Rep. af utæt inddækning
Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 20-06-02 14:10

Hej,

Jeg kan konstatere at inddækningen ved vores skorsten og antenne er en
smule utæt. Ikke meget, men nok til at det af og til drypper.

Er det noget man kan fikse selv? I så fald hvordan

Alternativt, nogen der ved hvad det ca. koster at få en blikkenslager
til at lave det?

mvh
Jeppe

Fra : Aksel

Dato : 20-06-02 17:30

"Jeppe N. Madsen" <jeppenm@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det noget man kan fikse selv? I så fald hvordan
>
> Alternativt, nogen der ved hvad det ca. koster at få en blikkenslager

Du kan nok ikke lave det professionelt, men der findes noget reparationstape
som kan bruges.
Det er noget tjærelignende med alufolie på den ene side, det kan trykkes
fast over utætheden, overfladen skal være tør og helst varm. jeg ved ikke
hvad det hedder, men det holder godt.

Hilsen Aksel

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 20-06-02 19:34

"Aksel" <akselj@newmail.dk> writes:

> "Jeppe N. Madsen" <jeppenm@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> [...]
> fast over utætheden, overfladen skal være tør og helst varm. jeg ved ikke

Tak for tippet. Det vil jeg prøve i første omgang. Så må vi se hvor
længe det holder

mvh
Jeppe

Fra : Emil

Dato : 20-06-02 19:26

On 20 Jun 2002 15:10:20 +0200, Jeppe N. Madsen wrote:

>Jeg kan konstatere at inddækningen ved vores skorsten og antenne er en
>smule utæt. Ikke meget, men nok til at det af og til drypper.
>
>Er det noget man kan fikse selv? I så fald hvordan

Det afhænger lidt af konstruktionen. Zinkinddækninger er ofte
fuget med en slags plastik-fugemasse, som svinder lidt med årene.

Er det tilfældet hos dig, kan du skære de yderste (hårde) 2 mm af
fugen af med en hobbykniv, og så enten trykke den resterende fuge
på plads med en træpind, eller supplere med nyt fugemasse.

m.v.h. Emil