kan ikke skrive æ ø og
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 11-02-01 18:45

Min OE 5.0 har den mærkelige fejl at jeg ikke kan skrive æ ø og å når
jeg opretter en ny kontakt i adressebogen. Det er kun i email feltet
problemet optræder. Jeg har programmet indstillet til at synce med en
palm pilot og på en eller anden måde har jeg på fornemmelsen at det kan
have noget med det at gøre. Er der nogen der har en løsning ?

--
The Lord in His wisdom made the fly
And then forgot to tell us why.

OGDEN NASH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-02-01 19:16

Jakob Højer Kristensen <n94jhk@xxxnat.ou.dk> wrote:

> [...]
> palm pilot og på en eller anden måde har jeg på fornemmelsen at det kan
> have noget med det at gøre. Er der nogen der har en løsning ?

Jeg har lige tjekket i Entourage og her er der samme "problem". Nu er
det jo sådan, at disse tegn slet ikke kan bruges i en email-adresse, så
det kan jo være, at det ikke er en bug, men en feature...

--
René

Fra : Christian Flintrup

Dato : 12-02-01 01:23

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Jeg har lige tjekket i Entourage og her er der samme "problem". Nu er
> det jo sådan, at disse tegn slet ikke kan bruges i en email-adresse, så
> det kan jo være, at det ikke er en bug, men en feature...

Ja men hvad hvis man havde et .nu domæne? :)
Det er sikkert tænkt som en 'feature', som igen ikke er så
gennemtænkt...

Det samme gælder Interarchy, hvor man ikke kan looke ting op med æ, ø
eller å i...

--
Christian Flintrup

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-02-01 17:45

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> Ja men hvad hvis man havde et .nu domæne? :)
> Det er sikkert tænkt som en 'feature', som igen ikke er så
> gennemtænkt...

Kan man have æ, ø og å i .nu domæner? Det er ikke specielt fedt, da det
vil være lidt svært for en amerikaner at skrive adressen!

--
René

Fra : Christian Flintrup

Dato : 12-02-01 19:20

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Kan man have æ, ø og å i .nu domæner? Det er ikke specielt fedt, da det
> vil være lidt svært for en amerikaner at skrive adressen!

Ja, og snart også i .dk domæner... Jeg giver dig helt ret mht.
amerikanere / andre ikke-danskere; det vil være besværligt at finde
diverse utilities frem bare for at skrive en adresse :)

--
Christian Flintrup