Elektronik til dem der behøver......
Fra : Torben

Dato : 20-06-02 05:39

Hej .....

Jeg vil gerne spørge kompetente sjæle om en dansker kan flytte til Palæstina og hjælpe
med spørgsmål angående elektronik.... her tænkes kun i teknologi der er offentlig tilgængelig
på f.eks.. DTU og i dansk almindelighed. kan en dansk statsborger tiltales for hvad andre bruger
et godt råd til ude i verden....?

Gisser

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-02 14:13

"Torben" <Spica@c.dk> wrote in

> [...]
> f.eks.. DTU og i dansk almindelighed. kan en dansk statsborger
> tiltales for hvad andre bruger et godt råd til ude i verden....?

Den forstod jeg ikke...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Henning

Dato : 20-06-02 16:21

On Thu, 20 Jun 2002 13:12:46 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<spamtrap@spammer.dk> wrote:

>"Torben" <Spica@c.dk> wrote in

>Den forstod jeg ikke...

Mon ikke det skal opfattes sådan: "Hvis jeg med min elektronikviden
lærer palæstinenserne at lave bobmer, kan jeg så blive straffet?"

Svaret er naturligvis - ja, du bliver straffet! Meget hårdt endda, jeg
tror Israelerne er bedøvende ligeglade med om du er dansker!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-02 16:45

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote in

> Svaret er naturligvis - ja, du bliver straffet! Meget hårdt
> endda, jeg tror Israelerne er bedøvende ligeglade med om du er
> dansker!

Men den danske stat - vil de kunne straffe vedkommende ?

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-06-02 20:24

> Men den danske stat - vil de kunne straffe >vedkommende ?

Er det ikke ligemeget? Hvis man bliver fanget er det *dernede* og jeg
tvivler på at du skal regne med at komme hjem i et stykke hvis mossad får
fat i dig.

Med fare for at hoppe over i politik vil jeg så sekundært sige at det er et
sygt spørgsmål, man burde skamme sig over at stille.

/morgan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-02 21:56

"Morgan Jones" <mjones@image.dk> wrote in

> Er det ikke ligemeget? Hvis man bliver fanget er det *dernede*
> og jeg tvivler på at du skal regne med at komme hjem i et stykke
> hvis mossad får fat i dig.

nej, det er ikke ligemeget, det var et reelt spørgsmål.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 20-06-02 21:42

On 20.06.2002 17:45, in article Xns9233B476DA849hstidsen@212.54.64.149,
"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote:

> Men den danske stat - vil de kunne straffe vedkommende ?

Ja, hvis det er strafbart i den pågældende stat - og skulle man næsten tro,
eftersom Israelske sikkerhedsstyrker konstant anholder formodede terrorister
- så kan en dansk statsborger også straffes i Danmark for det han har lavet
dernede, jf. straffeloven § 7 stk. 1 nr. 2.

Nu er jeg ikke helt inde i de nye aftaler (?) der er indgået efter 11.
sept., men hvis Danmark efter mellemfolkelig overenskomst har pligt til at
retsforfølge ham, så kan han også straffes her, jf. straffeloven § 8 nr. 5.

/kristian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-02 23:25

Kristian Storgaard skrev:

>Ja, hvis det er strafbart i den pågældende stat -

Altså i Palæstina, ikke også?

>eftersom Israelske sikkerhedsstyrker

Israelske sikkerhedsstyrker? I Palæstina?

>konstant anholder

Anholder? I en fremmed stat?

>formodede terrorister

Formodede?

Kan vi ikke snart få lidt jura på banen?

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-06-02 00:35

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in

> Altså i Palæstina, ikke også?

Palæstina eksisterer ikke, der er derimod et selvstyreområde.

> Israelske sikkerhedsstyrker? I Palæstina?

ja, følger du ikke med i nyhederne ?

> Anholder? I en fremmed stat?

Det er som sagt tidligere ikke en fremmed stat men et
selvstyreområde.

Og det de kalder anholder kan vi, for at du forstår det, kalde
"henter ud af selvstyreområderne for at retsforfølge dem".

> Formodede?

Du ved, man er ret sikker på de er terrorister = formodede

> Kan vi ikke snart få lidt jura på banen?

Måske du skulle have styr på tingene først...

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 21-06-02 10:05

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Kan vi ikke snart få lidt jura på banen?

Jo tak! Jeg beskrev (nogle) reglerne for anvendelse af dansk
straffemyndighed på forbrydelser begået i udlandet - det er jura. Du svarer
med et par kommentarer om forholdet mellem israelere og palæstinensere - det
er politik.

Prøv at se bort fra den bistætning jeg satte ind - så er der en del jura.

/kristian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-02 19:45

Henning skrev:

>Svaret er naturligvis - ja, du bliver straffet!

Hjemmel?

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 20-06-02 19:53

On Thu, 20 Jun 2002 20:45:05 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Hjemmel?

Nu kender jeg ikke de israelske/palæstinensiske love, men der er
garanteret lovhjemmel for det! Kopieret fra oprindelig indlæg; "om en

Fra : Peter G C

Dato : 20-06-02 19:54

Henning <newsmail@mailme.dk> skrev:

[klip]

> Nu kender jeg ikke de israelske/palæstinensiske love, men der er
> garanteret lovhjemmel for det!

Garanteret......suk

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning

Dato : 20-06-02 20:14

On Thu, 20 Jun 2002 20:54:06 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Henning <newsmail@mailme.dk> skrev:
>
>[klip]

>Garanteret......suk

Ok, jeg omformulerer mig - der er meget stor sandsynlighed for det,
med den nuværende spændte situation. Men der er sikkert ingen i dette
forum, der kan svare på spørgsmålet.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-02 20:29

Henning skrev:

>Ok, jeg omformulerer mig - der er meget stor sandsynlighed for det

Sandsynlighed for at Israel har juridisk myndighed over et område
som slet ikke er deres?

Kan du ikke skrive i dk.gætterier.jura i stedet for her?

--
Bertel

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-06-02 23:09

Scripsit Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk>

> Sandsynlighed for at Israel har juridisk myndighed over et område
> som slet ikke er deres?

I praksis er det deres. Det plejer at være alt hvad folkeretten ser på.

--
Henning Makholm "We will discuss your youth another time."

Fra : Andy

Dato : 21-06-02 03:59

> [...]
dansk
>statsborger tiltales for hvad andre bruger et godt råd til ude i

DSK nr 11300 af 11/11/1986
DSK nr 11070 af 28/10/1986

http://www.retsinfo.dk