Vedr afslag på lån/forhøjelse i banken gru~
Fra : O.p

Dato : 19-06-02 12:18

Hej Gruppe

jeg har en veninde som har stiftet lån i banken med sin kæreste for 1 år
siden, alt er dog i hendes navn og intet på ham. Han er registreret i RKI og
vil derfor ikke være kreditværdig. Lånet var på 40.000 + 15.00 der stod i
forvejen i hendes navn. Lånet var til bilkøb, bilens værdi var ca 78.000
købt for 60.000 kr, dvs hun lagde selv 20.000 kontant. Banken indvilgede i
at låne hende de 40.000 kr, hvis de så fik pant i bilen for det fulde beløb
nemlig (15.000 + 40.000) = 55.000 kr. Hun indvilligede i dette og hentede
bilen.

Hun har altid betalt til tiden og betaler ca 2500 .- om måneden til en rente
af 16 %. Lånet er nede på ca 38.000 kr. og hun har sat fælge på bilen,
renoveret, udskiftet for ca 30.000 i det sidste år. Nu er motoren stået af
og som følge af dette kontakter hun banken og hører om det er muligt med en
evt forhøjelse på 14.000 kr, da hun har modtaget et godt tilbud på en ny
motor, og bilen jo inetet er værd som den står der...

Her får hun så atvide i banken at de ikke kan hjælpe da hendes samlever i
har konto i banken og han desuden er registreret i RKI. ???????

1. Bilen er købt for hendes penge...

2. Bilen værdi er pt ca 110.000 kr

3. Den står i hendes navn som ejer og hendes navn på slutseddelen..

5. Hun har pt en årsindtægt ca 225.000 kr før skat

det skal siges at hun bor sammen med sin samlever og de har en søn
sammen..han tjener da penge til familien, ca 140.000 årligt da han er
hjemmegående og passer deres søn...

Hvad kan de gøre, hun vil helst ikke af med bilen, og kan man sige at
bankens service er optimal her ????

Hun har nu som sidste udvej fundet en kautionist, familie god
kreditværdighed...kan banken nægte hende forhøjelsen på sølle 14.000 kr nu
så. HVIDS de gør hvad er så næste skridt...

Det skal siges at grundet alt det besvær hun har haft ikke kun nu men også
tidligere har forsøgt at skifte bankrådgiver, MEN blev afvist med
begrundelsen at de ikke kunne skifte afdeling, da bankens politik var at de
ikke ønskede hendes kæreste og det ville blive svært at oprette det i anden
afdeling når hun nu var kommet i i den pågældende afdeling...

I mine øjne er de kredit værdige han dog ikke på papiret men bilen i sig
selv må da give garanti nok for en forhøjelse ???? Hvad siger i ???

C/O kundeservice xxxxx Bank

Mvh

O.p

Fra : Morgan Jones

Dato : 19-06-02 12:39

a. Banken er ikke tvunget til at låne penge ud
b. 16% rente lyder som tyveri
c. Bilen er ikke 110k værd hvis motoren er gået.
d. Skift bank.

/morgan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-06-02 13:03

Morgan Jones skrev:

>a. Banken er ikke tvunget til at låne penge ud
>b. 16% rente lyder som tyveri
>c. Bilen er ikke 110k værd hvis motoren er gået.
>d. Skift bank.

Hvis du også havde slettet det overflødige citat, ville jeg have
skrevet:

   Sådan!

--
Bertel

Fra : Ulrik

Dato : 19-06-02 13:18

"O.p" <crazymail@REMOVEget2net.dk> wrote in message
> jeg har en veninde som har stiftet lån i banken med sin kæreste for 1 år
> siden

snip

>Lånet var til bilkøb, bilens værdi var ca 78.000
> købt for 60.000 kr

snip

> 2. Bilen værdi er pt ca 110.000 kr

Der er noget som ikke hænger helt sammen, eller også er det de forkerte bil
mærker jeg køber.

Jeg har aldrig tjent 50.000,- på at køre i min bil i 1 år.

Mvh Ulrik

Fra : O.p

Dato : 19-06-02 14:45

"Ulrik" <u.m@sol.dk> wrote in message

Jeg har aldrig tjent 50.000,- på at køre i min bil i 1 år.

skal siges at der er sat anlæg i for 30.000 + fælge for 20.000 som følge af
dette mer værdi, desuden er der sat spoiler, nye fjedre, ny forrude,
røde/hvide lygter + blink hele vejen rundt, skiftet gearkasse etc etc så de
er ikke tjent bare givet anderledes ud..

til: Morgan

nej bilen er ikke de penge værd uden motor, som følge af dette virker det da
mere absurd at banken ikke ønsker at hjælpe eller hvordan ser i det ??? det
drejer sig om 12.000 dkr, hvilket vil forhøje lånet til 50.000 det er bilen
da bestemt værd eftersom de havde pant på 55.000 til at starte med...

nå tager diskussionen i andet forum fut: dk.fritid.forbruger et eller
andet...

hilsen

O.p

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-06-02 14:52

"O.p" <crazymail@REMOVEget2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
de
> er ikke tjent bare givet anderledes ud..

I gunstigste fald kan dette øge bilens værdi med 10.000 kr, hvorefter du
fratrækker slitage på potten og så havner du på en værdi som ligger *højst*
på samme niveau ved det oprindelige køb.

Det er jo ikke fast ejendom din veninde har; men blot en potte.

Hr. Bjørn

Fra : Morgan Jones

Dato : 19-06-02 16:32

Med fare for at lyde mistroisk. Hvis man har lagt 50k i den bil - og den er
12 måneder gammel er der brugt ca 4000,- /md i ekstra udstyr- de 4k/md må
der jo være luft i deres økonomi. Er det så ikke blot at vente 3 måneder og
så betale for reperationen?

/morgan

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-06-02 14:49

> [...]

> I mine øjne er de kredit værdige han dog ikke på papiret men bilen i sig
> selv må da give garanti nok for en forhøjelse ???? Hvad siger i ???

Med "de" mener du så også samleveren.....

....hvorfor står vedkommende i RKI.....?.....er det monstro ikke fordi
vedkommende ikke har betalt sine forpligtelser.....og dette skulle så
berette til at stifte yderligere gæld...?

PS: Har din veninde ikke været med til at bruge pengene også ifbm. RKI...?

Hr. Bjørn