Udlandstelefoni - Ringen til samme land
Fra : Nicolai

Dato : 19-06-02 20:15

Fra Telmore:

Hvis du ringer fra din mobiltelefon i udlandet til en fastnettettelefon i udlandet:

"Du betaler det valgte teleselskabs roamingpris for at ringe til det nationale fastnet plus evt. opkaldsafgift."

Var det ikke det der før gav brok, fordi det førhen også skulle via DK og derfor kostede en formue?

Med andre ord kan jeg sagtens benytte min mobilos til at ringe til telefoner i samme land uden at skulle betale en formue i
minuttet?
Eller er jeg forkert på den? :)

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-06-02 22:24

Hej

"Nicolai" <nifoNOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
>Var det ikke det der før gav brok, fordi det førhen også skulle via DK og derfor kostede en formue?

Nej - Det du tænker på, og som kostede en formue (det gør det stadig) er
hvis du ringer fra din Danske mobiltelefon, til en anden Dansk
mobiltelefon, som befinder sig på hotelværelset ved siden af, eller den
anden ende af compingpladsen, så skal samtalen hjem til DK og vende.

>Med andre ord kan jeg sagtens benytte min mobilos til at ringe til telefoner i samme land uden at skulle betale en formue i
>minuttet? Eller er jeg forkert på den? :)

Ja - det kan du uden problemer, blot det ikke er en Dansk mobiltelefon.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Peter Rongsted

Dato : 20-06-02 10:05

> [...]

>Var det ikke det der før gav brok, fordi det førhen også skulle via DK og derfor kostede en formue?

Det er nogen år siden, at det kom på plads, så samtalen ikke skal forbi
Danmark

>Med andre ord kan jeg sagtens benytte min mobilos til at ringe til telefoner i samme land uden at skulle betale en formue i
>minuttet?
>Eller er jeg forkert på den? :)

Nogle teleoperatører ser udlandske kunder som guld æg de ikke behøver at
tage hensyn til - der kommer altid en ny idiot. Fx koster det som Orange
kunde i Tyskland (o2 og E-plus) det samme ligegyldigt om du ringer til
tysk fastnet eller en dansk mobiltelefon. Med T-Mobile (D1-Telekom) er
det billigere at ringe til er tysk nummer.

Ringer du til en dansk mobil i samme land, sender de næsten altid
opkaldet til Danmark, hvor det så sendes retur - på modtagerens regning.
Jeg har læst, at der skulle være operatører, som sender opkaldet direkte
til den danske telefon. Men jeg kender ikke nogen eksempler, så jeg ved
ikke om det er rigtigt.

Det kan også være dyrt at sende SMS. Og der kan være stor forskel på de
forskellige operatører. Kontakt kundeservice hos din operatør, for de
nøjagtige priser, der hvor du skal hen.

Peter

Fra : Nicolai

Dato : 20-06-02 18:47

> Det kan også være dyrt at sende SMS. Og der kan være stor forskel på de
> forskellige operatører. Kontakt kundeservice hos din operatør, for de
> nøjagtige priser, der hvor du skal hen.
Det har jeg så gjort...

Og de er gratis i Australien ;)))

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-06-02 12:07

"Nicolai" <nifoNOSPAM@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg så gjort...
>
> Og de er gratis i Australien ;)))

Det var de ikke på Mobilenet da jeg var i Australien i nov.-dec. 1998, men de
kostede "kun" lidt over en dansk krone per styk.

Er det hos Optus og/eller Vodafone at de er gratis, eller er SMS hos Mobilenet
blevet gratis siden da ?

Claus

Fra : Nicolai

Dato : 22-06-02 14:06

> Er det hos Optus og/eller Vodafone at de er gratis, eller er SMS hos Mobilenet
> blevet gratis siden da ?

Jeps - Ifølge TDC roaming er det gratis hos Optus & Vodafone