Gammelt grafikort i ny computer
Fra : Lars

Dato : 19-06-02 20:43

Jeg har fået en nyere computer med et råddent grafikort. Jeg vil gerne
have det kort der sidder i min gamle computer (ATI graphics Pro
Turbo)over i den nye computer, fordi det trods alt er en del bedre.
Hvordan finder jeg kortet, hvad skal man kigger efter. Og hvordan
sætter jeg det ind i den nye computer. Begge Pc'ere er Fuijitsu Ergo
pro. den gamle 75 Mhz og den "nye" 200 Mhz.

Fra : $p!k£

Dato : 17-06-02 03:33

"Lars" <lars@lindholm.to> wrote in message
> [...]
> pro. den gamle 75 Mhz og den "nye" 200 Mhz.

>Prøv engang at kigge på dit stik fra skærmen og sammenlign bag på
kabinettet. Så der hvor den passer ind er grafikkortet.
Når du skal sætte det ind i den nye maskine tager du selvfølgelig først
låget af og skruer kortet ud, derefter finder du en ledig plads i den nye pc
efter at have fjernet låget og skruer jernpladen af der ved siden af dine
andre kort. Efter det sætter du kortet ned og skruer kortet fast igen med
skruen.

Fra : Tinky Winky

Dato : 19-06-02 22:48

> [...]
> sætter jeg det ind i den nye computer. Begge Pc'ere er Fuijitsu Ergo
> pro. den gamle 75 Mhz og den "nye" 200 Mhz.

Er du sikker på at ingen af grafikkortene er onboard (dvs. indbygget i
bundkortet) ? Hvis de ikke er, sidder de i et PCI slot for sig, det vil du
kunne se ved at skærmstikket sidder i sin egen "bås" og ikke sammen med COM,
printerport, keayboard osv.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-06-02 17:32

lars@lindholm.to (Lars) skrev....

> [...]
> graphics Pro Turbo)over i den nye computer, fordi det trods alt
> er en del bedre. Hvordan finder jeg kortet, hvad skal man kigger

Rådet om at følge stikket fra skærmen er fint. Rådet om at være
opmærksom på at grafikkortet kan være af onboard typen er også godt.

Hvis du stadig har 2 løse PCI grafikkort du kan bytte ud, så er det
faktisk ret nemt.

Først finder du en passende driver til de 2 grafikkort. Dernæst bør
du for at undgå unødige problemer, ændre skærmopløsningen i de 2
computere til VGA(640x480x16) eller SVGA(800x600x256). Det er
opløsninger som alle VGA grafikkort kan køre i, og du kan derfor uden
problemer starte dine systemer op efter du har byttet kort.

Skru grafikkortene ud af maskinerne og lad dem bytte plads. Start
maskinerne op igen, og operationen skulle gerne være vellykket.

Nu kan du så installere passende drivere, og ændre opløsning og
farvedybde efter smag og behov.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm