Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotohandler/netcafe på Samsø?
Fra :

Dato : 19-06-02 07:35

Måske er denne forespørgsel lidt OT, men jeg ved ikke helt hvor jeg skal
spørge

Jeg skal på ferie på Samsø, og vil allerhelst tage digitale fotos, men
feriefeberen først rammer og man har lyst til at fotografere det hele, så er
er selv nok så mange ram-kort ikke nok.

Men hvor finder man et sted hvor man kan "tømme" sit kamera og brænde en cd?
Tilsyneladende findes der hverken fotohandler eller internetcafe på Samsø.

Alle gode ideer er velkomne.

/NØ

PS: Bærbar mv. er ikke umiddelbart en mulighed, da jeg dels ikke har en, og
da jeg dels er på cykel og gerne begrænser isenkrammet mest muligt.

Fra : Anders Lund

Dato : 19-06-02 09:13

NØ wrote:
> Men hvor finder man et sted hvor man kan "tømme" sit kamera og brænde en
> cd? Tilsyneladende findes der hverken fotohandler eller internetcafe på
> Samsø.
>
> Alle gode ideer er velkomne.

Køb noget mere RAM...

> PS: Bærbar mv. er ikke umiddelbart en mulighed, da jeg dels ikke har en,
> og da jeg dels er på cykel og gerne begrænser isenkrammet mest muligt.

Det ville ellers være ret oplagt, men ja... jeg tror at du har meget
begrænset muligheder. Medmindre du kan søge ind til en af de lokale og låne
deres computer til at sende billederne hjem via fx e-mail. Dette kan der dog
være nogle problemer i:

- Der er (måske) ikke ADSL eller andre hurtige Internet forbindelser på
Samsø - modem/ISDN er ikke så fandens hurtig. (men så kan du da for talt med
de lokale imens)
- Hvis du vil sende det til en mail konto, så er der mange af disse som er
begrænset til at man højst kan modtage fx 10 MB på en sådan mail.

--
Anders Lund - news@anders.adsl.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Fra :

Dato : 19-06-02 10:50

> Køb noget mere RAM...

Selvom jeg fordobler, vil det altid være rart at kunne tage endnu flere
billeder (der findes vist nok en eller anden form for lovmæssighed omkring
det...))

> [...]
låne
> deres computer til at sende billederne hjem via fx e-mail. Dette kan der

Jo første problem er vedl at man ikke bare går hen og banker på og siger
"undskyld, men jeg kunne vel ikke lige låne din PC til at downloade mine
billeder på. Jeg sætter lige en kortlæser til, og installerer måske også en
driver."

> [...]
> - Hvis du vil sende det til en mail konto, så er der mange af disse som er
> begrænset til at man højst kan modtage fx 10 MB på en sådan mail.

Det er ikke realistisk at sende ca. 200 MB via alm. ISDN eller en langsom
ADSL, selvom jeg sikkert kunne rigge en FTP op på min server.
Det er langt mere hensigtsmæssigt at brænde en CD.
Eneste problem er at jeg altså ikke lige kan finde et sted hvor det vil være
natuligt at få det klaret...

/NØ

Fra : up

Dato : 19-06-02 11:02

> Men hvor finder man et sted hvor man kan "tømme" sit kamera og brænde en
cd?
> Tilsyneladende findes der hverken fotohandler eller internetcafe på Samsø.

Der er en netcafé i Odder, men det kræver jo en sejltur. Måske ikke håbløst
hvis du er i egen båd, (foruden cyklen), ellers må du jo med færgen til
fastlandet.

mvh up

Fra : thl

Dato : 19-06-02 11:09

"NØ" <noe@rki.dk.spam_is_illegal> skrev i en meddelelse news:eDVP8.62600$N46.2089102@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Tilsyneladende findes der hverken fotohandler eller internetcafe på Samsø.

Det er nu ikke så svært,
se her: http://www.samsoe.dk/info.asp?infoId=1138374
mvh
Thorbjørn

Fra :

Dato : 19-06-02 11:52

Samsø.

> Det er nu ikke så svært,
> se her: http://www.samsoe.dk/info.asp?infoId=1138374

God ide

Det kræver dog at de har en kortlæser, eller at man må tilslutte sådan en,
samt at man kan brænde en CD. Men helt klart et forsøg værd.

