Fjolser m.m.
Fra : Jacob Christiansen

Dato : 18-06-02 19:57

Bruno (iddqd@worldonline.dk) tog den 22-03-2002 et emne op som i korte træk
handlede om warez. Han synes det er irriterende at folk, som ikke gider at
købe deres spil, lægger indlæg ind på gruppen, som handler om at de ikke kan
få lortet til at virke. Det viser sig åbenbart at det er ved at blive
aktuelt igen at få de fjolser, som tror at vi andre, som egentlig er med til
at betale for deres warez vil hjælpe dem at få lortet til at virke! Men
sådan spiller klaveret ikke. Jeg vil opfordre folk til at forholde sig
passivt til warez-relateret emner - så kan de idioter selv finde ud af det!

Fra : arc@na

Dato : 19-06-02 00:08

"Jacob Christiansen" <jaquilo@tiscali.dk> wrote in

> Men sådan spiller klaveret ikke. Jeg vil opfordre folk til at
> forholde sig passivt til warez-relateret emner - så kan de
> idioter selv finde ud af det!

Hep! Helt enig!!!

arc@na

Fra : Karsten

Dato : 21-06-02 19:31

On 18 Jun 2002 23:08:18 GMT, "arc@na" <always@device.null.gov> wrote:

>"Jacob Christiansen" <jaquilo@tiscali.dk> wrote in

>Hep! Helt enig!!!

Fint, så lukker alle de hellige bare kæften, hvis det er et warez
spørgsmål. Så er alle glade.

Fra : arc@na

Dato : 28-06-02 15:58

On fr 21 jun 2002 08:31:17p, Karsten <karsefroe@hotmail.com> wrote
in news:f7s6hug2vhabe3fs45r9q95hng6n16v5ns@4ax.com:

> Fint, så lukker alle de hellige bare kæften, hvis det er et
> warez spørgsmål.

- og sender diskret en klage til vedkommendes udbyder.

> Så er alle glade.

Sikkert.

arc@na

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-06-02 08:27

"Jacob Christiansen" <jaquilo@tiscali.dk> skrev i

Jeg vil opfordre
> folk til at forholde sig passivt til warez-relateret emner - så kan de
> idioter selv finde ud af det!

enig

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-06-02 10:43

"Jacob Christiansen" <jaquilo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan spiller klaveret ikke. Jeg vil opfordre folk til at forholde sig
> passivt til warez-relateret emner - så kan de idioter selv finde ud af

egentlig fair nok ... men husk lige på, at der ikke var nogen
computerinsustri, hvis der ikke fandtes warez ...

ras

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-06-02 10:56

> egentlig fair nok ... men husk lige på, at der ikke var nogen
> computerinsustri, hvis der ikke fandtes warez ...
>
> ras

og der ville ikke være nogen bilindustri hvis der ikke fandtes biltyve eller
hur???

Fra : Frenzy

Dato : 19-06-02 13:06

> og der ville ikke være nogen bilindustri hvis der ikke fandtes biltyve
eller
> hur???

dum sammenligning...
og rasmus har vel lidt ret...hvis alle var tvunget til at købe alt deres
software hvor mange ville så have computer idag? hvor mange ville købe nyt
hardware? ville samme udvikling i computerindustrien være sket?

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-06-02 16:18

"Frenzy" <Sp@m.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> software hvor mange ville så have computer idag? hvor mange ville købe nyt
> hardware? ville samme udvikling i computerindustrien være sket?

Just præcis ... der ville ikke blive solgt mange 64mb skærmkort, hvis ikke
adgangen til gratis spil var der ... og hvorfor skulle man udskifte sin
gamle 233mhz med 2 gb hd, hvis man ikke blev bombarderet med krævende
programmer hele tiden ...
ras

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 19-06-02 17:46

Frenzy wrote:

> og rasmus har vel lidt ret...hvis alle var tvunget til at købe alt deres
> software hvor mange ville så have computer idag? hvor mange ville købe nyt
> hardware? ville samme udvikling i computerindustrien være sket?

Den største forskel ville nok være at Linux og shareware programmer var mere
udbredt. I dag er der masser af folk der tror man skal hvade den store Office
pakke for at kunne skrive et brev, men der er ingen som bruger en entrepenør
lastbil til at fjerne visne blade fra haven.

Jeg kender mange som betaler for alt deres software og som køber mange spil,
så jeg er sikker på at udviklingen ville foregå lige så godt og måske endda
bedre hvis folk betalte for deres software. Bare fordi man "gratis" kan se
film på TV er udviklingen på biograf området jo heller ikke gået i stå.

Det er simpelthen for taber agtigt at komme med alle mulige dumme
undskyldninger for at stjæle software, hvis man absolut skal piratkopiere så
kan man i det mindste indrømme over for sig selv at man stjæler istedet for at
prøve og bilde sig selv og andre ind at man redder verden.

Et spil der er værd at spille er også værd at betale for, er man i tvivl så
kan man læse anmeldelser og prøve en demo. Det er jo det samme man gør når man
køber en bil, man forhører sig, læser måske nogle test og får en prøvetur hos
forhandleren. Hvis man stjæler er man sgu en taber.

Mvh

Bruno

Fra : Frenzy

Dato : 19-06-02 18:58

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> film på TV er udviklingen på biograf området jo heller ikke gået i stå.

fordi du kender "mange" er ikke ens betydende med at mange ville købe eller
har penge til at købe softwaren. som du selv skriver ville shareware og
linux være mere udbredt hvilket skader de store softwarevirksomheder pga man
indser man ikke har brug for de nye programmer. computerne ville ikke være
så udbredt fordi de er uinterresante uden nyt godt software (hvor mange
shareware spil er fede?) og mange gider ikke og har ikke tid til at tilegne
sig viden om f.eks. linux

> [...]

for at
> prøve og bilde sig selv og andre ind at man redder verden.

det er taber agtigt at have sådan en simpel holdning til det. jeg tror mest
det er fordi du har ondt i røven over en knægt sidder og spiller det spil
gratis du lige har givet 350 kr for. udviklingen er gået hurtigt og jeg
tildeler warez en del af skylden. selfølgelig skal godt software købes som
mange også gør - også dem som først prøver warez versionen...

Fra : Ingolf

Dato : 19-06-02 21:16

> [...]

hos
> forhandleren. Hvis man stjæler er man sgu en taber.

Nu ved jeg ikke hvormange gange du har købt et originalt spil/program,
kommet hjem for at installere det, og så virker lortet ikke, enten fordi

1 Det er dåligt kodet

2 Ikke lige virker med din hardware

3 ikke lige virker med din software opsætning (se punkt 1)

4 Forhandleren 'glemte' at fortælle dig at man skal have ditten og datten af
hardware.

5 Kræver nyere eller ældre styresystem.

6 Spillet skal opdateres, men udgiveren har droppet spillet, og vil kun
virke på gamle maskiner.

7 Spillet virker ikke under win2000, selvom det stod der på æsken.. men det
var bare en trykfejl.

8 Det virket ikke fordi du har program X installeret.

Nå.. efter man så har trukket håret ud, og forhandlet sig til en ny cd,
fordi forhandleren mener at denne er defekt, og kommer hjem og prøver igen.
Så gir det sig selv; dette spil ALDRIG kommer i luften... ihvertfald ikke på
din computer. Nå hvad faen.. det er da en pæn lille kasse til 3-500 kr.
JUHU! Så man tøffer tilbage til forhandleren og får enten af vide at du ikke
kan få pengene tilbage fordi du har brudt plasticen, (som jo var absolut
nødvedig at bryde for at få cd'en ud.) Eller også er det bare synd. I de
fleste tilfælde får du dog et tilgodebevis... Men det er eddermame et
kedeligt spil ;)

Det er sket et par gange for mig, og gud hvor er jeg træt af det! Sådan
noget forpulet ¤"%"¤. Så når jeg er interreseret i et spil nu, så "låner jeg
"orig". af en ven" først. Tester at det rent faktisk virker på min computer,
med min hardware, med min opsætning. Og sidst af alt.. lever det op til alt
det reklamespetakel der har være omkring spillet? Hvem har ikke stødt på
"Stunning 3d visuals in full 360 degree view, incredible fast graphics that
will make you want even more" yak yak yak. Og så viser det sig at selve 3D
delen kun omfatter spil-menuen, hvor spillet foregår i et kedeligt 2d-plan,
og i sløvt tempo. Det vildeste i spillet er selve highscoren.. for der er
også musik.. ARGH.. det er sgu da at vildlede folk.

Jeg ved godt, at man kan da bare læse bagpå æsken inden man køber spillet,
om det nu passer til ens computer. Det er jo bare det, at her listes kun
minimuskrav, og næsten aldrig hvad der rent faktisk anbefales. Det
anbefalede hardware er listet i README.TXT, og den kan du først læse når du
HAR købt spillet.

Virker spillet, og er det nogenlunde som proklameret, ja så køber jeg
spillet.

Dog må jeg give dig ret i at de spader, der henter en piratversion af et
spil, og brokker sig til udgiveren/sender en bugreport/prøver at spille
online, simpelthen har fortjent at blive tæsket så hårdt at det kan måles på
richterskalaen. Så dum kan man bare ikke være!!
Det er som at stjæle et tv i føtex, og dagen efter troppe op med det, og
brokke sig over at billedet står uskarpt!!
Bare se under news:alt.games.unreal.tournament med torskepander!

Nu skal jeg ikke opfordre til ulovlig omgang med software, men hvis det er
muligt at en ven har det spil som du vil købe. Så lån det først, og prøv det
af. Virker det ... så køb det! KØB DET! Jo flere der køber det, jo bedre
bliver 2'eren sikkert. Og det er jo heller ikke for sjov at der sidder 10-50
mennesker og bruger ½-2 års arbejde på et spil. De gør det for din
underholdnings skyld.. og ja.. selvfølgelig skal de da også have mad på
bordet. Og er det et godt spil, så har de ærligt talt fortjent, at have råd
til ekstra pepperoni på pizzaen, bare engang imellem ;)

Og er spillet for dyrt.. så vent et par måneder, så falder det 30-70% i
pris.

Fra : DWM

Dato : 20-06-02 00:41

"Ingolf" <DontSpamMes_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke hvormange gange du har købt et originalt spil/program,
> kommet hjem for at installere det, og så virker lortet ikke, enten fordi
>
> 1 Det er dåligt kodet

Det tror jeg jeg har oplevet et par gange. Ikke fordi at det er meget
når man tænker på at jeg har haft PC i 10 år.

> 2 Ikke lige virker med din hardware

Har jeg aldrig prøvet

> 3 ikke lige virker med din software opsætning (se punkt 1)

Igen aldrig.

> 4 Forhandleren 'glemte' at fortælle dig at man skal have ditten og datten
af
> hardware.

Aldrig. Jeg kigger på kassen

> 5 Kræver nyere eller ældre styresystem.

Aldrig

> 6 Spillet skal opdateres, men udgiveren har droppet spillet, og vil kun
> virke på gamle maskiner.

Ja det har man jo prøvet. F1 Manager fra EA. Aldrig kommet så meget
som en eneste patch til spillet selvom at det er utrolig mange mennesker
der har haft problemer med det pga dets dårlige programmering.
Der blev vel ikke solgt nok at spillet til at de ville gøre noget ved det.

> 7 Spillet virker ikke under win2000, selvom det stod der på æsken.. men
det
> var bare en trykfejl.

Bruger ikke 2K. :)

> 8 Det virket ikke fordi du har program X installeret.

Igen Aldrig.

> [...]
> og i sløvt tempo. Det vildeste i spillet er selve highscoren.. for der er
> også musik.. ARGH.. det er sgu da at vildlede folk.

Det må man jo tage med hvis man ikke kigger på anmeldelser på
nettet eller i blade.

> [...]
> minimuskrav, og næsten aldrig hvad der rent faktisk anbefales. Det
> anbefalede hardware er listet i README.TXT, og den kan du først læse når

Det syntes jeg ikke at kunne huske at jeg har oplevet at de anbefalet krav
ikke står på kassen også.

> Og er spillet for dyrt.. så vent et par måneder, så falder det 30-70% i
> pris.

Så hurtigt falder de nu aldrig i pris. MHT det så er det jo et spørgsmål
om hvor vild man er efter at spille det.

/Kenneth Iversen

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-02 19:19

> Så hurtigt falder de nu aldrig i pris. MHT det så er det jo et spørgsmål
> om hvor vild man er efter at spille det.
>
> /Kenneth Iversen

Det år Red Alert udkom kostede det 199 til jul!

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 01-07-02 23:26

On Wed, 19 Jun 2002 18:46:20 +0200, iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]
>pakke for at kunne skrive et brev, men der er ingen som bruger en entrepenør
>lastbil til at fjerne visne blade fra haven.
Enig, det er også den eneste fordel at som producenterne har af warez,
heller at folk bruger en ulovlig kopi end at de bruger et gratis eller
et billig alternativ, dog tror jeg at producenterne heller vil have
pengene og konkurrencen. Det kan godt være at vi ikke havde så mange
computer men så kunne det være at vi havde vedre software.

mvh
Anders

Fra : christian buhrkall

Dato : 18-10-02 10:38

"Anders H. Andersen" wrote:

> [...]
> pengene og konkurrencen. Det kan godt være at vi ikke havde så mange
> computer men så kunne det være at vi havde vedre software.

De eneste hvis sucess rentfaktisk kan tilskrives warez er vel bill og micro$oft.
Hvis alle skulle betale 1000+kr for en version af windows. 3500+kr for en
officepakke (office 10 koster 5438 kr!), mon så ikke temmelig hurtigt der havde
været nogen, der havde skrevet et gui til linux, som den almindelige bruger kunne
finde ud af?
Mon så ikke der havde været et marked for "brev office"?
Mon så ikke der havde været en reel konkurance på OS siden?

Fra : Stig Mogensen

Dato : 18-10-02 20:00

skrevet et gui til
> linux, som den almindelige bruger kunne finde ud af?

Er gjort! Der er flere forskellige at vælge imellem. Smag og behag er
forskelligt, men når det er sagt, så syntes jeg min KDE 3.0.2 er bedre og
mere brugervenlig end windows XP(som jeg også har kørt med). At jeg så også
har 5-10 FPS mere i Q3A i Linux, end jeg havde i windows er jo bare fedt !

Hvis det ønskes. knalder jeg gerne nogle screenshots i dk.binaer.

/Stig

--
SuSE Linux 8.0 Prof. & KDE 3.0.2 på
GeForce2 MX-200, Asus p4s333

Fra : Christian Catu

Dato : 19-10-02 17:06

"christian buhrkall" <darkwing@hco.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
havde
> været nogen, der havde skrevet et gui til linux, som den almindelige

Har du nogensinde hørt om SuSE? Den er da lige så let som windows at gå til.
Den kommer jo også som valgmulighed på pc kørekortet har jeg hørt

Fra : Highlander

Dato : 19-06-02 11:00

>Jeg vil opfordre folk til at forholde sig
> det!
> >
> egentlig fair nok ... men husk lige på, at der ikke var nogen
> computerinsustri, hvis der ikke fandtes warez ...

hehe - læste du den igennem inden du sendte den ? lol

Highlander
--
The big difference between sex for money and sex for free is
that sex for money usually costs a lot less.

Fra : Gerner

Dato : 19-06-02 12:07

On Wed, 19 Jun 2002 11:59:47 +0200, "Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com>
wrote:

>hehe - læste du den igennem inden du sendte den ? lol

Den er da klar nok. Vi skal ud og stjæle computere og sælge dem som warez. Klart
som tjære. At det så vil give behov for at lave computere til dem der har fået
dem stjålne, er da lige så klart som tjære.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 19-06-02 21:02

Der er ingen undskyldning for at stjæle spil, overhovedet fat det! Og det
lamme argument med, at udviklingen ikke villet havet gået ligeså hurtig
holder ikke vand. Hvis vi forestiller os at de personer, som bruger warez
holdt op med det ville spilproducenterne som absolut minimum sælge samme
mængde spil. Mere faktisk, fordi de personer, som villet have brugt warez
vil nu være nødsaget til at købe deres spil. Ergo der vil blive solgt flere
spil, hvilket medfører flere spilproducenter, hvilket medfører større
konkurrence, hvilket i sidste ende vil medføre prisnedsættelser og bedre
kvalitet.

