Min computer går hele tiden i stå?
Fra : Mick Lyngø Larsen

Dato : 20-06-02 12:24

Hej!
Jeg når jeg spille computerspil, så fryser det efter kort tid hvad skal jeg
gøre?
Jeg har en 1.3 ghz processer og geforce 2 grafikkoprt edm 64mbram. Jeg kører
Windows XP pro, og kan det have noget at gøre med driveren til grafikkortèt?

MVH Mick

Fra : Frontier

Dato : 20-06-02 16:38

Hejsa

On Thu, 20 Jun 2002 13:23:42 +0200, "Mick Lyngø Larsen"
<mick_superaab@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Windows XP pro, og kan det have noget at gøre med driveren til grafikkortèt?

Lyder som om du har 2 problemer:
1. XP (ustabil som ind i h...)
2. gammel driver til dit grafikkort
3. Har du husket at installere AGP driver til dit chipset? Selv
Intel's skal opdateres...

/Frontier

Fra : Óðin

Dato : 20-06-02 21:25

"Mick Lyngø Larsen" <mick_superaab@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kører
> Windows XP pro, og kan det have noget at gøre med driveren til

Min comp. gjorde det samme, og ligegyldigt hvilke drivere jeg anvendte gik
den stadig ned. En dag prøvede jeg at undeclocke mine RAM efter jeg havde
læst at WinXP MEGET gerne vil have kvalitets RAM, hvilket jeg ikke har.
Derefter har d bare kørt stabilt uden et crash i flere uger nu. Mit råd er
derfor først at underclocke dine RAM, og se om d er problemet, og, hvis
dette er tilfældet, købe nye kvalitets RAM, eller køre med dine RAM
undeclocket.

/Óðin

Fra : Lars Smith Larsen

Dato : 22-06-02 22:09

Nogen der vil lette lidt på hatten og forklare hvordan man "underclocker"
sine RAM?
(Mobo: Asus p4s333)

--
Lars

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-06-02 22:38

> [...]

> Jeg har en 1.3 ghz processer og geforce 2 grafikkoprt edm 64mbram.
> Jeg kører Windows XP pro, og kan det have noget at gøre med

Når det er efter kort tid det sker så kunne det også lyde til et
varmeproblem. Hvad er din kabinettemperatur, CPU-temperatur og hvis du
kan måle den, din GPU's temperatur.