Lidt motorcykel filosofi.......
Fra : Søren Dahl

Dato : 19-06-02 22:04

Hej NG

I dag da jeg sad og kørte hjem fra arbejde i et pragtfuldt vejr på
ryggen af min nyindkøbte Bandit - sad jeg og fik nogle ret
interessante tanker.......

Hvad er det mon det der gør at vi motorcyklister ynder at gøre det vi
gør at køre MC????

Jeg tænkte meget frem og tilbage - mens jeg nød turen i fulde drag -
den nye bandit spandt som en killing - jeg tog svingene som var den en
leg....

Hvorfor bruger vi så mange penge som vi gør?

Jeg overhalede en ny BMW til 400.000 - føren så kold og kynisk ud, da
min lille bandits frække røv kækt trak ind foran ham. Jeg tror han sad
og tænkte over hvilket fejlkøb han netop lige havde gjort, men prøvede
at skule det bag sine smarte dyre solbriller........

Hvorfor ......?

Jeg nåede ikke at tænke mere over det, for nu var jeg hjemme.
Jeg trak af mit varme MC tøj - det tog det meste af 5 min at få klædt
mig af og skiftet tøj fordi jeg svedte helt vildt. Det våde tøj skulle
til vask, mit MC tøj skulle hænges på plads......

Jeg var ulække af sved.... jeg skulle skifte tøj....... og røv og
nøgler ..... men det eneste jeg kunne tænke på var hvornår jeg atter
skulle ud og køre.....
Hvorfor???

Søren
- Bandit YK2 - 1106 km ( en uge gammel )

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-06-02 22:25

"Søren Dahl" wrote:

> Jeg overhalede en ny BMW til 400.000

Hmm, en k1200LT koster mig bekendt ca. kr.290.000. Det er den dyreste.

> - føren så kold og kynisk ud, da min lille bandits frække røv kækt trak
> ind foran ham.

Du tager fejl. Han nød stilheden.

> Jeg tror han sad og tænkte over hvilket fejlkøb han netop lige havde
> gjort,

Det er vel op til folk selv hvad de vil køre på. Så dit køb er mindst lige
så meget et fejlkøb. Set med mine øjne.

> men prøvede at skule det bag sine smarte dyre solbriller........

.........Så kan vi da lige starte den der "jeghardaikkeharleyfordomme"
igen.

Ib Jakobsen

Fra : Kenneth S

Dato : 19-06-02 22:32

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> så meget et fejlkøb. Set med mine øjne.

> ........Så kan vi da lige starte den der "jeghardaikkeharleyfordomme"

Det kan jo være bimmeren var en bil

Kenneth
R1

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-06-02 23:04

Kenneth S wrote:

> Det kan jo være bimmeren var en bil

Satans også. Tankegangen var lidt præget af hvilken gruppe vi var i.

Ib Jakobsen

Fra : Christian Stidsen

Dato : 19-06-02 22:43

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Satans også. Tankegangen var lidt præget af hvilken gruppe vi var i.

Hmmmm, ganske interessant!
- lad os prøve at poste indlæget i dk.fritid.bil og se hvad det medfører!
Gad vide om de er prægede på samme måde...

LOL

Christian

Fra : Søren Dahl

Dato : 20-06-02 19:16

On Wed, 19 Jun 2002 23:32:11 +0200, "Kenneth S"
<kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote:

>"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

>Det kan jo være bimmeren var en bil

Det var en bil :)))

BMW motorcykler er noget af det fedeste som kan køre på to hjul. Min
næste MC bliver en BMW 1150 GS!!!

MVH Søren
- Bandit 600

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-02 19:32

"Søren Dahl" wrote:

> Det var en bil :)))
>
> BMW motorcykler er noget af det fedeste som kan køre på to hjul. Min
> næste MC bliver en BMW 1150 GS!!!

