Fjerne drosling af ZXR750 ??
Fra : Kennett Stigaard

Dato : 19-06-02 19:53

Jeg er ved at tage en Tysk ZXR750 årgang 1991 hjem, men den er selvfølgelig
droslet til 98 HK (oprindelig 118 HK).
Jeg har hørt, at det skulle være ret besværligt at bringe ZXR'en tilbage til
oprindelig ydelse.
Er der nogen som har prøvet det eller bare har nogle gode råd ?

Kennett
Nuværende CBR600

Fra : origo@earthling.net

Dato : 19-06-02 19:54

"Kennett Stigaard" <kennett@privat.dk> wrote in message
> [...]
til
> oprindelig ydelse.
> Er der nogen som har prøvet det eller bare har nogle gode råd ?

91 modellen har blant annet andre knaster enn de øvrige årganger. Det er
ikke verdt å forsøke å hente de siste HK, det koster for meget.

JS

Fra : Kennett Stigaard

Dato : 19-06-02 20:48

> selvfølgelig
> til
>
> 91 modellen har blant annet andre knaster enn de øvrige årganger. Det er
> ikke verdt å forsøke å hente de siste HK, det koster for meget.

Er det det samme med de øvrige ZXR750 årgange ?

Fra : origo@earthling.net

Dato : 19-06-02 20:52

> Er det det samme med de øvrige ZXR750 årgange ?

Det er jeg ikke sikker på, men jeg vet at '91 modellen er spesiell. Kawasaki
trodde at det ville bli innført en generell 100HK grense i Europa, og
istedet for å strype maksimaleffekten laget de i '91 modellen med 100HK. Den
hadde så bedre trekke i mellomområdet enn de senere modeller, omenn
forskjellen nok ikke er særlig stor.

Jeg kjørte en '91 for noen år siden , go det er en sjov MC. Selvsagt kan den
ikke måle seg med nyere 750'ere eller 600 maskiner, men det er en god og
slitesterk maskine som kjører riktig godt. Den er dog alt for hard baktil,
men det kan en ny bakfjær avhjelpe. Kan du få en til en god pris så skal du
ikke henge deg alt for meget opp i om den har 100 eller 118HK.

JS