Europark afgift
Fra : [4000] El PrebZi

Dato : 18-06-02 22:31

Netop fundet en sådan på min bil, Er dog ikke enig i forseelsen eller
tidspunkt, hvilke muligheder har jeg her ?

Preben

Fra : Henning

Dato : 19-06-02 09:33

On Tue, 18 Jun 2002 23:30:40 +0200, "[4000] El PrebZi" <ll@ll.ll>
wrote:

>Netop fundet en sådan på min bil, Er dog ikke enig i forseelsen eller
>tidspunkt, hvilke muligheder har jeg her ?

Send dem en klage - men praktisk talt har du tabt på forhånd

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-06-02 19:47

On Wed, 19 Jun 2002 10:32:39 +0200, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Send dem en klage - men praktisk talt har du tabt på forhånd

Hvilken lovhjæmmel har de da til at opkræve pakeringsafgift?

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Peter G C

Dato : 19-06-02 20:00

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> skrev:

[klip]

> Hvilken lovhjæmmel har de da til at opkræve pakeringsafgift?

Lovhjemmel er ikke nødvendig. Almindelig hjemmel er nok:

http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#5.2

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-06-02 21:36

On Wed, 19 Jun 2002 20:59:59 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Lovhjemmel er ikke nødvendig. Almindelig hjemmel er nok:
>http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#5.2

OK.

Et almennyttigt boliselskab har lavet en aftale med et privat selskab,
der er sat skilte op om at "der kun må pakeres i afmærkede felter" og
køretøjet har en længde der gør at det fylder 2 felter, kan de så
udstede en afgift?
Hvad hvis man holder over 4 felter, to i længden, og 2 i breden?

Hvad hvis det er et køretøj det holder der længere end det må ihenhold
til færselsloven, og gælder de begransninger i det heletaget på en
privat pakeringsplads? (Tænker på Busser, Lastbiler og campingvogne)

Fra : Peter G C

Dato : 20-06-02 07:10

> [...]

> der er sat skilte op om at "der kun må pakeres i afmærkede felter" og
> køretøjet har en længde der gør at det fylder 2 felter, kan de så

Ja.

> Hvad hvis man holder over 4 felter, to i længden, og 2 i breden?

Ja. En bil i en parkeringsbås.

> Hvad hvis det er et køretøj det holder der længere end det må ihenhold
> til færselsloven, og gælder de begransninger i det heletaget på en
> privat pakeringsplads? (Tænker på Busser, Lastbiler og campingvogne)

Det er skiltningen, der gælder. Den gælder for alle, der benytter
parkeringspladsen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com