/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
133% prisstigning uden varsel
Fra : David J. V. Jensen


Dato : 19-06-02 04:52

Jeg korresponderer i øjeblikket med et større dansk firma, da jeg er meget
utilfreds med den regning jeg har fået fra dem.

Jeg kunne i den sammenhæng godt tænke mig lidt juridisk hjælp/tanker fra
denne gruppe. Netop det juridiske er vigtigt, derfor har jeg valgt denne NG
og ikke dk.forbruger.

Det pågældende firma har med 1 års forsinkelse (jeg rykkede 3 gange for
regningen i et halvt år) sendt mig en regning, hvor det fremgår at
månedsprisen på abonnementet er/var steget med 133%.

Jeg er >aldrig< blevet informeret om denne voldsomme prisstigning. Produktet
er desuden nøjagtig det samme.

Mit ønske er et rimeligt nedslag på prisen, da jeg nærmest betragter det som
en prisstigning med tilbagevirkende kraft. Og det kan jeg ikke tro et firma
må praktisere. I så tilfælde skal jeg hurtigt få stablet et meget
profitabelt firma på benene

Er jeg på gyngende grund og må punge ud ?

Eller har firmaet været lige "smart" nok ?

Mvh.
David J. V. Jensen



 
 
Kim Ludvigsen (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 19-06-02 08:59

David J. V. Jensen wrote:

>
> Det pågældende firma har med 1 års forsinkelse (jeg rykkede 3 gange for
> regningen i et halvt år) sendt mig en regning, hvor det fremgår at
> månedsprisen på abonnementet er/var steget med 133%.
>
> Jeg er >aldrig< blevet informeret om denne voldsomme prisstigning. Produktet
> er desuden nøjagtig det samme.

Hvad står der i den abonnementsaftale, du har indgået med firmaet? Har
de lov til at pristalsregulere abonnementsprisen uden varsel, og/eller
står der noget om et eventuelt varsel ved prisforhøjelser?

--
Mvh. Kim Ludvigsen


David J. V. Jensen (19-06-2002)
Kommentar
Fra : David J. V. Jensen


Dato : 19-06-02 15:58


"Kim Ludvigsen" skrev:

> Hvad står der i den abonnementsaftale, du har indgået med firmaet? Har
> de lov til at pristalsregulere abonnementsprisen uden varsel, og/eller
> står der noget om et eventuelt varsel ved prisforhøjelser?

Der foreligger ingen abonnementsaftale med firmaet.

Er der ingen generelle bestemmelser i lovgivningen f.eks. omhandlende
prisstigninger og varslinger?

Mvh.
David J. V. Jensen



Henning Makholm (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 19-06-02 21:34

Scripsit "David J. V. Jensen" <vaagseid@oncable.dk>
> "Kim Ludvigsen" skrev:

> > Hvad står der i den abonnementsaftale, du har indgået med firmaet?

> Der foreligger ingen abonnementsaftale med firmaet.

Så skylder du slet ikke nogen penge.

Er du *sikker på* at du ikke har nogen aftale?

--
Henning Makholm "I, madam, am the Archchancellor!
And I happen to run this University!"

David J. V. Jensen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : David J. V. Jensen


Dato : 20-06-02 05:00


"Henning Makholm" skrev:

> > Der foreligger ingen abonnementsaftale med firmaet.
>
> Så skylder du slet ikke nogen penge.
>
> Er du *sikker på* at du ikke har nogen aftale?

Sidste år overgik kabel-tv fra vores hovedejerforening til individuel
betaling pr. husstand. Jeg, eller andre, har ikke siden hørt noget fra det
firma der leverer kabel-tv. Det er først efter at jeg rykkede for regningen
efter 7 måneder (rykkede 3 gange), at jeg modtog regningen.

Så nej, jeg har ingen abonnementsaftale og har ej heller skrevet under på
noget.

