Hvordan får jeg en streng til float
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 20-06-02 12:04

Hej

Jeg har en streng som indeholder værdien '6.123.145,44'

Normalt ville jeg lave StrToFloat, men den fejler.

Hvordan kan jeg ellers nemmest gøre det ?

--
Best Regards / Med venlig hilsen
___________

Fra : // Overby

Dato : 20-06-02 14:04

> Jeg har en streng som indeholder værdien '6.123.145,44'
> Normalt ville jeg lave StrToFloat, men den fejler.
> Hvordan kan jeg ellers nemmest gøre det ?

Kan det være fordi, at der bruges ',' som decimaladskiller og ikke '.' -
prøv at bytte om på komma og punkt så tallet bliver
6,123,145.44 - alternativt kan du ændre standarddecimaladskilleren i
windows - men jeg kan ikke lige på stående fod huske hvordan, måske kan
andre?

Daniel

Fra : Juno

Dato : 20-06-02 14:25

--klip--
> - alternativt kan du ændre standarddecimaladskilleren i
> windows - men jeg kan ikke lige på stående fod huske hvordan, måske kan
> andre?

var ThousandSeparator: Char;
var DecimalSeparator: Char;

Jeg ved ikke om man skal ændre dem tilbage igen efter brug...

--
*/*
jUno

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-06-02 14:26

Hvis du læser hjælpen, vil du se, at tusindtals-seperator ikke er
tilladt, så start med at slette punktummerne:

while pos('.',tekst)>0 do delete(tekst,pos('.',tekst),1);

Hilsen
Uffe

"Michael Vilhelmsen" <Michael.Vilhelmsen@Microcom.NoSpam.Com> wrote in
message news:Xns923384F1A85E9MichaelVilhelmsenNoS@212.54.64.135...

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-06-02 07:19

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in news:3d11d7bc$0$264
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> tilladt, så start med at slette punktummerne:
>
> while pos('.',tekst)>0 do delete(tekst,pos('.',tekst),1);

Dette endte også op med det.
Men jeg havde en masse steder, hvor jeg nu pludselig skulle rette til.
Men en funktion gjorde det lidt nemmere.

Ellers tak.