Bladlus i kirsebærtræ
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 19-06-02 08:50

Knaldhamrende irriterende. Alle de nye skud på kirsebærtræet har
sammenkrøllede blade, som er fyldt med millioner og atter millioner af
de der små gråsorte lus. Mange blade på de ældre grene er fuldstændig
oversået med lus.

Jeg har spulet træet med vand, og jeg har prøvet at sprøjte med en
anbefalet blanding af sulfo og sprit, men intet hjælper. Det værste er,
at de kommer igen år efter år (hvad pokker laver de om vinteren?).

Nu er et lille æbletræ i haven også begyndt at blive angrebet. Skal jeg
virkelig gå over til at bruge gift ?

Mvh. Jørn

Fra : Thomas

Dato : 20-06-02 01:02

Yes.. har samme problem, dog kun på et par blade, så hvis nogle ved hvad der
ellers er at gøre, er et svar meget velkommen.. Er også ked af at bruge
gift.... men måske skal man?....

Mvh Thomas