Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Plait Daytona GeForce2 mx
Fra : Allan N. Skov

Dato : 21-12-00 18:39

Heyz ng!

Så købte jeg altså det billigste geforce2 mx kort på market, nemlig den fra
Plait (daytona). Men den køre bare ikke OpenGL ordentligt (2d går det dog
fint). Det ser ud til at nogle spil kan udnytte dens openGL, mens andre ikke
kan. Fx kan Unreal Turnement bruge den, men det hakker, Half-life kan også,
men ikke overbevisende, quake2 kan ovehovedet ikke, quake3 harker mega meget
osv...
Jeg har brugt drivere fra plait (nyeste, ikke beta), og Nvidias nyeste ikke
beta drivere, og resultatet er det samme, kan det have noget at gøre med at
koret er for billigt, og at man nok skulle have valgt et asus?

direct3D køre iøvrigt lige så dårligt (når det køre)
Jeg har ikke undnu testet kortet i andre computere

Min computer: celeron 500MHX, 128 mb 100mhz SDram, windows2000.

-hvad kan der være galt?

mvh Allan Skov

Fra : Allan N. Skov

Dato : 22-12-00 13:57

Er der godt nok ingen som har den fjerneste anelse om hvad der kan være
galt??? -så må jeg jo nok hellere sende den tilbage til aarhus PC lager og
kræve en ny....

/Allan

Fra : Peter Pan

Dato : 22-12-00 21:51

"Allan N. Skov" <skov@nork.auc.dk> wrote in message
> Er der godt nok ingen som har den fjerneste anelse om hvad der kan være
> galt??? -så må jeg jo nok hellere sende den tilbage til aarhus PC lager og
> kræve en ny....

Det vil da være dumt.

Det er med MEGET stor sandsynlighed intet med dit grafikkort at gøre, men
snarer et opsætningsproblem på din computer.
Har du f.eks gjort som der anbefales i installationsvejledningen, og slettet
windows, efterfulgt af en geninstallation af Windows? Nej vel? Fordi det
bare så ud til at virke da du satte det i!

Der er minst 100 forskellige steder problemet kan ligge på dit system. Det
kan være gamle drivere der driller. Det kan være forkerte bios opsætninger.
Forkerte/gamle AGP drivere. Flaskehalse andre steder i systemmet. Det kunne
jo også være fordi du forventede mere af grafikkortet end det kan. Du kan
ikke regne med at et GeForce2 MX bare trækker Quake3 i 1600x1200x32.

Prøv at downloade et benchmark program som du kan sammenligne din
system-performance med andre. F.eks Mad Onion's 3DMark 2000
(www.madonion.com)

Når du intet skriver om dit computersystem, er det iøvrigt MEGET svært at
komme med noget konkret hjælp.

Mvh
Anders

Fra : HelloKitty

Dato : 23-12-00 06:37

100 steder er nok lidt underdrevet. j/k
Jeg TROR at det KAN være Windows 2000, som til sidste ende ikke er så god
til multimedia i forhold til Windows 98 SE (eller ME). Det er i dette
styresystem, at nVidia udgiver deres nyeste referencedrivere. Plus det
faktum at hvis du ikke overclocker din CPU, så virker den en smule langsomt
og udnytter ikke GF2-chippen optimalt.

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk