NetExpress til Mac
Fra : Steen

Dato : 19-06-02 12:18

Jeg har fået installeret TDC's NetExpress ADSL.
Da der ikke er noget installationssoftware med til Mac, håber
jeg der findes en der ved, hvordan man gør for at komme
på nettet. Mit styresystem er Mac OS 9.2

mvh
Steen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-06-02 13:53

Steen <steen@uldahl.dk> wrote:

> Jeg har fået installeret TDC's NetExpress ADSL.
> Da der ikke er noget installationssoftware med til Mac, håber
> jeg der findes en der ved, hvordan man gør for at komme
> på nettet. Mit styresystem er Mac OS 9.2

Du skal ikke bruge software.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Villy Erichsen

Dato : 19-06-02 16:05

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Du skal ikke bruge software.

Forkert information.
Det er NetXpress der er tale om og ikke TDC bredbånd.
Der skal bruges et opkaldsprogram -- det fås ved henvendelse til TDC -
fortæl at det er Mac - så har de en CD klar til at sende.
--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-06-02 17:39

In article <3D109D9E.D362DCF0@adslhome.dk>,
Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Forkert information.

Både og.

> Det er NetXpress der er tale om og ikke TDC bredbånd.
> Der skal bruges et opkaldsprogram -- det fås ved henvendelse til TDC -
> fortæl at det er Mac - så har de en CD klar til at sende.

Plejer der ikke at følge en router med NE'en?

Fra : Villy Erichsen

Dato : 19-06-02 18:58

Martin Edlich wrote:

> Både og.

> Plejer der ikke at følge en router med NE'en?

Kun hvis man bestiller den særskilt - og betaler for den.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 19-06-02 19:18

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Kun hvis man bestiller den særskilt - og betaler for den.
>
> --
> Venlig hilsen
> Villy Erichsen

Ikke helt rigtigt.... man skal bare ved bestilling oplyse
at der er flere brugere til netværk og selv købe en hub.

Så får man leveret et modem + router helt frit til låns.

Venlig Machilsen Karen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-06-02 18:38

> [...]

> Der skal bruges et opkaldsprogram -- det fås ved henvendelse til TDC -
> fortæl at det er Mac - så har de en CD klar til at sende.

Uden at det skal udvikle sig til en længere diskussion, så har jeg altså
kørt med NetXpress i over et år uden at installere en skid. Nu kører vi
ProAccess og dér skal heller ikke installeres noget.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Villy Erichsen

Dato : 19-06-02 19:23

> [...]

> kørt med NetXpress i over et år uden at installere en skid. Nu kører vi
> ProAccess og dér skal heller ikke installeres noget.

OK!
Det er så længe siden at man dengang fik en router med.
TDC har ændret taktik vedr NetXpress - det gør man ikke mere - med mindre
man vil betale ekstra for det.
Jeg har installeret NetXpres hos 2 af mine kolleger. 1. gang for et halvt
år siden - 2. gang for 14 dage siden.
Begge krævede et opkaldsprogram som man får gratis hos TDC.
Og begge uden router.
Har selv TDC Bredbånd der ikke kræver noget udover Ethernet - som er
indbygget i de fleste Mac.
--
Venlig hilsen
Villy Erichsen