bestilt udstyret var berettiget til at
afgive en sådan ordre.
Du må have noget på skrift fra den person der har bestilt.

Jeg kan ikke helt gennemskue om det reelt er din kone der har bestilt
udstyret, siden det er hende der afbestiller.

mvh
Alex Christensen

Fra : carl munk

Dato : 22-06-02 10:24

"jens/bøkop-data" <jens__@boerkop-data.dk> wrote in message news:<aesn79$9rohn$1@ID-61574.news.dfncis.de>...
> jeg har nettop afgivet en ordre til en kommune på IT udstyr til 16600 kr.
>
> jens
> Børkop-data

GLEM DET - det er klogest også over for din kone !
Du ved ikke hvilke "represalier" hun kan komme ud for i hendes
kommunale fremtid indtil hun skal pensioneres, måske er der forude sat
en bremseklods i
NY LØN aftaler m.m. (set før)

OG så kan du altså ikke have ret meget "tabt arbejdsfortjeneste" i det
nævnte ordre beløb 16600 kr. !

SØRG ALTID for at få noget på skrift når du laver handler med
offentlige myndigheder i fremtiden !

Hvis du vil vide hvad noget på skrift menes: skriftlig
ordrebekræftelse - Rekvisition med 2 underskrifter af de af kommunen
underskriftberettigede.
Kan ses i den blå kommunal eller den røde (står på dit lokale
bibliotek)
eller er nævnt på kommunens hjemmeside, det kan være
Kommunaldirektøren sammen
med Indkøbschefen/Økonomichefen/Sekretariatschefen for ikke at glemme
den af borgerne valgte borgmester !