Syge selleri
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-02 00:19

De ser nu ud til at trives endnu, men der er kommet brune visne pletter på
bladene. Hvad er det tegn på? Jeg har også en løvstikke der har lignende
symptomer.

Jeg har også en thornfree brombær der ikke vil igang på andet år. Der er
sprøjtet, vandet, gødet, givet kommunekompost osv. Det bliver ingenting til
med den. Står i skygge efter godt middag. Hvad er det galt?

Nu vi har gang i elendigheden: Jeg har også en ribs, der får bulede blade.
Jeg troede det var p.gr.a. bladlus, men de er holdt væk i år. Og nu ser jeg
også lyse skud, trods gødning, og også et sted med revnet bark i en ung
gren. Bulerne er der også. Væksten er svag. Hvad fejler den?

Ellers går det da godt nok, lige når vi ser bort fra....
og....og....og....og..........

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erna Andersen

Dato : 20-06-02 11:40

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> også lyse skud, trods gødning, og også et sted med revnet bark i en ung
> gren. Bulerne er der også. Væksten er svag. Hvad fejler den?

Der må være en ubalance i jorden. Er der ikke noget der står godt? Jordbær,
hindbær, græs?
Nu har jeg med vilje nævnt det, der skal have sur jord..

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-02 22:11

Erna Andersen <vedhegnet23@mail.tele.dk> skrev i en

> [...]

Jordbær,
> hindbær, græs?
> Nu har jeg med vilje nævnt det, der skal have sur jord..

De står forskellige steder, f.eks står ribsen lige ved siden af sin Mor, der
har det godt. Der e r ikke generelle problemer med væksten, faktisk trives
det meste. Men når man har gang i mange ting, er der jo af og til lidt knas
med noget af det, ikke?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erna Andersen

Dato : 21-06-02 14:23

> De står forskellige steder, f.eks står ribsen lige ved siden af sin Mor,
der
> har det godt. >

Den trænger måske til at komme lidt længere hjemmefra?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-06-02 22:58

> der
>
> Den trænger måske til at komme lidt længere hjemmefra?

De trykker ikke kind....

Findes der særlig sygdomsfrie eller resistente 'dafo-planter', og hvem
sælger egentlig DAFO-planter? Er der ingen bud på mine øvrige spørgsmål?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen