overnatning omkring Lyon
Fra : Erik Hansen

Dato : 19-06-02 00:41

Hej alle.

Vi skal en tur til Spanien i telt og forventer at køre over to stræk. Første
fra Danmark til omkring Lyon i Frankrig for derefter at kunne være i Spanien
(omkring Girona) tidligt på eftermiddagen.

Vi forventer at være omkring Lyon henad aften, dvs. 20-21 tiden og vil
derfor gerne slippe for at slå teltet op så sent (plus det ofte kan være
svært at komme ind de forskellige campingpladser så sent).
Egenligt kunne vi sagtens sove i bilen, men det er jo dels ulovligt og dels
ikke tilrådeligt i Frankrig har jeg hørt?
Dvs. alternativerne er nede til noget motel værk, nogen der har gode
erfaringer med Franske overnatningsmuligheder langs motorvejen til Spanien,
evt. ved hvor man finder dem på nettet?

mvh. Erik

Fra : Bent

Dato : 19-06-02 14:18

Hej
Vi har et par gange overnattet med CV på en rasteplads ved Macon ca. 80 km
nord for Lyon. Den var stor og virkede "sikker". Vi parkerer altid ved siden
af andre danskere (dem er der næsten altid nogle af). Vi har kun gode
erfaringer. Det er ikke ulovligt at overnatte een gang på rasteplads.
PS. Et godt råd fra lastbilchauffører: Overnat aldrig på rasteplads syd for
Marseille
God tur. Hilsen Bent

Fra : Aina Nilsen

Dato : 19-06-02 14:50

> "Erik Hansen" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> Første
> Spanien

> dels
> Spanien,

Når det gjelder moteller/hoteller den franske?
www.accorhotels.com/accorhotels/index.html

Accorgruppens rimligste hoteller et godt alternativ for en rask overnatning.
Du kan forhåndsbestille og garantere med kreditkort.

mvh
Aina