SV650S´er og tikkende ventiler???
Fra : Eddy Folder

Dato : 19-06-02 08:26

Hej Alle

Nu har jeg i et stykke til gået og undret mig over en tikken fra
ventilerne(tror jeg, er jo ingen haj til motorer) Det sjove er at det er
random hvornår det tikker. Har prøvet at lægge mærke til ting som kunne have
inflydelse på tikkeriet, men har ikke kunnet finde noget.
Er det normalt for Suzuki SV650S´eren at den tikker der fra en gang imellem
eller er det min der er noget galt med???

Mvh.
Eddy Folder
SV650S

Fra : Pusterummet

Dato : 19-06-02 10:19

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det normalt for Suzuki SV650S´eren at den tikker der fra en gang
imellem
> eller er det min der er noget galt med???

min RF600 gør det osse. Men er det ikke nærmere knastkæde+strammer det er
galt med??? Jeg har forhørt mig ved 2 forhandlere.. Det siger det ikke gør
noget medmindre det bliver værre

Fra : Peter Graff

Dato : 19-06-02 15:20

SV'ere har nogle meget støjende knastkæde strammere, så det er nok dem der
larmer.

MVH

Peter Graff

Fra : Steen Schmidt

Dato : 19-06-02 18:15

> Nu har jeg i et stykke til gået og undret mig over en tikken fra
> ventilerne(tror jeg, er jo ingen haj til motorer

Du er sikker på det ikke er kæden? Siger den noget når du holder stille med
motoren i tomgang?

Mvh
Steen

Fra : Eddy Folder

Dato : 20-06-02 08:27

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> Du er sikker på det ikke er kæden? Siger den noget når du holder stille
med
> motoren i tomgang?

Det er ikke kæden, så sikker er jeg og ja den siger noget når den holder
stille i tomgang.. Sjovt nok kommer det og går... Mødte en anden SV650S´er
på gaden her forleden og efter at have snakket med hendes ejer, fandt jeg ud
af at han havde det samme "problem".. Er denne tikken bare noget man skal
lære at leve med???

-Eddy F.

Fra : Allan jørgensen

Dato : 20-06-02 11:34

> [...]
ud
> af at han havde det samme "problem".. Er denne tikken bare noget man skal

hmm, jeg havde også tikken fra min fzr600 og det viste sig at være en revne
i udstødningen (forrørene) helt oppe ved motorblokken og det kom og gik alt
efter om motoren var kold eller varm + at når jeg gav gas ved lave omd så
var det en klaprende lyd der kom. fik det repareret og så sagde den intet
indtil 4 dage efter så tabte jeg en møtrik på nr 2 cylindre og falsk luft
kom ind ind ved udstødningen igen 20 kr for en møtrik og tikkeriet holdt
op.

så tjek lige din udstødning, det koster ingen penge medmindre den er i u-dur

Allan(fzr600us)

Fra : Eddy Folder

Dato : 20-06-02 11:49

Den prøver jeg lige når jeg har fri....