Hvor afleverer man en varmepumpe?
Fra : M@rk

Dato : 19-06-02 13:26

Hej alle,

nu er beslutningen truffet, vores varmepumpe skal væk

Men nu melder problemet sig, når jeg på et tidspunkt har fået dyret
demonteret, hvor i alverden skal man så aflevere sådan en "lille" karl?
(okay lille og lille, Ø80cm, H=150cm og vægt ca. 150kg

Tager Genbrugspladsen i mod noget sådan?

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Calle.

Dato : 19-06-02 14:42

M@rk wrote:
> [...]
> karl? (okay lille og lille, Ø80cm, H=150cm og vægt ca. 150kg
>
> Tager Genbrugspladsen i mod noget sådan?

JA i jernkontaineren med dyret.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : HSC

Dato : 19-06-02 15:04

hmmmm. hvad er en varmepumpe ?

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-06-02 17:38

<snip>
> hmmmm. hvad er en varmepumpe ?
<snip>
Sagt MEGET kort er en varmepumpe et "køleskab"...
Den køler luften udenfor ned og sender varmen ind i huset, enten som varm
luft eller som en del af centralvarme systemet.
Samme princip bruges i mange solfangeranlæg, "vandet" i solfangeren køles
ned og varmen bruges til at opvarme brugsvand eller centralvarmevandet.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 20-06-02 06:37

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in message

> JA i jernkontaineren med dyret.
> --
> Automatik Mekaniker
> Calle

Hvad med kølemidlet? Jeg tror nu ikke den går direkte i "jern-containeren",
men de skal da nok modtage den ligesom de modtager køleskabe etc.

/Tommy

Fra : M@rk

Dato : 20-06-02 10:20

Thu, 20 Jun 2002 07:37:23 +0200, berigede "Tommy Bøgeskov"
<tb.nospam@ddf.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvad med kølemidlet? Jeg tror nu ikke den går direkte i "jern-containeren",
>men de skal da nok modtage den ligesom de modtager køleskabe etc.

Tror du ikke, at de vil brokke sig lidt, når jeg kommer med en 150kg sag
og siger: "Jeg smider lige denne her ind til køleskabene"?

Well, uanset hvad, så skal jeg alligevel demontere skidtet til atomer -
man har jo stadig ikke trailer

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-06-02 10:42

On Thu, 20 Jun 2002 11:19:50 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>man har jo stadig ikke trailer

Jamen så se dog at få gjort noget ved det

http://www.gartneriet.dk

Fra : HSC

Dato : 20-06-02 11:59

Er sådan en fyr ikke god at have, som billig suppleringsvarme ?
Eller hvad er årsagen til at man vil af med sådan en ?

Fra : M@rk

Dato : 20-06-02 12:12

Thu, 20 Jun 2002 12:59:19 +0200, berigede "HSC" <HS@NOSPAMbaghjul.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Eller hvad er årsagen til at man vil af med sådan en ?

"Man" vil af med den fordi, den var/er komplet tovligt koblet ind i
vores centralvarmeinstallation - det var lavet som en kombineret
opvarmnings- og radiatorinstallation

Da driftseffektiviteten på denne varmepumpe er størst, når
udetemperaturen er højere end minus 9C, så skulle vi alligevel have
moderniseret oliefyret - dette blev gjort samt installation af en
brændeovn ......... og siden da, har vi ikke brugt skrumlet

Fruen i huset (og hun er vist mere end kendt i denne gruppe
gerne, at baghaven en dag blev præsentabel .......... "og så kan man da
ikke have det store skrummel stående"

Vores "problemer" med varmepumpen skyldes vist udelukkende
installatøren, så det er så sandelig ikke Carrie's skyld (ja ja, den har
lige fået navn, Carrie, det er nemlig en Carrier), at vi gerne vil af
med hende )

/Mark

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 20-06-02 12:39

On Thu, 20 Jun 2002 13:11:38 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

> [...]
>installatøren, så det er så sandelig ikke Carrie's skyld (ja ja, den har
>lige fået navn, Carrie, det er nemlig en Carrier), at vi gerne vil af

Kunne man så ikke prøve at finde et nyt, kærligt hjem til Carrie?

Hjerteligst
Dorte
(der ikke har en dyt forstand på varmepumper)

Fra : M@rk

Dato : 20-06-02 13:17

Thu, 20 Jun 2002 13:39:10 +0200, berigede Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Kunne man så ikke prøve at finde et nyt, kærligt hjem til Carrie?

Er forsøgt - Carrie har været i "den blå" ........... uden nævneværdig
interesse for adoption )

>(der ikke har en dyt forstand på varmepumper)

Så er vi flere

/Mark

Fra : Niels E. Jensen

Dato : 20-06-02 16:59

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <dot.ringholm@get2net.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> Er forsøgt - Carrie har været i "den blå" ........... uden nævneværdig

Hvor langt væk fra Fredericia befinder dyret sig ?

Måske interesseret.

Mvh. Niels

Fra : M@rk

Dato : 20-06-02 17:03

Thu, 20 Jun 2002 17:58:56 +0200, berigede "Niels E. Jensen"
<niels.jensen@bpanet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvor langt væk fra Fredericia befinder dyret sig ?

Hmmmm, et gæt: 300km
(så'n i området af KBH)

/Mark