En anden sag er, at stjæle office-pakker og anden software, som studerende
kunne få brug for i deres studie. Deres studie kræver det (eller i hvert
fald er det så almindeligt at andet vil være en pestilens). Men er det
rimeligt at det er fabrikanten eller de andre betalende brugere, som ender
med at stå med regningen? Nej, det er det ikke. Men man kunne jo eventuelt
lave en statsstøtte til sådanne formål.
Jeg kan også prøve at bruge et andet eksempel. Når folk skal på arbejde og
de bor forholdsvis langt væk, vil de fleste sige at en bil er en
nødvendighed. Hvis dette presses ned over samme tendens med warez, vil det
sige at folk nærmest har "ret" til at gå ud at stjæle en bil. Det er en skør
verden vi lever i...

Fra : DWM

Dato : 20-06-02 00:50

"Jacob Christiansen" <jaquilo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
[har snippet lidt :)]
> [...]
spilproducenter,
>hvilket medfører større
> konkurrence, hvilket i sidste ende vil medføre prisnedsættelser og bedre

Nu skal man så også tænke på at den danske stat tager en del af pengene
og det bidrager også til at at software er så dyrt her i DK.

> [...]
> med at stå med regningen? Nej, det er det ikke. Men man kunne jo eventuelt

Det er noget som hedder studielicenser :)

>Det er en skør verden vi lever i...

Ja det må man sige.

/Kenneth Iversen

Fra : Rune Manscher

Dato : 20-06-02 07:40

"Jacob Christiansen" <jaquilo@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> sige at folk nærmest har "ret" til at gå ud at stjæle en bil. Det er en

Nej, de skal ikke stjæle den, men du mener vel at staten så skulle forære
folk en bil ?

*Rune

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 20-06-02 14:23

> [...]
> spil, hvilket medfører flere spilproducenter, hvilket medfører større
> konkurrence, hvilket i sidste ende vil medføre prisnedsættelser og bedre

Hvis du med "stjæle" mener folk der går ind i butikken og hukker
kassen med manual og cd'er, så er jeg 100% enig. Butikken har et klart
tab, men spilproducenten har intet tab. Hvis du derimod mener det er
at stjæle at få en kopi af spillet så må jeg i princippet være enig
men mener der skal nuanceres. For det første så mister hverken
spilfabrikant eller butik noget som helst!

Tabet sker egentlig først når spilleren på een eller anden måde
spørger efter support på spillet på den ene eller anden måde. Omvendt
kunne den samme spiller anbefale spillet på det varmeste og få andre
der ikke havde tænkt på at købe spillet til rent faktisk at købe
spillet. Du er sikkert selv blevet anbefalet et spil af en spiller som
spillede en warez kopi uden at du selv vidste det var en warez
kopi. Hvis du ligefrem købte spillet, så har warez gutten forårsaget
et salg og både butik og spilfabrikant tjente penge.

Gode spil anbefales med mund-til-mund metoden og jeg er personligt
fuldstændig ligeglad med om anbefalingen stammer fra en lovlig eller
ulovlig kopi. Jeg vil højst sandsynlig hente en warez kopi og teste
den først uanset for at danne min egen mening. Hvis jeg bagefter
beslutter mig for at spillet er godt nok, så køber jeg det og ingen
skade er sket.

> [...]
> sige at folk nærmest har "ret" til at gå ud at stjæle en bil. Det er en skør

Der er da intet studie der kræver Office (fra MS antager jeg du mener)
pakken. Og man skal i hvert fald ikke lave statsstøtte til et produkt
som kun kommer 1 firma til gode! Så hellere warez!

Mht. til din bil analogi så holder den kun hvis folk går ind i
butikker for at stjæle office pakkerne, hvilket nok sker yderst
sjældent. Hvis du gik ned og stjal en bil, så ville en anden person
stå og mangle en bil. Sådan er det jo som regel ikke ved at kopiere et
stykke software (undtaget software som skal bruges online og som
checker for gyldig cd-key, i hvilket tilfælde en cd-kopi er et direkte
tyveri).

Jeg er 100% sikker på at gode programmer/spil kopieres ulovligt og at
det er med til at sørge for reklame for det pågældende produkt. Du kan
betegne det som en slags markedsføringsomkostninger.

mvh Bernhard

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 20-06-02 15:52

SNIP

Det første fornuftige der er sagt i lang tid

100% støtte herfra

Selvom du sikkert blir hakket ned snart når bruno går i gang med øksen ...

Fra : DWM

Dato : 20-06-02 16:05

"Bernhard Mogens Ege" <bme@miba.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men mener der skal nuanceres. For det første så mister hverken
> spilfabrikant eller butik noget som helst!

Det er jeg ikke enig i. Jo flere piratkopier = jo mindre indtægt både
for udgiver, importør og forretning.

/Kenneth Iversen

Fra : Simon Kamber

Dato : 20-06-02 22:19

On Thu, 20 Jun 2002 17:05:14 +0200, "DWM"
<no.valid.email.address@for.you.duh> wrote:

>Det er jeg ikke enig i. Jo flere piratkopier = jo mindre indtægt både
>for udgiver, importør og forretning.
Lyder som den antipiraternes svar på ovennævnte piratundskyldning.
Tror det ligger et sted midt imellem. Hvis man kun kopierer for at
teste, eller på de spil man ikke gider købe. Så kan de vel ikke miste
noget(hvis man altså kan styre det og ikke kopierer dem man ellers
ville ha købt.). Hvis det derimod går over gevind og man skaffer alle
eller næsten alle sine spil ved piratkopiering, så er det
producenterne mister penge. Skal da ærligt indrømme at jeg selv en
gang imellem kopierer et spil, men undgår da som hovedregel dem jeg
ellers ville have købt rigtigt(købte bl.a. halflife efter at have
gennemført singleplayer. Og det var før jeg kom på ADSL så det var
ikke pga cd-key.)
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 21-06-02 09:31

> "Bernhard Mogens Ege" <bme@miba.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg ikke enig i. Jo flere piratkopier = jo mindre indtægt både
> for udgiver, importør og forretning.

Den holder kun under antagelse af at vedkommende der har en piratkopi
ville have købt produktet (og havde råd til det) hvis en piratkopi
ikke var mulig. Hvis det ikke er tilfældet så holder din udtalelse
ikke det mindste.

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-02 03:46

>For det første så mister hverken spilfabrikant eller butik noget som helst!

Det faktum at du sidder med en kopi af et program som nogen har brugt
penge på at udvikle, og ingen har tjent penge på at sælge... du kan
sige hvad du vil, men en eller anden er i hvert fald blevet snydt.

"Ja ja, men jeg køber det jo hvis det er godt"... yeah right. Inden
det er kommet så vidt, så er næste spil jo allerede ude. Og såå godt
var det jo heller ikke. Allerede efter 20 missioner var det jo slut.
Taberspil faktisk.

> [...]
>kopi. Hvis du ligefrem købte spillet, så har warez gutten forårsaget
>et salg og både butik og spilfabrikant tjente penge.

På en måde er ham warez-gutten faktisk lidt af en helt kan man sige...

>Gode spil anbefales med mund-til-mund metoden

Og til det formål kræves masser af ulovlige kopier?

>Jeg er 100% sikker på at gode programmer/spil kopieres ulovligt og at
>det er med til at sørge for reklame for det pågældende produkt. Du kan
>betegne det som en slags markedsføringsomkostninger.

Hvilket gør det "godt" igen? Nah, lad du hellere softwareproducenterne
selv bekymre sig om, at gøre reklame for deres produkter...

Mvh, Claus
---
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 21-06-02 09:37

> [...]

> det er kommet så vidt, så er næste spil jo allerede ude. Og såå godt
> var det jo heller ikke. Allerede efter 20 missioner var det jo slut.

Hvis de 20 missioner var overstået på 2 timer så er det et taberspil
og jeg ville ikke betale for det. Skal der derimod 2 uger til, så er
historien en anden.

> På en måde er ham warez-gutten faktisk lidt af en helt kan man sige...

Enig. (omend du vist nok prøver at være ironisk)

> Og til det formål kræves masser af ulovlige kopier?

Det kan det gøre.

> Hvilket gør det "godt" igen? Nah, lad du hellere softwareproducenterne
> selv bekymre sig om, at gøre reklame for deres produkter...

Måske er det lige præcis det de ønsker? Det vil aldrig selv sige det
for så har de indirekte sagt at en piratkopi af deres spil er
iorden. De kan dog godt have vurderet at det er den billigste måde at
markedsføre deres produkt på.

For at denne løsning skal virke, er der nogen de er nød til at være
hellige og hive lidt piratkopisterne for at det ikke skal gå helt
galt. Derfor synes jeg også det er iorden at "de hellige" poster her
på nyhedsgruppen og bliver forargede over piratkopisterne. Det holder
det hele sådan lidt i balance.

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 05:04

>Hvis de 20 missioner var overstået på 2 timer så er det et taberspil
>og jeg ville ikke betale for det.

Nej det er da klart. Nu har du jo klaret det. Trangen til at købe et
spil man har klaret kan nok ligge på et meget lille sted.

>Skal der derimod 2 uger til, så er historien en anden.

Mnja, her er vi nok uenige. For hvis du har spillet spillet til ende,
så kan det jo ikke have været helt dårligt - og det uanset om det tog
2 timer elller 2 uger. Og et spil man har ment har været værd at
gennemføre, det har vel også været værd at købe? Hvilket man vel
egentlig burde finde ud af INDEN man når at gennemføre et spil.

Spiller man til gengæld ikke mere end noget der svarer til 2
missioner, hvorefter man så vælger at købe eller ej, så kan jeg til
nøds acceptere kopier. Men hvor mange gør det? Ingen. For hvis det
virkelig var tilfældet, så kunne folk vel nøjes med demoer?

"Nej mand, for demoer viser ikke et spils fulde potentiale - måske er
der features der slet ikke er med i demoet"!

Tja, hvis spilproducenterne ikke selv formår, at sælge deres spil, så
lad være med at købe dem. Måske det kan betyde at demoer (og selve
spillene) bliver bedre næste gang. Et dårligt - eller måske ligefrem
manglende - demo kan heller ikke retfærdiggøre warez.

>Det kan det gøre.

Aha, så der er altså andre metoder? ;)

På internettet kan der sagtens findes så mange reviews af et spil, at
det skulle være muligt, at danne sig et nogenlunde indtryk af hvor
godt/dårligt et spil det er.

