Glemte feriepenge?
Fra : Ingolf

Dato : 19-06-02 20:06

Hej med jer

Jeg havde omkring nogle feriepenge stående hos Feriekonto, fra året 2000.
Disse penge kunne udbetales 2001. Desværre fik jeg aldrig afholdt hele
ferien, og beløbet der stod tilbage er 5.000 kr. Er der nogen mulighed for
at få dem udbetalt? Det er jo mine penge i bund og grund, og så vidt jeg
ved, kan de da ikke blive forældet?

Jeg ringede til Feriekonto, og forklarede situationen, men her fik jeg at
vide, at "det var bare synd" på en pæn måde.

Kan det virkelig passe?

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-02 20:12

Hej med jer

Jeg havde nogle feriepenge stående hos Feriekonto, fra året 2000.

Fra : TGD

Dato : 19-06-02 23:43

"Ingolf" <DontSpamMes_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at få dem udbetalt? Det er jo mine penge i bund og grund, og så vidt jeg

De skal afhentes ellers ryger de i en eller anden kasse til et eller andet
formål, men det er Soc.Dem der står bag?

> Jeg ringede til Feriekonto, og forklarede situationen, men her fik jeg at
> vide, at "det var bare synd" på en pæn måde.

De har ret PYF dine penge er væk

> Kan det virkelig passe?

Ja! Den borgerlige regering har lovet at kigge på det.

Fra : Henning Makholm

Dato : 19-06-02 23:43

Scripsit "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk>

> det er Soc.Dem der står bag?
> Ja! Den borgerlige regering har lovet at kigge på det.

Hold venligst politik i de dertil indrettede grupper.

--
Henning Makholm "Detta, sade de, vore rena sanningen;
ty de kunde tala sanning lika väl som någon

Fra : TGD

Dato : 20-06-02 09:28

> Scripsit "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk>

> Hold venligst politik i de dertil indrettede grupper.

Beklager du ikke kan lide fakta.

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-06-02 10:50

Scripsit "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk>

> Beklager du ikke kan lide fakta.

Hvis fakta er at du vil diskutere politik her, så kan jeg ikke lide
fakta. Hold politik i de dertil indrettede grupper. Her snakker vi jura.

--
Henning Makholm "Khanivore is climbing out of its life-support pod."

Fra : TGD

Dato : 20-06-02 21:17

Knarkkongen "Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Hvis fakta er at du vil diskutere politik her, så kan jeg ikke lide
> fakta. Hold politik i de dertil indrettede grupper. Her snakker vi jura.

Husk selv på det kære Henning så skal jeg notere det til fremtidig
diskusion! Sandheden er ilde hørt.

Fra : Ingolf

Dato : 20-06-02 04:58

Jeg fandt svaret på førstnævnte svar fra O.p.

Og jeg takker.

Dine svar stinker lidt af din politiske overbevisning.. ;)

Fra : TGD

Dato : 20-06-02 09:27

> Jeg fandt svaret på førstnævnte svar fra O.p.
>
> Og jeg takker.
>
> Dine svar stinker lidt af din politiske overbevisning.. ;)

Nej da det er jo fakta.

Fra : P. Nymann

Dato : 20-06-02 13:52

Fagforeningerne tager pengene fra feriefonden.

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-06-02 19:38

P. Nymann skrev i meddelelsen
<3d11cffa$0$71609$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Fagforeningerne tager pengene fra feriefonden.

ikke het rigtigt først tager staten 45%

(findes der noget lovligt, og som har med økonomi at gøre, hvor staten ikke
har fingrene i klejnekassen?)

de resterende 55% går til Arbejdsmarkedets Feriefond

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-02 14:07

"Ingolf" <DontSpamMes_ingolf@excite.com> wrote in

> Jeg ringede til Feriekonto, og forklarede situationen, men her
> fik jeg at vide, at "det var bare synd" på en pæn måde.

Det er vel sådan sådanne firmaer overlever ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-02 19:42

Henrik Stidsen skrev:

>Det er vel sådan sådanne firmaer overlever ?

Ja, ved at følge loven? Det er da også en god ting.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-02 21:55

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in

> Ja, ved at følge loven? Det er da også en god ting.

Det var ik på den måde jeg mente - jeg mente, de lever af de folk der
glemmer at hente deres penge ;)

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 20-06-02 17:10

esk701_tef@removethishotmail.com writes:
>Fagforeningerne tager pengene fra feriefonden.

Det lyder uhyggeligt.

Og så bruger de dem bare på fede middage og dyre rødvine, ikke?

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Klaus

Dato : 20-06-02 18:13

""Poul Erik Rise /SID"" <"Poul Erik Rise /SID"@net.dialog.dk> skrev i en
meddelelse news:fc.0073fb6b0441ccbd3b9aca008de95493.441cce9@net.dialog.dk...

> Det lyder uhyggeligt.
>
> Og så bruger de dem bare på fede middage og dyre rødvine, ikke?

Nej, de bliver bl. a. brugt til feriecentre som Dansk Folkeferie. Her har
almindelige danskere mulighed for at holde en ferie til en pris de kan
betale - og så i Danmark!
Klaus

Fra : Nick

Dato : 20-06-02 18:44

"Klaus" <hebs@besenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nej, de bliver bl. a. brugt til feriecentre som Dansk Folkeferie. Her har
> almindelige danskere mulighed for at holde en ferie til en pris de kan

Altså lige undtagen hvis man ikke rammer i "ønskegruppen" af "klienter"...

Hvem husker ikke sagen for nogle år siden, med en kørestolsbruger der ikke
kunne komme på en Danske Folkeferie-center, fordi de handicappede var alt
for besværlige at have med at gøre... ifølge Dansk Folkeferie...

Næh, Dansk Folkeferie og andre underlige enheder, der er et resultat af
traditionel beton-socialdemokratisk tankegang, skulle lukkes og pengene
administreres af lønmodtagerne selv. Hvem andre vil ellers låne pnege ud
uden at modtage renter herfor (bortset fra visse muslimer...)?

/Nick

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 20-06-02 19:16

hebs@besenet.dk writes:

>Nej, de bliver bl. a. brugt til feriecentre som Dansk Folkeferie. Her har
>almindelige danskere mulighed for at holde en ferie til en pris de kan
>betale - og så i Danmark!

Undskyld Klaus

Jeg glemte, at det er svært at være ironisk på skrift. Rigtig mange har
nemlig gavn af de uafhentede feriepenge

Hilsen
Poul Erik Rise