Fint, du er inde i varmen igen. Havde lige æren at køre en k100rt hjem til
lolland fra Vandel sammen med tre på HD. Jeg tror jeg må have sådan en.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 20-06-02 20:57

> Fint, du er inde i varmen igen. Havde lige æren at køre en k100rt hjem til
> lolland fra Vandel sammen med tre på HD. Jeg tror jeg må have sådan en.

Ang Bmw: Jeg så her forleden dag på eurosport at der var en racingklasse kun
for bmw bokser modeller... med al respekt for bmw cyklen, var det måske det
sidste sted jeg villa ha set "hængepattemodellen" :)

Mvh Claus

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-02 22:03

Claus Ruglund Jakobsen wrote:

> Ang Bmw: Jeg så her forleden dag på eurosport at der var en racingklasse kun
> for bmw bokser modeller... med al respekt for bmw cyklen, var det måske det
> sidste sted jeg villa ha set "hængepattemodellen" :)

Sidste år på Vandel så jeg de kørte sidevognsræs med BMW. Det er faktisk ikke
småting der kan hives ud af en sådan.

Ib Jakobsen

Fra : Ole Baun

Dato : 19-06-02 22:30

"Ib Jakobsen" skrev i en meddelelse news:3D10F696.72D4EAFA@post.tele.dk...

> Hmm, en k1200LT koster mig bekendt ca. kr.290.000. Det er den dyreste.

LOL
Jeg har hørt et eller andet sted at BMW også laver biler; - og at nogen af
dem vist nok koster mere end kr. 290.000.

Ole Baun

Fra : Denise

Dato : 20-06-02 09:11

Fra : Morten Dahl -

Dato : 20-06-02 09:37

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> wrote in message

Øhh ja og du ville sige??

Eller er det det man kalder stiltiende accept?

-
Morten Dahl

Fra : Denise

Dato : 20-06-02 09:34

Hej
Gud blev helt forskrækket over der var et indlæg fra mig.
Aner ikke hvad der er sket, jeg sad bare og læste, sorry.
Hilsen Denise

Fra : Morten Dahl -

Dato : 20-06-02 11:53

> Hej
> Gud blev helt forskrækket over der var et indlæg fra mig.
> Aner ikke hvad der er sket, jeg sad bare og læste, sorry.
> Hilsen Denise

Nu er det jo ikke den store forteelse men ligefrem at blande vorherre
ind i sagerne.. er det ikke liiige at ...

Men du behøver skam ikke undskylde, hvis du ofte læser her, vil du også vide
at det er en af de få NG hvor stemningen er rigtig god.

Venlig Hilsen

Morten Dahl

Fra : Denise

Dato : 20-06-02 11:59

Hej

> [...]
vide
> at det er en af de få NG hvor stemningen er rigtig god.

Hihi, jamen så bruger vi ham den anden. Da jeg så mit navn, så tænkte jeg,
"hvad f..... har jeg _nu_ skrevet", er jeg nu blevet senil dement light,
men jeg havde altså ikke skrevet noget.Så den med stiltiende accept passede
jo fint .
Jow, der er en rigtig god stemning her i gruppen.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02, Rød og så _måske_ halvkåbe på næste torsdag.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-06-02 12:12

"vil du også vide at det er en af de få NG hvor stemningen er rigtig god"

Enig. Men er det ikke bare den gode stemning fra "landevejen" vi har bragt
med os herind

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-06-02 12:34

"Henrik Nielsen - Raptor MC" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> "vil du også vide at det er en af de få NG hvor stemningen er rigtig god"
>
> Enig. Men er det ikke bare den gode stemning fra "landevejen" vi har bragt
> med os herind

Bare vent til vi har haft regnvejr i en 14-dages periode, så bryder helvede
løs

Kenneth
R1

Fra : Denise

Dato : 20-06-02 12:54

Hej

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVETHISKrak.dk> wrote in message

> "Henrik Nielsen - Raptor MC" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message

> Bare vent til vi har haft regnvejr i en 14-dages periode, så bryder
> [...]