>Derfor synes jeg også det er iorden at "de hellige" poster her
>på nyhedsgruppen og bliver forargede over piratkopisterne. Det holder
>det hele sådan lidt i balance.

Tja, jeg blander mig sådan set mest for morskabens skyld. :)

Er mere eller mindre ligeglad med, om folk bruger ulovlige kopier -
bare de ikke belemrer mig med dem. Eller de problemer de har med dem!
Eller hvor de kan skaffe dem. At forsøge at svine nogen til har aldrig
hjulpet, men en pæn henstilling om, at "fise af" til en anden gruppe,
det kan jeg ikke se noget galt i.

De første indlæg om hjælp - eller cheatcodes - til Warcraft 3 må da
også så snart begynde at dukke op? :)

Mvh, Claus
---

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 26-06-02 10:21

> Nej det er da klart. Nu har du jo klaret det. Trangen til at købe et
> spil man har klaret kan nok ligge på et meget lille sted.

Et 2 timers spil er ikke 400kr værd.

> [...]
> gennemføre, det har vel også været værd at købe? Hvilket man vel
> egentlig burde finde ud af INDEN man når at gennemføre et spil.

Hvis du vil give 200kr i timen for et spil, så dig om det, men jeg vil
ha mere valuta for mine penge.

> [...]
> nøds acceptere kopier. Men hvor mange gør det? Ingen. For hvis det
> virkelig var tilfældet, så kunne folk vel nøjes med demoer?

Jeg spiller som regel kun nogle få baner i et spil jeg ikke føler
tilstrækkelig meget for. Derefter får det lov at ligge i 2-3 måneder
og hvis jeg ikke spiller på det i den tid, sletter jeg det.

Anderledes med f.eks. Starcraft som jeg gennemførte inden jeg købte
det (spiller det stadig og vil nok gøre det lang tid
fremover). Diablo2(incl LoD) købte jeg efter ca. 30-50 timers spillen.

> "Nej mand, for demoer viser ikke et spils fulde potentiale - måske er
> der features der slet ikke er med i demoet"!

Det er en del af min bekymring. Monkey Island (den seneste) havde dog
en meget god demo. Købte dog spillet fordi jeg godt kan li serien.

> [...]
> spillene) bliver bedre næste gang. Et dårligt - eller måske ligefrem
> manglende - demo kan heller ikke retfærdiggøre warez.

Jada. Men jeg vil først høre fra een jeg kender om spillet er godt før
jeg gider bekymre mig om det. Jeg gider simpelthen ikke misbruge min
tid på alt for dårlige spil.

> På internettet kan der sagtens findes så mange reviews af et spil, at
> det skulle være muligt, at danne sig et nogenlunde indtryk af hvor
> godt/dårligt et spil det er.

Reviews er svære at blive kloge på. Demoer er alligevel bedre.

> Tja, jeg blander mig sådan set mest for morskabens skyld. :)

Hey, det var min linie

> [...]
> Eller hvor de kan skaffe dem. At forsøge at svine nogen til har aldrig
> hjulpet, men en pæn henstilling om, at "fise af" til en anden gruppe,

Jeg kan se noget forkert i det hvis det ikke er 100% sikkert at
personen har en piratkopi. Og husk at en nocd patch ikke betyder at
man har en piratkopi, men nok nærmere ikke vil slide sit cd/dvd drev i
stykker (har selv slidt et 24x drev op pga starcraft og det gør jeg
ikke igen).

> De første indlæg om hjælp - eller cheatcodes - til Warcraft 3 må da
> også så snart begynde at dukke op? :)

Der findes da allerede en trainer til warcraft3. Hvis bare du ved hvor
du skal lede. Jeg har dog aldrig brugt sådan nogle for de ødelægger
spiloplevelsen.

LOL, fed signature

mvh Bernhard

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-02 19:27

> Et 2 timers spil er ikke 400kr værd.

Og så lige en mening fra min side; et spil der ikke kan spilles multiplayer
er for mig ikke engang 100 kr. værd!

Fra : christian buhrkall

Dato : 18-10-02 10:41

Jacob Christiansen wrote:

> [...]
> med at stå med regningen? Nej, det er det ikke. Men man kunne jo eventuelt

Producenterne laver ofte studie versioner.
Corels koster typisk 500kr for en officepakke med det hele.
Det kan selv en studerende vel få råd til.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-06-02 22:13

og der bliver jo stadig lavet store mængder software ... og det ville der
ikke gøre, hvis der ikke var penge i lortet ... og med al den pratsofware
der findes, må det vel betyde, at vi betaler en koloenorm overpris for det i
ind i mellem køber
ras

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 20-06-02 01:28

Til Ras (især)
Kan du ikke se det fair i at man betaler for en service som en anden har
brugt tid og kræfter på? Din betaling vil komme fra din arbejdsgiver, som
netop betaler for din tid og kræfter som er brugt på arbejdspladsen. Med
andre ord så sælger du din arbejdskraft, som du så kan købe andres for (i
dette tilfælde spilproducenterne). Hvad nu hvis din arbejdsgiver holdt op
med at give dig penge? Så vil du være på mærkerne - og med god grund. Du vil
naturligvis ikke arbejde gratis - på samme måde som producenterne gerne vil
have penge for arbejdskraft. Forstår du billedet?

