Pinotex på vinduesglas
Fra : Ninett Green

Dato : 19-06-02 21:14

Da vi for 2 år siden fik nye vinduer i hele huset, ønskede vi at få dem en
tone mørkere end alm. fyrretræ, så vi gik i gang med at give dem
træbeskyttelse i den farve, vi ville have. Resultatet er mildest talt flot
men!! glassene (buede) har desværre fået deres part af træbeskyttelsen, og
jeg kan simpelthen ikke finde nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg får
det af. Bare tanken om at skrabe på glas får hårene til at rejse sig på
hovedet af mig, men alle andre ideer og løsninger modtages med kyshånd.

Da det drejer sig om 14 fag vinduer og 3 terrassedøre må det selvfølgelig
også gerne være billigt og økologisk og ja var der så mere, hun ville ha

Nej glem alle krav, bare jeg får nogle ideer. *SS*

På forhånd tak, Ninett

www.GreensHus.dk & www.Qvinderne.dk

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 19-06-02 21:54

> det af. Bare tanken om at skrabe på glas får hårene til at rejse sig på
> hovedet af mig, men alle andre ideer og løsninger modtages med kyshånd.

Billigt og økologisk, hænger det sammen?
Nå, men der er nok ingen (let) vej uden om at skrabe. Og bare rolig, det
lyder ikke sådan som du forestiller dig, du skal bare købe en almindelig
skraber i et byggemarked, sådan en med et udskifteligt barberblad i.

Henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-06-02 23:16

Ninett Green <CarpeDiem@GreensHus.dk> skrev i en
> [...]
> også gerne være billigt og økologisk og ja var der så mere, hun ville ha

> Nej glem alle krav, bare jeg får nogle ideer. *SS*

Du tager en pakke økologiske barberblade og går i gang. Ring til blodbanken
og sig du springer en tapning over. Uøkologisk kan du vel fjerne det med
lakfjerner, acetone eller andet kradst.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Connor

Dato : 20-06-02 06:47

Det er ikke noget problem at skrabe det af. For det første skal bladet være
skarpt for det andet skal glasset være vådt, for at undgå ridser.
(Siger min onkel der er vinduespudser.)

M.v.h

Fra : Ninett Green

Dato : 21-06-02 18:40

Tak for de gode svar, ØV!! jeg må vel indse, at der ikke er anden vej end at
investere i et par ørepropper, høreværn og ti flasker hårlak til at holde
hårene nede med, og så i gang med skraberen på våde ruder.

Tak for hjælpen.