Sidder og kigger ud af vinduet og funderer over hvor våd jeg bliver fra
Amager til Brøndby
efter arbejde. Har sat folk på, der holder øje med DMI's metar, og så håber
jeg de kommer
og siger når jeg skal skrubbe hjem. Ellers bliver MC jo snavset, uf.
Møzz til Bob.

Fra : james

Dato : 20-06-02 23:52

Ib,

Jeg tror at han kørte forbi en BMW BIL......

Det er det samme når jeg ser et stort skilt hvor det står Suzuki....og bliver
overrasket at der står BILER i udstillingsvinduet!

-james

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-06-02 22:16

james wrote:

> Ib,
>
> Jeg tror at han kørte forbi en BMW BIL......

Ja, ja, bare træd i min fadæse.

Ib Jakobsen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 19-06-02 22:44

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en
men det eneste jeg kunne tænke på var hvornår jeg atter
> skulle ud og køre.....
> Hvorfor???

enkelt svar:
motortosse

S.

Fra : Morten Dahl -

Dato : 20-06-02 07:13

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
> "Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en
> men det eneste jeg kunne tænke på var hvornår jeg atter
>
> enkelt svar:
> motortosse

Respekt!!! kort kontant og lige på hovedet..

-
Morten Dahl

Fra : Morten Dahl -

Dato : 20-06-02 07:23

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> leg....
>
> Hvorfor bruger vi så mange penge som vi gør?

Det skal man ikke spekulere på, og at regne eksakt beløb ud, er en dødssynd

> [...]
> og tænkte over hvilket fejlkøb han netop lige havde gjort, men prøvede
> at skule det bag sine smarte dyre solbriller........

Han har selv kørt MC i tidernes morgen, men så mødte han sin kone, de fik
børn. Og hun mente ikke der var plads i økonomien til det, ej heller at han
farede rundt til træf´s og kom hjem og lugtede af GNU..

Hvis du overhaler en mørkeblå Mercedes, kørende og smilende på din Bandit,
så får du sku også et sammenbidt ansigt at se. Har nemlig stadig ikke fået
min Gixxer ud og køre, og hver gang jeg sætter mig ind i madkassen bander
jeg den langt væk (altså madkassen)

> [...]
>
> Jeg var ulække af sved.... jeg skulle skifte tøj....... og røv og
> nøgler ..... men det eneste jeg kunne tænke på var hvornår jeg atter

Fordi vi har fundet noget i livet som aldrig vil kunne erstattes, nemlig at
2hjul forstærker alle sanser..

-
Morten Dahl
MB E230 og Gixxer600

Fra : Søren Dahl

Dato : 20-06-02 19:19

Tak for alle de fede indlæg...

Nu vil jeg gøre mig klar til 3 uger i Norge - på min Bandit,
naturligvis!

MVH Søren

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 20-06-02 19:16

"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> I dag da jeg sad og kørte hjem fra arbejde i et pragtfuldt vejr på
> ryggen af min nyindkøbte Bandit - sad jeg og fik nogle ret
> interessante tanker.......

-snip (en masse skriveri om vores geniale fritidsinteresse)

> Hvorfor???
Et svar der altid er godt til livets store spørgsmål:
- Fordi vi kan! :)

Casper
RF600R

Fra : james

Dato : 20-06-02 23:50

Fordi når man passerer en kø af modkørende biler...kan man se alle de
sure ansigter bag frontruden. Vi kan smile over hele hovedet af ren
glæde. Det er derfor vi beskattes så hårdt. Man skal IKKE have noget der
hedder køreglæde. Det er faktisk rigtig. Da Rolf var ved at fortælle en
gruppe politiker (eller lign) nævnte han det om køreglæden som forklaring
på hvorfor man var villig til at køre på 2 hjul, udsat for elementerne,
med begrænset sæson osv. De var faktisk forfærdet. Køreglæden var en
dårlig ting. "Man skal ikke kunne li' det. Det skal være transport, ikke
nydelse." Ellers vil man jo køre uden anden formål end at køre. Det må
man jo ikke!

