Frelsen !!
Fra : Erik Larsen

Dato : 11-02-01 17:42

Jeg fandt denne bøn/bekændelse på en hjemmeside;-----

Kære Gud
Jeg kommer til dig, fordi jeg gerne vil tro på dig.
Jeg tror på, at du sendte din søn Jesus til jorden, for at han skulle frelse
mig.
Jeg vil gerne modtage den gave, som du giver mig. Nemlig Jesus.
Tak for ham, og tak for at han derved har frelst mig.
Amen.

Jeg husker endnu dengang Helligånden fløj igennem mig, og det var først
efter den oplevelse jeg kunne bekende mig til Jesus.

Men som jeg påstår;- det var ikke min mund der frelste mig, det var bestemt
ikke min tro, på det tidspunkt, der frelste mig, det var heller ikke noget
jeg have
gjordt, der blev årsag til min frelse, det var heller ikke min kendskab til
Bibelen
der frelste mig.

Nej, det var den Herre Jesus Kristus der lod Helligånden flyve ind i mig og
der
ved åbnede han mine øjne og min mund, så jeg kunne se ting der før var gemt
for mig, og kunne bekende mig til de ting jeg så.
Men der stopper Frelseren ikke sit arbejde, han tog mig ud af verden
(Ægypten)
gennem vandet, genfødte han mig, og han lod mig vokse op i sin og
Helligåndens
nærværelse.

Pris til Gud for hans søn og Helligeånd.

Erik

Fra : claus

Dato : 11-02-01 21:43

Erik Larsen skrev i meddelelsen ...

>Nej, det var den Herre Jesus Kristus der lod Helligånden flyve ind i
mig og
>der
>ved åbnede han mine øjne og min mund,

Det skete altså ikke som et " dit frie valg"?

Hilsen Claus.

Fra : Erik Larsen

Dato : 11-02-01 22:56

"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i en meddelelse
newsCh6.436$gR5.15826@news.get2net.dk...

> Det skete altså ikke som et " dit frie valg"?
>
> Hilsen Claus.

Det har jeg aldrig tænkt på på den måde, men jeg
har aldrig protesteret, så fri må det have været !!!

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 11-02-01 23:59

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Det har jeg aldrig tænkt på på den måde, men jeg
>har aldrig protesteret, så fri må det have været !!!

Nej, omvendt. Hvis en person får en ordre og adlyder uden at protestere,
så er det *ikke* et bevis på vedkommendes frie vilje.

Den lille pige med svovlstikkerne protesterede heller ikke dengang H. C.
Andersen skrev *hendes* historie.

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : N/A

Dato : 11-02-01 23:38

Fra : Erik Larsen

Dato : 11-02-01 23:38

> Like før her skriver du om at du _så_ (m.a.o. åndelig syn), du forsto ting
> du ikke hadde forstått før og trodde på Jesu navn. m.m.

"(m.a.o. åndelig syn)", Jeg skrev, at jeg kunne se ting jeg ikke kunne se
før, jeg
har ikke skrevet om at jeg kan se ånder syner.
At se ting; betyder også på dansk, at man forstår ting.
På dansk siger vi f.eks.; - jeg kan se der ikke er godt at drikke mange
pilsner
eller;- Jeg kan se det er synd at bolle gifte kvinder

> Ingen kan dette uten at Han blir født på ny sier jo bl.a. Jesus. Men først
> her taler _du_ om gjenfødelse?!

Jeg skrev også;- gennem vandet, genfødte han mig

Erik