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-06-02 09:11

"Jacob Christiansen" <jaquilo@tiscali.dk> skrev i

Forstår du
> billedet?

det tror jeg ikke du skal regne med han gør! og hvis han gør tror jeg ikke
det vil bekymre ham synderligt. Softwarepirater er simpelthen ligelgade med
producenterne. og hvis de andelig skulle få en snært af samvittighed
undskylder de sig med "jamen alle andre gør det også" eller "hvis det ikke
var softwarepirater ville der ikke være nogle spilproducenter" alt i alt
dårlige undskyldninger. Man ser jo heller ikke butikstyve som retfærdiggører
deres tyveri med at "hvis det ikke var for mig ville der ikke blive solgt
nogen overvågningskameraer" eller biltyve som påstår "det er min skyld der
bliver solgt så mange bilalarmer"

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-02 19:31

> [...]
> nogen overvågningskameraer" eller biltyve som påstår "det er min skyld der

Og så er der dem der er fattige og ikke vil betale for spil de ikke synes er
penge værd, spil jeg har betalt for kan nævnes;
Diablo 2 & LOD, Warcraft 2, Flightsim98/2000/Combat flightsim (microsoft), +
en masse ældre spil.

Jeg har også overvejet at købe Warcraft 3 når det udkommer

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 20-06-02 14:19

SNIP
> Bruno (iddqd@worldonline.dk) tog den 22-03-2002 et emne op som i korte
træk
> handlede om warez.

Det er ham den sjove gut ... :(

Han synes det er irriterende at folk, som ikke gider at
> købe deres spil, lægger indlæg ind på gruppen, som handler om at de ikke
kan
> få lortet til at virke.

Syndt for ham ....

Snip en masse spændende men "old news"

Hvis de er så fucking irriterende kan i jo bare fyre dem i et kill-filter?

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 20-06-02 16:32

Eller også kunne I holde jer væk. Det er ligesom fluer. Uanset hvor mange
gange man vifter dem væk kommer de tilbage igen. Eneste løsning er at slå
lortet ihjel en gang for alle.

Fra : J.Dredd

Dato : 20-06-02 17:02

> Eller også kunne I holde jer væk. Det er ligesom fluer. Uanset hvor mange
> gange man vifter dem væk kommer de tilbage igen. Eneste løsning er at slå
> lortet ihjel en gang for alle.

Her argumenterer du for hvad?? for warez?? eller mod warez??

Fra : Simon Kamber

Dato : 20-06-02 22:19

On Thu, 20 Jun 2002 18:02:05 +0200, "J.Dredd" <thode@pc.dk> wrote:

>"Jacob Christiansen" <jaquilo@tiscali.dk> wrote in message
>>
>Her argumenterer du for hvad?? for warez?? eller mod warez??

Og gider du citere tak(jacob, ikke j.dredd)

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 21-06-02 10:09

SNIP
> Og gider du citere tak(jacob, ikke j.dredd)

Gider du så ik svare under det rigtige indlæg? ;) ... hihi!

Fra : Simon Kamber

Dato : 21-06-02 11:40

On Fri, 21 Jun 2002 11:09:00 +0200, "Santa Xcaze \(J. Rohde\)"
<hihi@hihi.dk> wrote:

>Gider du så ik svare under det rigtige indlæg? ;) ... hihi!
Var ment som et tillæg til j.dredds indlæg. Deraf og'et. Så det var
faktisk med vilje

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 21-06-02 12:43

SNIP
Var ment som et tillæg til j.dredds indlæg. Deraf og'et. Så det var
> faktisk med vilje

Hmm oki ..

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 20-06-02 22:45

Eftersom det er mig der lagde ud, so vil jeg nok tro at jeg er imod warez

Det jeg siger, er, at Santa Xcaze (J. Rohde) nærmest siger at vi andre ikke
skal blande os i at folk bruger warez. Det er jeg nu ikke helt enig -
specielt ikke når man tænker på hvor mange indlæg der er med warez. Santa
Xcaze (J. Rohde) skriver at så kan vi bare slå et kill-filter på. Men
hvorfor er det ikke dem der finder en warez-gruppe? Og dertil er svaret at
når disse folk i forvejen er ligeglad med alt og alle, så er de også
ligeglad med hinanden. Der vil højst sandsynligt ikke være nok der svarer på
deres indlæg i sådan en gruppe. Det er derfor de hænger ud her. De ved godt
at vi der køber vores software i god moralsk tro måske kan være lidt nemme
at udnytte med hensyn til viden osv.

Fra : Simon Kamber

Dato : 21-06-02 00:19

On Thu, 20 Jun 2002 23:44:46 +0200, "Jacob Christiansen"
<jaquilo@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>at vi der køber vores software i god moralsk tro måske kan være lidt nemme
Vil du ikke nok være lidt mindre ligeglad med os andre og begynde at
citere?

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 21-06-02 10:06

SNIP

> [...]
> skal blande os i at folk bruger warez. Det er jeg nu ikke helt enig -
> specielt ikke når man tænker på hvor mange indlæg der er med warez.

Jeg siger bare at det er ved at blive kedeligt at se jeg hellig hoveder
prædke hver dag om at i ik kan klare dem som har warez ... Ergo smid dem i
jeres kill-filter så jeg og vel andre slipper for at se de her meningsløse
debatter ....

Santa
> Xcaze (J. Rohde) skriver at så kan vi bare slå et kill-filter på. Men
> hvorfor er det ikke dem der finder en warez-gruppe?