Jeg var på vej hjem fra Norge sidste forår. Kørte helt uforsvarlig
(dersom man tilhører den gruppe som mener at man skal holde de 80 på
landevejen) i en skov i Sverige. Solen skinnede igennem træerne, en fin
nedlægning, dejlig venstre sving, ingen biler...og i svingen, mødte jeg
en modkørende MC, vi passerede hinanden i svinget, samlet hastighed et
sted rundt de 260 km/timen....og vi hilste hinanden!

Jeg smilede så meget at hjelmen strammede! Fortalte Kirsten om det da jeg
kom hjem. Hun forstod....

....en sving delt med en ukendt med-MCist en forårsdag i Sverige.....

Hvor mange bil/bus/tog/fly rejsende har andet at glæde sig til end at
komme frem....selve rejsen er noget som skal overståes.

Min ven døde for et år siden. På årsdagen, besøgte jeg hans grav. Jeg sad
og tænkte på den dag han lånte Kirstens cykel....som var jo en del større
end hans. Han holdt på at køre ud på marken i en sving...det kom bag på
ham, at maskinen var så hurtig. Da han fortalte om det, var vi ved at dø
af grin....denne fortælling huskede jeg da jeg stod der og mindes ham.
Alle de oplevelser, historier, minder...de forbindes af én fælles
interesse: motorcykler. Jeg forstår det heller ikke.....men jeg er glad
for at være en del af det.

....og jeg skammer mig ikke når jeg kigger over på min parkeret maskine og
siger lige pludselig til Kirsten. "Ved du hvad....jeg elsker min
motorcykel."

Underlig

-james

Fra : Denise

Dato : 21-06-02 07:57

Hej

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> ...og jeg skammer mig ikke når jeg kigger over på min parkeret maskine og
> siger lige pludselig til Kirsten. "Ved du hvad....jeg elsker min

Mange delte tanker, godt skrevet

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 21-06-02 09:58

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ...og jeg skammer mig ikke når jeg kigger over på min parkeret maskine og
> siger lige pludselig til Kirsten. "Ved du hvad....jeg elsker min
> motorcykel."

Min kone er også ved at vænne sig til at jeg står og kigger forelsket ud af
vinduet på min motorcykel.
Hun ved godt hvilken hun er nummer 3 i rækkefølgen.

--
Jesper Hvalsøe
GS 750

Fra : Jens Didriksen

Dato : 21-06-02 18:43

> Jeg var på vej hjem fra Norge sidste forår. Kørte helt uforsvarlig
> (dersom man tilhører den gruppe som mener at man skal holde de 80 på
> landevejen) i en skov i Sverige.

Hmmm - har du nogensinde set et foto af en motorcykelist der har mødt i
Elgtyr midt på vejen...?

Jeg har selv et par gange mødt et sådan rumuhyre og jeg siger dig bare at
man får bremset ned så bremsehåndtaget er ved at knække!

Så en lille advarsel: i tæt skov i Sverige skal man IKKE sidde og småflæbe
over hvor dygtig man er til at køre mc, men holde øjene åbne efter disse
monster der mener at det er deres vej - hvad det vel også lidt er...

Didrik

Fra : Anneli

Dato : 21-06-02 21:14

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

Snip en hel masse genkendelige tanker :0)

> ...og jeg skammer mig ikke når jeg kigger over på min >parkeret maskine og
siger lige pludselig til Kirsten. "Ved du >hvad....jeg elsker min
motorcykel."

Åh, hvor er jeg glad for, at du skriver det! Jeg elsker også min
motorcykel!! :0))) Og her i huset har vi en tilbagevendende diskussion om,
hvorvidt man kan elske noget jern og om det er en kvindeting eller ej. Min
mand (der selv kører MC) mener, at mit forhold til MC er nærmest sygeligt
;0)

Stor hilsen Anneli og SuperSavage :0)))))

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-06-02 16:34

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mand (der selv kører MC) mener, at mit forhold til MC er nærmest sygeligt

Ja, jeg elsker altså osse mine!
Jeg køber altid motorcykel med hjertet, og har derfor enormt svært ved at
sælge noget igen.

