Ekstraregning fra advokat på porto og kopi
Fra : Peter Malling

Dato : 20-06-02 08:26

Vi har netop købt hus og har haft en advokat på. Hun havde på forhånd
opgivet en fast pris på 6.300 plus moms. Nu har vi fået regningen fra hende,
og der har hun oven i dette beløb lagt et beløb på 350 kr. til dækning af
"Porto og kopi inkl. moms". Er det almindeligt? Jeg havde forventet at den
faste pris var alt inkl. Der blev ikke ved aftalens indgåelse nævnt noget om
at porto og kopiering ville bleve faktureret særskilt.

Mvh Peter.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 20-06-02 08:39

On Thu, 20 Jun 2002 09:26:02 +0200, "Peter Malling"
<malling@iname.com> wrote:

>og der har hun oven i dette beløb lagt et beløb på 350 kr. til dækning af
>"Porto og kopi inkl. moms". Er det almindeligt?

Jeg tror ikke det er almindeligt (i betydningen "en meget udbredt
praksis"), men det ses dog fra tid til anden.

>Jeg havde forventet at den
>faste pris var alt inkl. Der blev ikke ved aftalens indgåelse nævnt noget om
>at porto og kopiering ville bleve faktureret særskilt.

Hvad sagde advokaten, da du gjorde opmærksm på det? (Hint: Ring og
snak stille og roligt med hende, og se om I ikke kan blive enige).

--
Jakob Paikin

Fra : jan mogensen

Dato : 20-06-02 14:37

"Peter Malling" <malling@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> at porto og kopiering ville bleve faktureret særskilt.

Som selvstændig er selv jeg overraskede over at hun vil tage røven på dig
jeg ville aldrig betalt

Jan Mogensen
www.abak.dk