Der er os en warez group du kan jo altid lave fut til den alt.dk.warez

> [...]
> ligeglad med hinanden. Der vil højst sandsynligt ikke være nok der svarer

> deres indlæg i sådan en gruppe. Det er derfor de hænger ud her.

Tja det er så et godt spørgsmål .... Meeen altså min holdning er at kan man
piratkopiere kan man os selv få spillet til at virke!

SNIP

Det sidste er klippet væk, grundet jeg fik det dårligt over alt den
hellighed!

PS. lær lige at citere lidt bedre ... !!!

Fra : Santa Xcaze \(J. Roh~

Dato : 21-06-02 10:08

SNIP

> Eller også kunne I holde jer væk.

I, det omfatter mig? Hvorpå bygger du den opfattelse, at jeg os er en del af
dem som poster her i gruppen med dumme ignorante spørgsmål ang. warez?

SNIP

Igen klippet væk grundet at jeg ik kan lide du slår fluer i hjel :/

Fra : Ingolf

Dato : 21-06-02 06:47

> [...]
> sådan spiller klaveret ikke. Jeg vil opfordre folk til at forholde sig
> passivt til warez-relateret emner - så kan de idioter selv finde ud af

Lige et eksempel:

Hvordan ser du på en piratkopi af Windows?
Lige til skraldespanden? Det er synd for M$? I med CD'en!

Så læser man dette, og undrer sig over hvordan M$ fik deres monopol, så
nemt...
http://www.theregister.co.uk/content/archive/7715.html

Hvordan ser du nu en piratkopi af Windows?
Lige til skraldespanden? Det er synd for M$? I med CD'en!

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 21-06-02 19:02

Til Ingolf (især)
Jeg synes det er latterligt at I altid undskylder jeg med at "når alle andre
gør, så er det også okay for mig". Hvis du synes MS snyder, så lad være med
at bruge deres software. Hvor svært kan det være?

Fra : Ingolf

Dato : 21-06-02 22:34

> [...]
med
> at bruge deres software. Hvor svært kan det være?

Jeg forsøgt såmænd bare at pointere ud, at der er mange meninger og gråzoner
omkring dette område.
og som jeg tidligere skrev:

> [...]
>muligt at en ven har det spil som du vil købe. Så lån det først, og prøv

Så jeg forstår ikke hvad du mener med dit "Jeg syntes folk er latterlige.."

Du aner vist ikke hvormeget bondefangeri der findes i og omkring specielt
shareware idag. Spyware, etc etc.

Bare check din egen computer med dette program:
http://patrick.kolla.de/software/spybotsd/
Og spørg dig selv om hvormeget du har betalt for at blive spioneret på, uden
dit samtykke. Du har vel betalt for alt den shareware du har inst. ikke ?
Nåå nej.. du er jo "kun" i Trial peioden... af den 10. installation? ;)

Fra : Simon Kamber

Dato : 22-06-02 16:02

On Fri, 21 Jun 2002 20:02:00 +0200, "Jacob Christiansen"
<jaquilo@tiscali.dk> wrote:

>gør, så er det også okay for mig". Hvis du synes MS snyder, så lad være med
>at bruge deres software. Hvor svært kan det være?
Øøh, har du nogensinde forsøgt at lade være med at bruge MSsoftware.
Den holder jo ikke, fordi de andre styresystemer er rettet mod
hardcorebrugere.

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 22-06-02 17:24

Til Simon

Det kan da godt være. Men ikke desto mindre er der ikke nogen der med vold
og magt tvinger dig til at bruge deres software. Nu skal denne debat heller
ikke drejes over i hvad og hvorfor MS har gjort som de har. De firmaer, som
måtte føle sig snydt af MS må kæmpe deres egne kampe, men det der kan på
ingen måde argumenteres for at det legetimerer pirat-kopiering.

Fra : Simon Kamber

Dato : 23-06-02 00:04

On Sat, 22 Jun 2002 18:24:18 +0200, "Jacob Christiansen"
<jaquilo@tiscali.dk> wrote:

>Det kan da godt være. Men ikke desto mindre er der ikke nogen der med vold
>og magt tvinger dig til at bruge deres software. Nu skal denne debat heller
Men de kommer satme tæt på(ikke at der er noget i vejen, gruer for
tanken om en pcverden med flere konkurrererne styresystemer).

>ikke drejes over i hvad og hvorfor MS har gjort som de har. De firmaer, som
>måtte føle sig snydt af MS må kæmpe deres egne kampe, men det der kan på
>ingen måde argumenteres for at det legetimerer pirat-kopiering.
Nej, har jeg heller ikke sagt, synes bare det var lidt langt ude at
sige at man bare kunne lade være med at bruge MSsoftware.

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-02 19:36

> Øøh, har du nogensinde forsøgt at lade være med at bruge MSsoftware.
> Den holder jo ikke, fordi de andre styresystemer er rettet mod
> hardcorebrugere.

Nej, de er ikke rettet mod hardcore brugere, jeg vil godt vædde med at hvis
du var vokset om med UNIX/Linux så ville du synes at Windows og DOS var for
hardcore brugere!

Har du nognesinde prøvet på at sætte dig ind i at bruge en af de andre
systemer? (linux er sgu ikke så svært alligevel)

Og hvis der var flere der brugte alternative OS så ville der også komme
flere spil til de systemer, dermed sagt at der i forvejen findes en række
populære spil som faktisk godt kan køre under linux, bla. Quake 3