Mvh.
David



Kim Ludvigsen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 20-06-02 09:15

David J. V. Jensen wrote:
> "Henning Makholm" skrev:
>
>
>>>Der foreligger ingen abonnementsaftale med firmaet.
>>
>>Så skylder du slet ikke nogen penge.
>>
>>Er du *sikker på* at du ikke har nogen aftale?
>
>
> Sidste år overgik kabel-tv fra vores hovedejerforening til individuel
> betaling pr. husstand. Jeg, eller andre, har ikke siden hørt noget fra det

Så skal du nok have fat i den abonnementsaftale som er indgået mellem
leverandøren og hovedejerforeningen. Mon ikke den stadig er gældende
selvom betalingsmetoden ændres? Måske ændringen af betalingsmetoden også
har indvirket på prisen - det er jo dyrere at opkræve pengene hos de
enkelte medlemmer end hos en forening. Har hovedejerforeningen ikke
udsendt nogle papirer - evt. referater fra en generalforsamling - hvor
overgangen fra foreningsbetaling til direkte betaling omtales?

--
Mvh. Kim Ludvigsen


David J. V. Jensen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : David J. V. Jensen


Dato : 20-06-02 16:57


"Kim Ludvigsen" skrev:

> Så skal du nok have fat i den abonnementsaftale som er indgået mellem
> leverandøren og hovedejerforeningen. Mon ikke den stadig er gældende
> selvom betalingsmetoden ændres?

En god ide. Jeg tager hurtigst mulig kontakt til hovedejerforeningen.

> Har hovedejerforeningen ikke
> udsendt nogle papirer - evt. referater fra en generalforsamling - hvor
> overgangen fra foreningsbetaling til direkte betaling omtales?

Jo, for ca. halvandet år siden fik jeg/vi at vide, at fremover (virkning fra
1/6-2001) ville pengene til kabel-tv ikke længere blive opkrævet via
fællesudgifter, men at jeg/vi ville modtage regninger direkte fra
leverandøren.

Jeg forventede absolut at det ville betyde en prisstigning, da vores
kabel-tv var rimeligt billigt. Men en stigning på 133% som leverandøren så
ikke informerer om, finder jeg urimelig.

Er der ingen generelle bestemmelser i lovgivningen, der siger at
prisstigninger (udover det normale) skal varsles? Det er i høj grad sådan en
bestemmelse jeg leder efter.

Mvh
David J. V. Jensen

PS. Jeg håber det fremgår mellem linjerne, at jeg gerne vil betale for
produktet. Jeg forsøger selvfølgelig ikke at snige udenom den regning, jeg
vidste ville komme på et eller andet tidspunkt.



Jakob Paikin (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 20-06-02 09:22

On 19 Jun 2002 22:34:22 +0200, Henning Makholm <henning@makholm.net>
wrote:

>> Der foreligger ingen abonnementsaftale med firmaet.
>
>Så skylder du slet ikke nogen penge.

Og han har heller ikke ret til at modtage noget produkt


--
Jakob Paikin

P. Nymann (20-06-2002)
Kommentar
Fra : P. Nymann


Dato : 20-06-02 13:48

Jeg kan meddele dig, at det offentlige i Danmark også uddeler store
prisstigninger som den du fik. Dog med en varsel som regel.
Bl.a. er FFE afgiften for arbejdsgivere steget med 70% sidste år.
BST afgiften for arbejdsgivere er steget med 130% sidste år.
Vand i Silkeborg kommune er steget over 30%.
Inflationen er 2-3%, så det er helt horribelt.
MVH.
Peter

"David J. V. Jensen" <vaagseid@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3d0ffff4$0$71630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg korresponderer i øjeblikket med et større dansk firma, da jeg er meget
> utilfreds med den regning jeg har fået fra dem.
>
> Jeg kunne i den sammenhæng godt tænke mig lidt juridisk hjælp/tanker fra
> denne gruppe. Netop det juridiske er vigtigt, derfor har jeg valgt denne
NG
> og ikke dk.forbruger.
>
> Det pågældende firma har med 1 års forsinkelse (jeg rykkede 3 gange for
> regningen i et halvt år) sendt mig en regning, hvor det fremgår at
> månedsprisen på abonnementet er/var steget med 133%.
>
> Jeg er >aldrig< blevet informeret om denne voldsomme prisstigning.
Produktet
> er desuden nøjagtig det samme.
>
> Mit ønske er et rimeligt nedslag på prisen, da jeg nærmest betragter det
som
> en prisstigning med tilbagevirkende kraft. Og det kan jeg ikke tro et
firma
> må praktisere. I så tilfælde skal jeg hurtigt få stablet et meget
> profitabelt firma på benene
>
> Er jeg på gyngende grund og må punge ud ?
>
> Eller har firmaet været lige "smart" nok ?
>
> Mvh.
> David J. V. Jensen
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste