OT: Fedtfattige indlæg
Fra : Granhegnet 11

Dato : 20-06-02 14:20

Jeg er ved at få spat af indlæg, der blot rummer et link til enelleranden
ånsforsnosket recept etellerandet sted på nettet, som ingen nogensinde har
prøvet. Gruppen ender sgu som en kønsløs linksamling.

Det ville højne gruppens kvalitet væsentligt, om man enten gengav opskriften
i tekst i meddelelsen + personlige erfaringer med den, eller i emnefeltet
angav at der blot var tale om et link, man kan klikke på. F.eks.
"Fedtfattige kartoffelsnegle i vinøs palminlage /link".

Jeg kan tage fejl, men af de mange grupper, jeg kommer i, forekommer det mig
at denne gruppe er den mest link-plagede. Og så kan det da også være, at
flertallet her foretrækker links frem for personlige erfaringer. Skulle det
være tilfældet, trækker jeg.

vh/Torben

Fra : Bettina Madsen

Dato : 20-06-02 15:00

> [...]
> at denne gruppe er den mest link-plagede. Og så kan det da også være, at
> flertallet her foretrækker links frem for personlige erfaringer. Skulle

Enig. Svar med links springer jeg normalt over.
Jeg har bare ikke tænkt nærmere over at
det er irriterende.
Bettina

Fra : Jan Bøgh

Dato : 20-06-02 19:03

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> wrote in message

> Enig. Svar med links springer jeg normalt over.
> Jeg har bare ikke tænkt nærmere over at
> det er irriterende.

Links kan være en hurtig måde at hjælpe en spørger, især når spørgsmålene er
trivielle (hvor længe skal et æg koges o.l.).
Så det er vel rimeligt hensigtsmæssigt at fortsætte din nuværende praksis

vh
Jan

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-06-02 19:22

Granhegnet 11 wrote:

> Jeg er ved at få spat af indlæg, der blot rummer et link til enelleranden
> ånsforsnosket recept etellerandet sted på nettet, som ingen nogensinde har
> prøvet. Gruppen ender sgu som en kønsløs linksamling.

Tilfældigvis spørges der i de 2 indlæg efter dig idag d. 20/6 om links. Kl.15.44
og 17.06. Måske fordi der spørges på links er der mange.?
Jeg har aldrig tænkt over at der skulle være specielt mange links-henvisninger i
denne gruppe.

Hvis du skulle "trække" vil jeg sikkert kunne leve med det...
Ha' det godt...

--
Mvh. Jørgen
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Emil

Dato : 20-06-02 19:26

On Thu, 20 Jun 2002, Granhegnet 11 wrote:

>Det ville højne gruppens kvalitet væsentligt, om man enten gengav opskriften
>i tekst i meddelelsen + personlige erfaringer med den, eller i emnefeltet

Netop de personlige erfaringer er meget vigtige. Søger man på
nettet dukker der opskrifter i titusindvis op. Det vil tage hele
livet at afprøve dem alle, så det er reelt ikke megen hjælp.

Så du skal have fat i dit kill-filter til at sortere de værste
syndere fra. Hvis du samtidigt undlader at modtage indlæg over
100 linier, slipper du for en del selvpromovering fra sygelige
kopister uden egen erfaring.

>Jeg kan tage fejl, men af de mange grupper, jeg kommer i, forekommer det mig
>at denne gruppe er den mest link-plagede. Og så kan det da også være, at

det kun er et forbigående fænomen. Prøv at holde skruen i vandet,
der kommer hele tiden friske kræfter til.

Start med selv at give et bidrag, i stedet for blot at brokke
dig. Vis hvordan det skal gøres, så skal resten af flokken nok
følge dit eksempel - hvis det er godt nok.

Den største forandring starter med dit gode eksempel.

m.v.h. Emil

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-06-02 20:57

Emil wrote:

> Klip
> syndere fra. Hvis du samtidigt undlader at modtage indlæg over
> 100 linier, slipper du for en del selvpromovering fra sygelige
> kopister uden egen erfaring.

Er kommentaren mindet på ham der engang imellem har et indlæg kopieret fra en
avis.? ...

Bostrup, Bosse, Boserup eller noget lignende...

--
Mvh. Jørgen

Fra : Emil

Dato : 21-06-02 22:15

On Fri, 21 Jun 2002, Jørgen Rasmussen wrote:

>Er kommentaren mindet på ham der engang imellem har et indlæg kopieret fra en
>avis.? ...

Nej, det er udelukkende for ikke at modtage store indlæg
(herunder mine egne), hvis indholdet ikke har nogen interesse.
Hovedløs afskrift af uønskede opskrifter og artikler er kun
unødigt fyld.

Finder man ud af at det måske alligevel kan være interessant,
markerer man blot artiklen til hentning næste gang man går på
nettet.

Nu er denne gruppe dejligt fri for binære vedhæng, men den slags
vil slet ikke blive hentet hvis man ikke vil modtage indlæg på
over 100 linier.
Et kill-filter vil altid hente artiklen, og så markere den som
læst, eller slette den, afhængigt af indstillingen.

>Bostrup, Bosse, Boserup eller noget lignende...

Peter Bosse sender vidst nok mange gode bidrag med fyldige
avisudklip. Lidt træls hvis man selv læser nyheder, eller får
nyhedsbreve - eller selv har en kogebog. Jeg havde helst set at
han sendte et kort resumé og et link, for det kan måske
interessere mange.

En begrænsning på 100 linier vil naturligvis bevirke at man slet
ikke henter den slags indlæg, og folk som citerer alle foudgående
indlæg kommer heller ikke igennem. De sender sjældent visdomsord,
så man går ikke glip af noget.

Men trafikken her i gruppen er ikke overvældende, så fred være
med det. Man kan jo selv bestemme hvad man vil modtage.

Det jeg savner mest i dette forum, er de personlige erfaringer og
oplevelser med div. mad- og drikkeemner.

Livet er for kort til at surfe rundt på nettet for at finde de få
guldkorn. Så lad os servere dem for hinanden på en sølvbakke, og
give resten til grisene.

m.v.h. Emil