Bronzekursus ved Vejle
Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-06-02 19:44

Hejsa

Er der andre her fra gruppen der skal til bronzekurset i Vejle her i
weekenden?
Det skal nu nok blive sjovt

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jørgen Winther

Dato : 19-06-02 19:48

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> Er der andre her fra gruppen der skal til bronzekurset i Vejle her i
> weekenden?
> Det skal nu nok blive sjovt

Jeg skal - og jeg glæder mig til det

--
Jørgen
Triumph Trophy 1200 '94

Fra : Jørgen Winther

Dato : 19-06-02 21:29

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
> Jeg skal - og jeg glæder mig til det

Vi får det da fredeligt, hvis det kun er os to, der kommer?

--
Jørgen

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 19-06-02 22:51

In article <OQ5Q8.1690$va.248934@news000.worldonline.dk>, Jørgen Winther wrote:
> "Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
>
> Vi får det da fredeligt, hvis det kun er os to, der kommer?

Jeg kommer ogsaa

--
Soren

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-06-02 23:34

Soren S. Jorvang wrote:

> Jeg kommer ogsaa

Fedt
Det skal jo nok blive hyggeligt ...og det er altid godt at besøge
mc-chaufførerne

Fra : Morten Dahl -

Dato : 20-06-02 07:05

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Fedt
> Det skal jo nok blive hyggeligt ...og det er altid godt at besøge
> mc-chaufførerne

Lige netop denne Lørdag var det nok sjovere og vende Fazeren mod Vejle´s
Centrum. Sagen er nemlig at jeg fylder 25 og Tommy 27. Derfor har vi
invisteret i 25Kg Spareribs med tilbehør og 20Kasser øl, samt diverse sprut.

I mandags kom vi så i tanke om at vi skulle invitere gæster ... men
under alle omstændigheder er vi nu oppe på 30-35stykker (kommer lidt an på
hvor mange af tosserne fra nordjylland der møder op, Mads L står for
inddrivningen/invitationerne i det nordjyske)

Så det kunne godt tænkes du skulle finde Spinderigade3..

-
Morten

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 20-06-02 14:03

In article <aerqrq$2e3m$1@news.cybercity.dk>, Morten Dahl - wrote:
> Så det kunne godt tænkes du skulle finde Spinderigade3..

Er vi andre Bronzekursus-deltagere ogsaa inviteret?

--
Soren

Fra : Morten Dahl -

Dato : 21-06-02 07:59

"Soren S. Jorvang" <soren@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Er vi andre Bronzekursus-deltagere ogsaa inviteret?

Ja da.. har aldrig været noget problem. Enten holder man fest.. Og vi har
indkøbt 25Kg spareribs og 20ks øl, så der burde være taget højde for
"drop-in" gæster.. Men i kunne jo slå smuttet forbi på vejen (omvejen) hjem
fra vejle til Fredericia. og få en "fyraftens-øl".

Formoder instruktøren er PerP her fra gruppen, og han kender adressen,
detsamme burde Jes Vester gøre, samt de deltagende fra MC-chaufførerne..

I skal være velkomne til at drikke en enkelt øl eller 2 med os..

-
Morten Dahl

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-06-02 00:18

Morten Dahl - wrote:

> [...]
> Centrum. Sagen er nemlig at jeg fylder 25 og Tommy 27. Derfor har vi
> invisteret i 25Kg Spareribs med tilbehør og 20Kasser øl, samt diverse

Det var sørme meget mad og tilpas med øl

> [...]
> inddrivningen/invitationerne i det nordjyske)
>
> Så det kunne godt tænkes du skulle finde Spinderigade3..

Ja, joweh, det kunne da egentlig godt være Nu vil jeg jo heller ikke
forsømme mine medkursister for meget, men jeg vil da nok kigge forbi hvis
lejligheden byder sig

Fra : Armand

Dato : 19-06-02 23:25

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
>
> Jeg skal - og jeg glæder mig til det

Jamen så på gensyn da!
Kørekurset overnatter i klubben og jeg har lovet at agere
vært/barkeeper!

Jes! Jeg skylder en genstand for turen på Fazer'en - Sku' det være en
flaske snaps?

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 19-06-02 23:27

> Jamen så på gensyn da!
> Kørekurset overnatter i klubben og jeg har lovet at agere
> vært/barkeeper!

Lyder hyggeligt

Det skulle man jo næsten opleve - desværre har jeg overnatning andetsteds,
men jeg kan da kigge forbi til en enkelt sodavand :-\

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 19-06-02 23:52

> [...]
andetsteds,
> men jeg kan da kigge forbi til en enkelt sodavand :-\

Du ku' jo gi' den første Feigling, og så se om du kom videre den aften!