Rittig

Fra : N/A

Dato : 24-06-02 08:30

Fra : Anneli

Dato : 24-06-02 08:30

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har det lidt ligesådan, men det er nu selve det at køre jeg elsker.
> Hvilken MC det så foregår på, kan for mig være mindre væsentligt.

Jeg elsker også det at køre, men lige så meget selve maskinen. Og det skal
være min egen, ikke bare en Savage, men MIN Savage, den jeg selv har valgt,
tilkørt og passet og plejet :0) For mig er glæden ligeså meget dét at eje en
MC!
Egentlig har jeg det med min MC som jeg havde det med min hest, da jeg havde
sådan een....... bortset fra, at jeg godt ved Suzuki'en ikke er levende ;0)

> Jeg overvejer at begynde på svæveflyvning, men tør næsten ikke, for det
vil
> sikkert være så lækkert, at jeg pludselig ikke får tid til andet. I så
fald
> regner jeg ikke med at forelske mig i selve flyet

Hmm....hvis jeg havde en svæveflyver ville jeg sikkert også elske den ;0)

Stor hilsen Anneli og SuperSavage :0)))))

Fra : Mads Lund

Dato : 24-06-02 08:40

> [...]
havde
> sådan een....... bortset fra, at jeg godt ved Suzuki'en ikke er levende

Hmm, mon jeg kan overføre det til mine mc'ere. Tjo, de har blot lidt
forskellig status:

GS750'eren er lidt glemt men det var min første "rigtige" mc så den for lov
at blive i stalden i rigtig lang tid.
ZX9'eren får ikke så megen kærlighed som den fortjæner men står stadig først
i harem'et
RS125'eren er kommet i skammekrogen men kærligheden blusser nok op igen til
næste trackday
KX500 beror nærmest på et had/kærligheds forhold men får nok først tur når
stupmarkerne er klar igen.
WR200 er tidens store forelskelse hun er sød og rar og har aldrig slået igen
når hun bliver kørt hårdt
RM250'eren står overfor en skilsmisse, men overlever måske pga min
stædighed - det forhold skal bringes iorden
CB400'eren er jo en Honda og den er på vej ud så snart nogen vil have hende
GS500 har jeg kun dated over nettet, men skal møde hende på fredag.
YZ426 er mest på date plan, for hendes far vil ikke rigtigt slippe hende,
men nu må vi se.

Mads Lund
Med plads til mange mc'ere i garagen

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-06-02 21:03

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, mon jeg kan overføre det til mine mc'ere. Tjo, de har blot lidt
> forskellig status:

HA HA HA HA HA HA ...

Okay, så vil jeg også være med:
Yamaha DT125LC, jeg var egentlig ved at prøve at afsætte hende til en af
vennerne, hun er jo gammel og var blevet lidt slap rundt omkring... Men så
fik hun nogle skønhedsoperationer, og nu er jeg igen vildt forelsket i
hende!
Kawasaki KX250 - hoooold da kæft et temperament! Vi har taget mange vilde
ture sammen, og har givet hinanden mange tæsk, men det er og bliver ægte
kærlighed, selvom hun skræmmer mig lidt nogle gange.
KTM EXC380 - smuk, estetisk, fyrig, vild og hæmningsløs. Jeg er dyyybt
forelsket, og jeg håber vi bliver gamle sammen... (for ellers dør vi nok
sammen).
Honda XLR600 - et gammelt forhold som holder livet ud. Hun er efterhånden
godtnok lidt skrøbelig, de mange knoglebrud har sat deres spor. Men hun er
stadig imponerende voldsom, og rar at være sammen med, så vi skilles aldrig.
Suzuki GS500E - et fornuftsægteskab. Havde jeg mulighederne, blev hun
skiftet ud med en mere utæmmet vildkat, men sig det ikke til hende, for hun
giver mig oplevelser jeg nødig ville være foruden. Og så er hun til at stole
på.

Rittig
(Også med plads til mange flere)