ulovlig side i dk, men ulovlig i usa?
Fra : henrik

Dato : 19-06-02 16:25

Hej.

Mit spørgsmål lyder; Èn Internet side om piratkort til paraboler osv er
ulovlig i hele Europa.

Det er ikke ulovlig i mange stater i USA, men; Når jeg sidder i DK må jeg så
være webmaster af en hjemmeside der omhandler piratkort til paraboler selvom
hjemmesiden ligger på en server hvor loven ikke siger noget om det, og
hosten siger også at det er ok.¨

Hvordan er loven så for mig?
For det første bliver det svært at finde mig, (hvis siden er på engelsk ved
de jo slet ikke at jeg er fra DK)

Men kan jeg blive bustet på nogen måde? Hvad har jeg overtrådt?

Helst ikke alt for meget helligsnak da jeg aner intet om lov og alt det der,
og har nok en IK på 20, så kort og godt tak :)

Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-06-02 17:13

In article <3d10a234$0$672$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"henrik" <henrik@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hjemmesiden ligger på en server hvor loven ikke siger noget om det, og

Hvis din hjemmeside er rettet mod europæiske brugere, f.eks. info
om piratkort til D2Mac eller anden europæisk kryptering, så kan
du muligvis strafforfølges i Danmark.

> Hvordan er loven så for mig?
> For det første bliver det svært at finde mig, (hvis siden er på engelsk ved
> de jo slet ikke at jeg er fra DK)
>
> Men kan jeg blive bustet på nogen måde? Hvad har jeg overtrådt?

Samme lov som ellers.

> Helst ikke alt for meget helligsnak da jeg aner intet om lov og alt det der,
> og har nok en IK på 20, så kort og godt tak :)

En meget vigtig ting man ser på i Danmark er intentionerne.
Og hvis du gør dette for at unddrage dig straf i Danmark, så
kan du nok straffes.

Husk at et USA firma der retter reklamer mod Danmark lever op
til den danske markedsføringslov, og de danske regler om
postordresalg.

Fra : Peter G C

Dato : 19-06-02 17:38

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> skrev:

[klip]

> Hvis din hjemmeside er rettet mod europæiske brugere, f.eks. info
> om piratkort til D2Mac eller anden europæisk kryptering, så kan
> du muligvis strafforfølges i Danmark.

Hjemmel?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning Makholm

Dato : 19-06-02 21:48

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> Hjemmel?

Handlinger foretaget i Danmark straffes efter dansk lov, jf
straffelovens §6 nummer 1.

| §6. Under dansk straffemyndighed hører handlinger, som foretages
| 1) i den danske stat,

Det må stadig gælde når handlingen består i at betjene (eller uploade
data til) en server der befinder sig i udlandet.

Derudover:

| §9. I de tilfælde, i hvilke en handlings strafbarhed afhænger af eller
| påvirkes af en indtrådt eller tilsigtet følge, betragtes handlingen
| tillige som foretaget dér, hvor virkningen er indtrådt eller
| tilsigtet at skulle indtræde.

hvorefter medvirken til en forbrydelse der finder sted i Danmark, er
strafbar i Danmark, selv om den medvirkende under hele sin medvirken
har opholdt sig i udlandet. Så det duer heller ikke at tage til USA
hver gang man skal trykke på starterne.

--
Henning Makholm "I consider the presence of the
universe to be a miracle. The universe

Fra : TGD

Dato : 19-06-02 17:38

"henrik" <henrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Mit spørgsmål lyder; Èn Internet side om piratkort til paraboler osv er
> ulovlig i hele Europa.

EU

> [...]

selvom
> hjemmesiden ligger på en server hvor loven ikke siger noget om det, og

Du må gerne være webmaster, men du er underlagt loven " Om
fjernsysnvirksomhed bla bla".

> Hvordan er loven så for mig?
> For det første bliver det svært at finde mig, (hvis siden er på engelsk
ved
> de jo slet ikke at jeg er fra DK)

Du er ligeså begrænset som var det en DK side, STOP er ikke dumme de ved
godt at det EU broger der sidder i den anden ende.

> Men kan jeg blive bustet på nogen måde? Hvad har jeg overtrådt?

Loven om fjernsynsvirksomhed.........

> Helst ikke alt for meget helligsnak da jeg aner intet om lov og alt det
der,
> og har nok en IK på 20, så kort og godt tak :)

IQ

Det du kunne gøre var at fortage alle ulovligheder i lande hvor det ikke er
ulovligt, for så er du straffefri i Danmark.

Fra : henrik

Dato : 19-06-02 17:52

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote in message

> IQ

Så er min IK åbenbart større end din, da IQ på dansk hedder og staves IK !
:)

> Det du kunne gøre var at fortage alle ulovligheder i lande hvor det ikke
er
> ulovligt, for så er du straffefri i Danmark.

Se.. Jeg vil jo ikke flytte til et falafel land nede i afrika pga af det jo.

Fra : TGD

Dato : 19-06-02 23:40

> "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote in message

> Så er min IK åbenbart større end din, da IQ på dansk hedder og staves IK !
> :)

HE HE nej det "forkortes"

<KLIP>

Fra : henrik

Dato : 19-06-02 23:46

> "henrik" <henrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> HE HE nej det "forkortes"

Ja men engelsk; IQ / dansk; IK

Du skylder mig stadig en undskyldning :)) *GG*

Fra : TGD

Dato : 20-06-02 21:19

"henrik" <henrik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Ja men engelsk; IQ / dansk; IK

Men staves ikke, det forkortes

> Du skylder mig stadig en undskyldning :)) *GG*

Undskyld - jeg har gjort i §

Fra : henrik

Dato : 19-06-02 17:53

Hvadså hvis man skriver; at man ikke er ansvar og blabal, og siden her må
kun bruges som læring af emnet osv.
Gælder det så ikke?

Fra : Henning Makholm

Dato : 19-06-02 21:49

Scripsit "henrik" <henrik@hotmail.com>

> Hvadså hvis man skriver; at man ikke er ansvar og blabal, og siden her må
> kun bruges som læring af emnet osv.
> Gælder det så ikke?

Man kan ikke ensidigt fraskrive sig et strafansvar. Så ville alting jo
høre op.

--
Henning Makholm "Hører I. Kald dem sammen. Så mange som overhovedet
muligt. Jeg siger jer det her er ikke bare stort. Det er

Fra : TGD

Dato : 19-06-02 23:49

> Hvadså hvis man skriver; at man ikke er ansvar og blabal, og siden her må
> kun bruges som læring af emnet osv.
> Gælder det så ikke?

Hvis jeg stjæler penge med lukket øjne er det så ikke ok?

Nej det vil ALTID være strafbart hvis det er i danmark du operere fra, det
eneste du kan gøre er at lave en liste med personer og organisationer etc.
som du forbyder adgang til din side, så skal de holde sig ude (Internet
privacy Act et eller andet fra Clintons tid) som danmark også har tiltrådt.