Forøvrigt synd ikke at deltage i fællesovernatningen - Man får
efterbearbejdet meget af dagens strabadser hen over en kop øl !!! :-|

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 19-06-02 23:56

> [...]

> Forøvrigt synd ikke at deltage i fællesovernatningen - Man får
> efterbearbejdet meget af dagens strabadser hen over en kop øl !!! :-|

Det lyder da hyggeligt... Men i det tilsendte materiale stod der noget om
overnatning i telt, og sådan et har jeg ikke.

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 20-06-02 15:20

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

:-|

> Det lyder da hyggeligt... Men i det tilsendte materiale stod der noget
om
> overnatning i telt, og sådan et har jeg ikke.

Så skynd dig at ombestemme dig!!

MC Chaufførerne har indendørs køjerum, hvortil man selv blot skal
medbringe sovepose eller dyne, hvis ikke man regner med at de
tilgængelige tæpper rækker!
I lokalerne er det før set at man har kunnet klare sig blot ved at
trække et bord over sig; men dét giver til gengæld et usmukt
tæppe-mønster på kinden

--
Armand.
(der undskylder kørekursets arrangører, da man af hensyn til larmen fra

Fra : Jørgen Winther

Dato : 20-06-02 16:49

> [...]
>
> MC Chaufførerne har indendørs køjerum, hvortil man selv blot skal
> medbringe sovepose eller dyne, hvis ikke man regner med at de

Damn! Nu har jeg lige købt et telt...
Jeg mener: Fedt! Så kommer jeg

> I lokalerne er det før set at man har kunnet klare sig blot ved at
> trække et bord over sig; men dét giver til gengæld et usmukt
> tæppe-mønster på kinden

At dømme efter de nok så berømte billeder, så skulle det vel aldrig dreje
sig en anden, der hedder noget med J?
Men altså, hvis vi skal i gang igen om søndagen kl. 8 i Vejle, og helst også
have noget fornuftigt ud af det, så bør det nok ikke komme så lang ud denne
gang

> [...]
> Skt.Hans-festen hos den ellers benyttede Vejle-klub, valgte at rykke
> overnatningen til Fredericia, og først her i sidste øjeblik har fået dét

Hvis man i Vejle holder Skt. Hans på samme tid som de fleste andre, så
begynder larmen vel først søndag aften?! Men det er helt i orden,
undskyldningen er accepteret og i øvrigt helt unødvendig - vi får det
sikkert sjovt i Fredericia.

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 20-06-02 20:57

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> At dømme efter de nok så berømte billeder, så skulle det vel aldrig
dreje
> sig en anden, der hedder noget med J?

Næh nej, han kom op ovenpå i sin køje, vel hjulpet (læs: støttet) af
Jacob

> [...]
helst også
> have noget fornuftigt ud af det, så bør det nok ikke komme så lang ud

Tjaeh :-/
DMC's kørekursusvirksomhed tog sit praktiske udspring her i Fredericia,
og den daværende chief-instructor har ved lejlighed stået og spillet
luftguitar i vindueskarmen kl. 02.00, så man afviger ikke særligt meget
ved at hænge lidt på

> Hvis man i Vejle holder Skt. Hans på samme tid som de fleste andre, så
> begynder larmen vel først søndag aften?!

I hvilke kredse kommer du?
Det kan godt være at de lokale spejdere og lystbåde-foreninger holder
sig stringent til den fastsatte dato; men blandt mc-klubbernes lidt
vildere ungdom(?) kommer begrebet "fest" oftest i første række, og
derved er lørdag aften selvskreven som weekendens sidste mulighed for en
basseralle!

> Men det er helt i orden, undskyldningen er accepteret og i øvrigt helt
> unødvendig - vi får det sikkert sjovt i Fredericia.

Jup!
Og det bliver helt op til os selv, da der ikke er taget skridt til
Skt.Hans-fest hos MC-Chaufførerne i år!!

--
Armand.
(der husker en lignende Skt.Hans weekend omkring midten af 80'erne, hvor

Fra : Jørgen Winther

Dato : 20-06-02 23:13

> [...]
> og den daværende chief-instructor har ved lejlighed stået og spillet
> luftguitar i vindueskarmen kl. 02.00, så man afviger ikke særligt meget

Du milde! Hvad har jeg dog indladt mig på?

> I hvilke kredse kommer du?

Ups! Afsløret

> [...]
> vildere ungdom(?) kommer begrebet "fest" oftest i første række, og
> derved er lørdag aften selvskreven som weekendens sidste mulighed for en

Jeg har vist holdt Skt. Hans sammen med begge de nævnte grupper, når jeg nu
tænker efter. Og med grundejerforeninger

> [...]
> skulle være bedst - Men imod prognosen blev det bedre og bedre igennem
> weekenden, hvorved først lørdag og sidst selve Skt.Hans aften (søndag)

Det lyder lidt vildt - gennem erindringens tåger husker jeg også noget i den
stil fra min ungdom, men nok ikke over mere end to dage. Under alle
omstændigheder har jeg andre planer for mandagen

--
Jørgen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-06-02 23:36

Armand wrote:

> Jamen så på gensyn da!
> Kørekurset overnatter i klubben og jeg har lovet at agere
> vært/barkeeper!

