DR Netradio
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 19-06-02 19:10

Jeg har lige forsøgt at komme til at høre streamet P1 på min iMac 233,
OS9.2.2 og IE5.1, men det kunne ikke lade sig gøre. Først fik jeg en
ganske kort fejl-besked, der skrev "java-script" - kort og godt - så
loadede playeren, og så skete der ikke noget. Et par gange fik jeg en
Path incorrect-meddelelse eller noget i den retning.

Er der nogle der har erfaring med sådan noget. Jeg har da kunnet høre
radio på Explorer og DR tidligere.

På forhånd tak

Carsten

Fra : Ben Knudsen

Dato : 19-06-02 23:16

vousortmann@oncable.dk writes:
>Er der nogle der har erfaring med sådan noget. Jeg har da kunnet høre
>radio på Explorer og DR tidligere.

Kører du gennem realplayer eller mediaplayer?

mvh Ben

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 20-06-02 07:16

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Kører du gennem realplayer eller mediaplayer?
>
> mvh Ben

Jeg kører vel egentlig over DRs egen mediaplayer, men om det er Real
eller WMP der ligger bag i min konfiguratyion, er jeg faktisk ikke klar
over. Hvordan finder jeg ud af det? Og har du en løsning på mit problem
med det der java-ballade.

mvh
Carsten

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 20-06-02 07:35

Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> [...]
> eller WMP der ligger bag i min konfiguratyion, er jeg faktisk ikke klar
> over. Hvordan finder jeg ud af det? Og har du en løsning på mit problem

De er gået væk fra Real - nu er det kun WMP de sender. Løsningen er, at
du på siden med netradio vælger at åbne selve streamen direkte i WMP. Du
kan vælge det nederst på dr.dk/netradio.

Ellers bare brug følgende : http://www.dr.dk/netradio/p1-wmp.asx hvis du
kan trække en 64kbit forbindelse.

Held og lykke med det - ( det er dog ikke p1 jeg hører med det men det
virker jo nok alligevl)

anr

"Where is Bart, anyway? His dinner's getting all cold and eaten."
-Homer Simpson

Fra : Morten Reippuert

Dato : 20-06-02 15:23

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> det er dog ikke p1 jeg hører med det men det virker jo nok alligevl

synd, du går glip af majet

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 20-06-02 16:39

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> synd, du går glip af majet

Tro mig jeg har skam prøvet at give det en chance. Har de sidste 4
måneder kørt rundt i en postbil hver dag og hørt radio - der var vidst
også et eller andet med nogle pakker der skulle afleveres, men det var
ikke så vigtigt - og de gange jeg har givet p1 en chance, er det enten
to teologistuderende der sidder og diskuterer forskellige etiske
spørgsmål eller interview med en eller anden skræmmende
danser/sangerinde.

Lige lovligt kulturelt for mig - men oplys mig da gjerne.

anr

"Romance is dead. It was acquired in a hostile takeover by Hallmark and
Disney, homogenized, then sold off piece by piece."
-Lisa Simpson

Fra : thomas tomcat

Dato : 21-06-02 13:37

in article 1fe37ig.ovb2u15q0h1kN%anrNOTPART@OFMAILmac.com, Andreas N
Rasmussen at anrNOTPART@OFMAILmac.com wrote on 20/06/02 17:38:

> Lige lovligt kulturelt for mig - men oplys mig da gjerne.

- jeg åbner engangimellem, fx igår eller forgårs om aftenen, og så er jeg
heldig, at der lige starter

"Samtaler i Sommernatten".

Dennegang var det med hende filminstruktøren fra Italiensk for Begyndere.
Hun var alle pengene værd. Dejlig dame at lytte på, fuld af latter i stemmen
o.m.m.

For nogle uger siden osse heldig: Bjergbestiger osv Lene Gammelgaard.
Osse rigtig god at lytte på.

Ikke helt sikker på, om det er P1 eller P2.

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 25-06-02 08:31

In article <1fe2icx.1e6rtfzqmpzemN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> De er gået væk fra Real - nu er det kun WMP de sender. Løsningen er, at
> du på siden med netradio vælger at åbne selve streamen direkte i WMP. Du
> kan vælge det nederst på dr.dk/netradio.

Jeg tror desværre ikke de er gået helt væk fra Real. De streamer
godt nok i WMP-format, men deres arkiver (i hvert fald på Harddisken)
ligger stadigvæk som .ram.

Så vidt jeg ved, kan man ikke høre .ram under OS X, da der ikke er
frigivet en afspiller til OS X. Ærgerligt, da det er et ret fantastisk
arkiv, der ligger der.

> Ellers bare brug følgende : http://www.dr.dk/netradio/p1-wmp.asx hvis du
> kan trække en 64kbit forbindelse.

Hvordan har du fundet frem til den URL? Hvis man gerne vil høre SKUM
eller lavere kvalitet end 64kbit, hvad gør man så?

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 25-06-02 11:07

In article <spam-E45E64.09304525062002@news.net.uni-c.dk>,
Mikkel Pagh <spam@ulab.dk> wrote:

> Hvordan har du fundet frem til den URL? Hvis man gerne vil høre SKUM
> eller lavere kvalitet end 64kbit, hvad gør man så?

Jeg har selv fundet ud af det.

http://www.dr.dk/netradio/ kan man finde links til alle kanalerne i
20, 32 og 64 Kbps

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Ben Knudsen

Dato : 20-06-02 07:43

> [...]
>eller WMP der ligger bag i min konfiguratyion, er jeg faktisk ikke klar
>over. Hvordan finder jeg ud af det? Og har du en løsning på mit problem

Jeg kan se på <http://www.dr.dk/netradio/> at DR faktisk ikke længere
understøtter Real Player til netradio. Mon ikke vi skal gætte på, at du a)
ikke har windows media player installeret eller b) du har den i en for
gammel udgave.

Prøv at søg på din maskine efter "media player". Hvis du finder den, så
find ud af, hvilken version du har (kig i medfølgende dokumentation eller
via æble-i). Sammenlign med hvad Microsoft tilbyer på www.microsoft.com/mac

Eller vend tilbage her, hvis du går i stå...

Ben