Tak for ideen.

Fra : U. Pedersen

Dato : 19-06-02 13:59

NØ skrev:

> [...]
>
>PS: Bærbar mv. er ikke umiddelbart en mulighed, da jeg dels ikke har en, og
>da jeg dels er på cykel og gerne begrænser isenkrammet mest muligt.

Hej. nø

man kunne jo også vende spørgsmålet 180 g.
Da du fx. brugte analog, hvor manger ruller af 36 billeder brugte du
på en ferie ?

x antal af 36 op i 64 mb giver med mine 2,1 MP ca 2 film, så nu har
jeg 2 64 MB og et 128 MB kort, så nu har jeg ca. 300 billeder til en
ferie.

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : HSC

Dato : 19-06-02 15:02

Ellers kan du investere i sådan en karl her:

http://www.computerstore.dk/shop/varesoegning.asp?sm=sim&dr=1&mc=DSKMW1010

Fra :

Dato : 19-06-02 15:25

Og den står naturligvis på ønskesedlen, det er bare ikke specielt realistisk
pt.

"HSC" <HS@NOSPAMbaghjul.dk> skrev i en meddelelse
> Ellers kan du investere i sådan en karl her:
>
> http://www.computerstore.dk/shop/varesoegning.asp?sm=sim&dr=1&mc=DSKMW1010

Fra :

Dato : 19-06-02 15:35

> [...]

> x antal af 36 op i 64 mb giver med mine 2,1 MP ca 2 film, så nu har
> jeg 2 64 MB og et 128 MB kort, så nu har jeg ca. 300 billeder til en

Generelt, altså når jeg ikke holder ferie, kan der let ryge 100 billeder på
en dag, hvis jeg er et sted hvor jeg finder interessante motiver (og det gør
jeg typisk på steder hvor jeg ikke kommer så tit).
Skal der også tages lidt traditionelt feriefoto/snapshot så kan selv nok så
mange kort få ben at gå på.
Efter den planlagte investering har jeg vel kapacitet til knapt 180, i
"snapshot-opløsning" ca. dobbelt så mange.

Jeg kunne selvfølgelig godt kaste en masse flere penge efter mere ram, men
jeg tror at det er mere økonomisk at tømme det man har oftere

MVH

PS: I øvrigt er det da en helt relevant overvejelse. Dog skal man huske at
"adfærden" ændres når det ikke længere koster pr. klik, og det er svært
pludselig at gå tilbage i "sparetilstand"..

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 19-06-02 16:04

Hej!
Prøv evt. at kontakte højskolen (Højskolen på Samsø) i Kolby. det er ca. 2
km. "indlands" fra Kolby Kås.
De gør godt nok ikke så meget i foto som de har gjort, men de har 10-15
IMacs stående, Bredbåndsforbindelse og såmænd også en brænder - men vist nok
ingen kortlæser?!
Snak med Fotolæreren, Carsten Langkilde, eller forstanderen, Ole Kæmpe, og
se om du ikke kan fedte dig ind, det skulle ikke være helt umuligt, hvis du
forklarer, hvad det drejer sig om.
Held og lykke og venlig hilsen,
Rune

Fra : Nis Møller

Dato : 19-06-02 21:55

hej,
Der plejer at være intenetcafe på Samsø om sommeren. Sidste år var det i
Brugsen Tranebjerg.
Men jeg har hørt at der er en anden ordning i år?
Kontakt evt
Foreningen IT Samsø
Kontaktperson: Morten Winther
Sygehusvej 18, Tranebjerg
8305 Samsø
Telefon: 87 92 14 00

hilsen Nis

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 25-06-02 14:04

"NØ" <noe@rki.dk.spam_is_illegal> wrote in message

> Jeg skal på ferie på Samsø, og vil allerhelst tage digitale fotos, men
> feriefeberen først rammer og man har lyst til at fotografere det hele, så
> [...]

Du bliver glad for det, hvis du overtaler dig selv til at købe (og på cyklen
medtage en bærbar alligevel. Det er den perfekte makker til et kamera
med en triggerhappy owner .-)

// Steffen