Det lyder da rigtig godt

> Jes! Jeg skylder en genstand for turen på Fazer'en - Sku' det være en
> flaske snaps?

Arrrhmmm, skal vi ikke bare tage en bajer? Eller en flok feigling

> --
> Armand.

Velkommen tilbage forresten

Fra : Armand

Dato : 19-06-02 23:50

> Arrrhmmm, skal vi ikke bare tage en bajer? Eller en flok feigling

> Velkommen tilbage forresten

Tak!
Det varer nu nok et stykke tid førend jeg har tygget mig igennem stakken
der er opstået
Feigling lyder som et fint alternativ (de indebærer jo at man kan slippe
af med udgiften!)

--
Armand.
(der også lige stod med et gråthårsfabrikerende afsende-problem efter at

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 21-06-02 09:51

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder da rigtig godt

> Arrrhmmm, skal vi ikke bare tage en bajer? Eller en flok feigling

Ja vi har jo set at det før er gået grueligt galt. :)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-06-02 00:20

Jesper Hvalsøe wrote:

> Ja vi har jo set at det før er gået grueligt galt. :)

Folk husker sgu da også som elefanter!

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 19-06-02 23:49

Velkommen tilbage

> Jes! Jeg skylder en genstand for turen på Fazer'en - Sku' det være en
> flaske snaps?

Giv for Guds skyld ikke denne mand flere snaps!!!!! efter at have set
billederne er jeg sgu glad for jeg ikke oplevede ham "live"
Han vil have bedre af en appelsinvand, specielt hvis han også skal bestå...

--
Jacob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-06-02 00:26

Jacob Stegelmann wrote:

> [...]
> billederne er jeg sgu glad for jeg ikke oplevede ham "live"
> Han vil have bedre af en appelsinvand, specielt hvis han også skal

Såså, rolig nu De fleste har vist oplevet at være rigeligt
overrislede... hvorefter de selv overrisler noget andet :-/ At nogen så er
så uheldige at der render bavianer rundt og fotograferer det hele og smider
det på nettet, det... Det er lige godt grow
--
mvh Jes Vestervang - ellers ikke en hyppig overrisler

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 21-06-02 09:49

> [...]
> vært/barkeeper!
>
> Jes! Jeg skylder en genstand for turen på Fazer'en - Sku' det være en

Jeg troede at der var overnatning i vejle ?

Men MC-Chaufførernes bar er da egentlig meget bedre.

Vi ses.

--
Jesper Hvalsøe
GS 750

Fra : Freddy Lang

Dato : 20-06-02 00:29

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er der andre her fra gruppen der skal til bronzekurset i Vejle her i
> weekenden?

Hva' er det der bronzekursus egentlig for noget? Noget køreteknisk? Er det
dyrt? Er der risiko for at smadre sin fine cykel?

Mvh
Freddy
SV 650 S (K1)
"Bikers don't die... they get killed"

Fra : Jørgen Winther

Dato : 20-06-02 00:43

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hva' er det der bronzekursus egentlig for noget? Noget køreteknisk? Er det
> dyrt? Er der risiko for at smadre sin fine cykel?

Tjah, man skal køre på sin egen cykel, så hvis man vælter, kan det jo gå så
galt, at den kommer noget til. Som altid, når man kører på den?!

Kørekurserne arrangeres af DMC og er meget populære. Læs mere om dem på
http://www.dmc-org.dk/.

> "Bikers don't die... they get killed"

Men ikke deres bikes?

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 20-06-02 15:22

> [...]
gå så
> galt, at den kommer noget til. Som altid, når man kører på den?!

Men til gengæld vil det formindske risikoen for (værre?) skader
fremover!!!!!

--
Armand.

Fra : Arne Sørensen

Dato : 20-06-02 22:14

Jep

Jeg kommer derover - tager min søn på 11 år med.....
Jeg er ret spændt på hvordan det kommer til at forløbe....

Arne Sørensen
Honda VF1000F2

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 21-06-02 09:46

> [...]
> Hejsa
>
> Er der andre her fra gruppen der skal til bronzekurset i Vejle her i

Jeps. Jeg tager min lillebror, og min gsx1100 med.

Vi ses.

--
Jesper Hvalsøe
GS 750

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-06-02 00:21

Jesper Hvalsøe wrote:

> Jeps. Jeg tager min lillebror, og min gsx1100 med.
>
> Vi ses.

Det gør vi!