Olie til FS-1
Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 18-06-02 21:29

Hej,

Hvor stor en %-del olie skal der i benzin til en Yamaha FS-1 4g DX fra '79?

--
//Troels Plougmann Olsen
Feel free to contact me:

Fra : Kasper Petersen

Dato : 18-06-02 21:32

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvor stor en %-del olie skal der i benzin til en Yamaha FS-1 4g DX fra
'79?

2%

20ml til 1 liter benzin!

Fra : Tim Sørensen

Dato : 18-06-02 22:33

"Kasper Petersen" <fam-petersen2001@12move.dk> wrote in message
> 2%
> 20ml til 1 liter benzin!

Jeps.
Eller 4% hvis den er meget tunet.
Alt andet ville bare være
miljøsvineri, og for dyrt i tændrør.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 19-06-02 19:36

> Eller 4% hvis den er meget tunet.

Heldigvis er den ikke tunet. Den er en af de ca. 3% danske FS-1'er der ikke
er tunet. Så jeg hopper på 2%. Dysen er BTW vistnok en 130... Det eneste der
er fusket med er at den er gearet fra 9 til 12 tænder for, og med std. 9 mm
kaburator, 4-takter den ved ca. 6000 rpm. Hvis jeg lader den stå i tomgang
med lukket benzinhane i ca. 30 sekunder, og giver fuld børste i frigear,
render den 9000 (næsten 10krpm!).. Kan I hjælpe? Skal jeg have en mindre
dyse i? Der er 3 skyllekanaler (std. på den 4-gears FS-1'er!, så kan i sige
hvad I vil, jeg har snakket med politiet om det). Der er std.
cylinder+stempel på.

> Alt andet ville bare være
> miljøsvineri, og for dyrt i tændrør.

Hvor mange km. kan jeg ca. køre på et tændrør? Jeg har kørt knap 1kkm med
det jeg har nu, skal det snart skiftes (jeg har vistnok kørt på 4%, selvom
knallerten ikke er tunet, jeg var ikke bedre vidende)

//Troels

Fra : Tim Sørensen

Dato : 21-06-02 11:50

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> Hvor mange km. kan jeg ca. køre på et tændrør?

Teoretisk set.. LANG tid.
Jeg har ind til videere kørt snart 12.000KM med mit sååeeeh

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : GniTocs

Dato : 20-06-02 17:49

Troels med det underligste nick skrev:

> Hvor stor en %-del olie skal der i benzin til en Yamaha FS-1 4g DX fra
'79?

4% ifølge producenten.

(og 2% ifølge dem der tror den motor kan sammen lignes med
en "moderne" scootermotor).

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 20-06-02 21:28

Hej
Jeg kører sel med kun 1% Det er lidt forskelligt hvad mærke det er men kun
fuldsyntetisk.

--
-------
Mvh Ronni

Fra : Allan Riise

Dato : 21-06-02 06:08

Ronni Kristensen <ronni@kristensen.tdcadsl.dk> scribbled:
> Hej
> Jeg kører sel med kun 1% Det er lidt forskelligt hvad mærke det er
> [...]
I følge instruktionsbogen, skal der bruges 4% olie i benzinen..

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --