outlook express
Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 19-06-02 08:31

Kære alle
Min Outlook Express er begyndt at lukke ned med fejl 2 hvergang jeg
prøver at sende/modtage mail. Er der nogen der har et bud på hvad der
kan være sket? Det har nu varet et par dage.
venlig hilsen
Hans Jørgen Hvid

Fra : Michael Horn

Dato : 19-06-02 09:55

> [...]
> prøver at sende/modtage mail. Er der nogen der har et bud på hvad der
> kan være sket? Det har nu varet et par dage.

Hej H.J

Jeg husker dette problem, sker når data basen begynder at blive lidt stor -
det er en kendt fejl hos MSN. Nu kan jeg bare ikke rigtig huske hvad jeg
gjorde, måske hælde preff-filerne ud!!

INDEN du gør dette er det en god ide at tage backup af dine mails - det gør
man ved at trække de enkelte mailfoldere ud på skrivebordet - så vit jeg
husker...

Forresten: Hvis du fjerner Microsoft data-mappen fra din dokumentmappe og
herefter genstarter O.E. Vil denne generere en ny M-datamappe i
dokumentmappen, herefter kan du blot udskifte indholdet i "brugermappen"
Det giver en lille frist til næste gang. Det er en god ide at have et
seperat pgm til news fx MacSOUP.

HUSK AT BACKUPPE INDEN DU GÅR IGANG!!

Mvh
Michael Horn

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 21-06-02 14:08

Michael Horn <michaelhornNO@SPAMmac.com> wrote:

> [...]
> dokumentmappen, herefter kan du blot udskifte indholdet i "brugermappen"
> Det giver en lille frist til næste gang. Det er en god ide at have et

Tak for alle 3 svar, desværre er jeg ikke kommet videre. Hvergang jeg
foretager mig noget drastigt begynder O.E. at hente mails fra de sidste
to år igen og når den er færdig får jeg den samme melding igen. Jeg har
ikke kunnet hente post efter d. 14/6, jeg må gøre et eller andet helt
forkert og er ved at blive vanvittig. Jeg har også prøvet at starte min
gamle PowerMac 6500 op, men den gør det samme. Jeg behøver ikke at tage
backup for jeg har min mail fra de sidste 2 år i 5 eksemplarer
efterhånden!
venlig hilsen
Hans Jørgen Hvid

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-06-02 15:36

hj.hvid@teliamail.dk (HansJørgen Hvid) writes:

> Tak for alle 3 svar, desværre er jeg ikke kommet videre. Hvergang jeg
> foretager mig noget drastigt begynder O.E. at hente mails fra de sidste
> to år igen og når den er færdig får jeg den samme melding igen.

Er dratisk = et af de tre foreslag? I saa fald hvilket af dem.

Det lyder som om du har sat den til at lade en kopi af dine mails
blive paa mailserveren. Tjek dine konto-indstillinger, det er fanebladet
Options, her kan man saette kryds i 'Leave a copy of each message on the
server'. Hvis du har kryds i den, saa fjern det, luk OE, start OE igen,
denne gang med alt-tasten nede, og sig ja til at genopbygge
databasen. Herefter henter den alle dine mails en gang til, men nu
skulle de gerne vaere fjernet fra din mailserver. Mit bedste bud paa at
du ikke har faaet mail siden d.14. er at din mailserver hos din udbyder
er fyldt op.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 22-06-02 09:54

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> [...]
> skulle de gerne vaere fjernet fra din mailserver. Mit bedste bud paa at
> du ikke har faaet mail siden d.14. er at din mailserver hos din udbyder

Tak for dit svar, jeg er sikker på at du har ret, men jeg kan ikke finde
det forbandede faneblad. Kan du give mig et hint?
Venlig hilsen
Hans Jørgen Hvid

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-06-02 11:31

hj.hvid@teliamail.dk (HansJørgen Hvid) writes:

[snip]

> Tak for dit svar, jeg er sikker på at du har ret, men jeg kan ikke finde
> det forbandede faneblad. Kan du give mig et hint?

Det er lang tid siden jeg har brugt OE, og jeg har aldrig brugt den
danske version. Foelgende er derfor hvordan man goer i Entourage til
OSX [engelsk], men jeg mener at fremgangsmaaden var/er den samme i OE:

* I menuen 'Tools' vaelges 'Accounts'.
* 2xklik paa den oenskede konto fra listen over oprettede konti.
* I vinduet skulle der gerne vaere to faneblade, et der hedder 'Account
Settings' og et der hedder 'Options'.
* Klik paa 'Options' og nede imod bunden af vinduet skulle det gerne
vaere muligt at vaelge om du vil have den til at efterlade en kopi af
dine beskeder paa serveren.
* Fjern fluebenet og klik 'Ok'.
* Foelg den vejledning fra mit sidste indlaeg.
* Raek mig sovsen.

(;

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 22-06-02 19:12

in article m2u1nvobal.fsf@verture.net, Jonas Voss at spamthis@verture.net
wrote on 22/06/02 12:30:

> [...]
> dine beskeder paa serveren.
> * Fjern fluebenet og klik 'Ok'.
> * Foelg den vejledning fra mit sidste indlaeg.

Tak for endnu et svar. Du har reddet min dag, nu fungerer O.E. igen, men nu
har jeg til gengæld problemer med SOUP, så jeg svarer fra O.E.
Venlig hilsen
Hans Jørgen Hvid

Fra : Jonas Voss

Dato : 22-06-02 19:30

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> writes:

> Tak for endnu et svar. Du har reddet min dag, nu fungerer O.E. igen,
> men nu har jeg til gengæld problemer med SOUP, så jeg svarer fra O.E.

Hvilke problemer?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : [6000] Olav Nørgaard

Dato : 19-06-02 11:24

HansJørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> prøver at sende/modtage mail. Er der nogen der har et bud på hvad der
> kan være sket? Det har nu varet et par dage.

Fejl 2 er en hukommelses fejl. Prøv at lukke for Outlook og klik en gang
på programikonet. Tast ævle-I og i infovinduet vælger du hukommelse.
Tildel programmet den dobbelte hukommelse. Det løser nok problemet.
--
M.v.h. Olav Nørgaard
http://www.avalonia.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-06-02 15:48

> [...]

> prøver at sende/modtage mail. Er der nogen der har et bud på hvad der
> kan være sket? Det har nu varet et par dage.

Et godt universalregngøringsmiddel for Outlook Express er at "komprimere
datafilerne".
Det gøres ved at starte op med "alt" tasten trykket ned.
Så bliver man spurgt om man vil komprimere databasen el. noget i den
retning, og det svarer man ja til.
Når man er færdig går man ind i mappen "Identiteter" (Identities?) i
OutlookExpres-mappen og finder de tre filer der hedder "gamle"-et eller
andet. ("Gamle meddelelser" fx.) - og smider dem ud.

Måske kan dette hjælpe.
v.h
Martin