LARRY - de gode gamle Larry spil
Fra : Schuberti

Dato : 19-06-02 22:33

er der nogen der ved om man stadig kan anskaffe disse, eller skal man kende
nogen, som kender nogen osv. for at få fat i dem?

kan de evt. downloades - hvor?

mvh
schuberti

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-06-02 00:54

Schuberti skrev:

>er der nogen der ved om man stadig kan anskaffe disse, eller skal man kende
>nogen, som kender nogen osv. for at få fat i dem?

Jeg har Larry 1,2,3,5,6 (nr. 4 findes ikke) liggende i en "Collector's
Edition", hvis det har interesse.

Der medfølger en walkthru af alle spillene i en mappe (printet).

Skriv på mail (hvis du er interesseret) i stedet for her i gruppen, da
denne gruppe ikke er til handel.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! Skriv for mere info.

Fra : Hörschgen

Dato : 20-06-02 13:48

Du kan finde disse spil gratis på nettet, da de er blevet frigivet og nu er
lovlige at downloade. De går under betegnelsen "abandonware". Søg blot efter
dette + Larry på f.eks. Google, så finder du dem hurtigt.
Således fandt jeg Larry 6 på under 2 minutter.
Linket til L6 er:
http://www.datafull.com/descargando/index.php?sys=1&view=prog&id=3623

Mvh Mikkel

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-06-02 14:26

"Hörschgen" <mikkel@NOSPAMschutt.dk> skrev i

> Du kan finde disse spil gratis på nettet, da de er blevet frigivet og nu
> er lovlige at downloade. De går under betegnelsen "abandonware". Søg
> blot efter dette + Larry på f.eks. Google, så finder du dem hurtigt.

bare for nysgerrighedens skyld. Abandonware er vel en betegnelse som er
blevet opfundet for at lovliggøre piratkopiering af gamle spil. Oftest er
spillene jo også så gamle så firmaerne ikke gider gøre noget ud af det. Det
er vil ikke ensbetydende med at det er lovligt?? når abandonware er blevet
lovligt vil jeg mene at det går under betegnelsen freeware.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Crash Override

Dato : 21-06-02 12:42

> [...]
blevet
| lovligt vil jeg mene at det går under betegnelsen freeware.

Nej , Abandonware er software som er 'efterladt' (abandoned) af
producenten, og alle restriktioner, angående ændringer i koden,
modificering samt kopiering er fjernet -
det er derfor fuldt lovligt at kopiere disse abandon spil.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-06-02 14:40

In article <3d13110a$0$78802$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Crash Override claimed the following:
> [...]
> modificering samt kopiering er fjernet -
> det er derfor fuldt lovligt at kopiere disse abandon spil.

*host*BULLSHIT*host*

--
Anders Vind Ebbesen
Doing it right is no excuse for not meeting the schedule.

Fra : Crash Override

Dato : 21-06-02 15:37

| *host*BULLSHIT*host*

ikk en skid bullshit der .... det er definitionen på abandonware ...
at der så er mange mennesker der annoncerer at et bestemt spil er
abandonware, uden at det er det, fra producentens side , er så noget
helt andet..

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-06-02 21:00

In article <3d133a22$0$71610$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> at der så er mange mennesker der annoncerer at et bestemt spil er
> abandonware, uden at det er det, fra producentens side , er så noget

I så fald ville udgiverne skrive det på deres officielle sider.

Fra : DWM

Dato : 22-06-02 01:54

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse
> I så fald ville udgiverne skrive det på deres officielle sider.

Nemlig. Selv de fleste gamle spil/programmer til f. eks C64 er stadig
under copyright. At dem der så har copyrighten højst sandsynlig
er ligeglade med dem er så noget andet.

/Kenneth Iversen

Fra : Simon Kamber

Dato : 22-06-02 16:02

On Fri, 21 Jun 2002 13:42:01 +0200, "Crash Override"
<i.was.the.chosen.one.to.crash@mainframen.dk> wrote:

> [...]
>modificering samt kopiering er fjernet -
>det er derfor fuldt lovligt at kopiere disse abandon spil.
Ja, der har du så ret. Men der er bare MEGET få producenter der bruger
resourcer på at abandon'e deres software rigtigt. Derfor er
betegnelsen nu mere gældende for de glemte spil.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Simon Kamber

Dato : 20-06-02 15:13

On Thu, 20 Jun 2002 14:47:54 +0200, "Hörschgen"
<mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote:

>Du kan finde disse spil gratis på nettet, da de er blevet frigivet og nu er
>lovlige at downloade. De går under betegnelsen "abandonware". Søg blot efter
>dette + Larry på f.eks. Google, så finder du dem hurtigt.
Det er så ikke helt rigtigt. Abandonware er lige så ulovligt som alt
andet piratsoftware. Dog er det mere accepteret, og kun få producenter
har problemer med det. De mister jo ingen penge på det mere. Kan
personligt anbefale abandonwaresiden www.the-underdogs.org, der kan
man hente næsten alle de spil som ikke sælges mere, og dem der sælges
har istedet for en downloadmulighed et link til forhandleren.

Fra : Rune Manscher

Dato : 20-06-02 15:46

"Hörschgen" <mikkel@NOSPAMschutt.dk> wrote in message
> [...]
efter
> dette + Larry på f.eks. Google, så finder du dem hurtigt.
> Således fandt jeg Larry 6 på under 2 minutter.

Som også tidligere anført, er det IKKE lovligt at downloade Larry-spillene,
ligegyldigt hvordan du finder dem.

*Rune

Fra : Simon Kamber

Dato : 20-06-02 22:19

On Thu, 20 Jun 2002 16:46:16 +0200, "Rune Manscher"
<manscher@hotmail.com> wrote:

>Som også tidligere anført, er det IKKE lovligt at downloade Larry-spillene,
>ligegyldigt hvordan du finder dem.
Nejda, men det er jo heller ikke lovligt at køre for stærkt på vejen.
Kender kun en der overholder fartgrænserne. Ved ikke om larry-spillene
stadig kan købes, men det er da ikke fair at man ik må have adgang til
de spil der ikke sælges mere.

Fra : Jonas Nielsen

Dato : 21-06-02 15:12

"Schuberti" <kasbonderup@hotmail.com> writes:
> kan de evt. downloades - hvor?

De kan hentes fuldt lovligt på www.back2roots.org . De er dog til
Amiga( - emulator). Der er stort set ingen forskel på amiga og
pc-versionen af spillene.

Fra : J.Dredd

Dato : 21-06-02 17:28

Jeg læste på al lowe's Hjemmeside at Sierre havde stoppet for salget af
Larry's ultimate pleasure pack.. Altså den pakke hvor alle spillene var
samlet. Dette skyldes at de har solgt alle deres kopier. De skulle dog ikke
ha planer om at lave flere.