Servername DKTV ?
Fra : Ingolf Olsson

Dato : 19-06-02 23:24

Jeg står fuldstændig blank overfor min nye netforbindelse fra DKTV.-Jeg
har indtastet kodeordene i Kontrolpanelets TCP/IP opsætning, og jeg er
på nettet,kan surfe osv.-Men min mail / news kan jeg ikke ramme,når jeg
i rent gætteri
indtaster forsøgvise tal eller kodeord.- DKTV bruger betegnelser som >
Sub-maske. / Gateway / Vært / DNS-server
Ingen af disse ord findes i Netscapes prefferenser-de findes heller ikke
i kontr.panelets TCP/IP opsætning eller kontr.panel
>Internet.-Her er betegnelserne helt andre!-
Min maskine er > G4 450 mhz- Netforbindelse er Flatrate fra DKTV-de
suporter som bekendt ikke mac.Både Internet explore og netschape virker
ved surfing-men news og mail virker ikke- Den ber mig om at tjekke
Servername.Jeg har så gjort nogle gætterri forsøg,men uden held.
Hvem kan hjælpe? Jeg vil helst bruge netscape.Desuden kan jeg beholde og
bruge min gamle email addr. fra Telia ?
Hvordan?
Ingolf Olsson

Fra : Jonas Voss

Dato : 20-06-02 00:00

Ingolf Olsson <ingolf@private.dk> writes:

> Jeg står fuldstændig blank overfor min nye netforbindelse fra DKTV.-Jeg
> har indtastet kodeordene i Kontrolpanelets TCP/IP opsætning, og jeg er
> på nettet,kan surfe osv.-Men min mail / news kan jeg ikke ramme

[snip]

Har du faaet en mail-adresse fra DKTV sammen med din netforbindelse?
Hvis ja, saa skal du bruge adressen paa deres mailserver. Den maa staa i
dokumentationen, da det er den samme uanset hvilken platform du bruger.

> Hvem kan hjælpe? Jeg vil helst bruge netscape.Desuden kan jeg beholde og
> bruge min gamle email addr. fra Telia ?
> Hvordan?

I netscape: Preferences -> Mail & News settings, derinde skulle der
gerne vaere et sted du kan indtaste dine serveroplysninger.
Hvis du ikke har opsagt dit Telia-abonnement kan jeg ikke se hvorfor du ikke
skulle kunne bruge den stadigvaek. I saa fald skal du blot indtaste
mailserveroplysningerne fra Telia.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |