Spørgsmål vedrørende syn.?????
Fra : J&B

Dato : 18-06-02 19:40

Jeg har lige købt en Intruder 1986 model, den er synet sidst 26-9-2000
skal den så synes nu igen???

Blinklysene på er lettere defekte,blinker ikke stabilt,men jeg bruger dem
ikke. Kan den synes med defekte blinklys???

Og så sidste spørgsmål, der sidder to bulderpotter på ,jeg tror de hedder
slachcut pipes, de buldrer ihvertfald godt, kan den synes med disse, eller
skal der nogle på med dæmpning i.
Håber der er en derude som kan hjælpe .
På forhånd tak B.Madsen.

Fra : Pwh

Dato : 18-06-02 19:53

> Jeg har lige købt en Intruder 1986 model, den er synet sidst 26-9-2000
> skal den så synes nu igen???

Ring til synskontoret. De kan fortælle dig det helt precis.
Men jeg mener at mc'er over 10 år skal synes hvert år ved ejerskifte.

> Blinklysene på er lettere defekte,blinker ikke stabilt,men jeg bruger dem
> ikke. Kan den synes med defekte blinklys???

Alt monteret ekstraudstyr skal virke.

> Og så sidste spørgsmål, der sidder to bulderpotter på ,jeg tror de hedder
> slachcut pipes, de buldrer ihvertfald godt, kan den synes med disse, eller
> skal der nogle på med dæmpning i.

Det er ret svært at hører over nettet hvor meget den larmer.
Er du i tvivl så dæmp dem for en sikkerheds skyld.

> Håber der er en derude som kan hjælpe .
> På forhånd tak B.Madsen.

Selv tak
Jens

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-02 19:51

Når den er over 10 år skal den synes hvert år ved ejerskifte. Så svaret er
ja

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-06-02 20:25

"J&B" <jabm@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt en Intruder 1986 model, den er synet sidst 26-9-2000
> skal den så synes nu igen???

Ja

> Blinklysene på er lettere defekte,blinker ikke stabilt,men jeg bruger dem
> ikke. Kan den synes med defekte blinklys???

Hvis de ikke virker eller er defekte, må de ikke være monteret. Men den kan
godt synes uden.

> Og så sidste spørgsmål, der sidder to bulderpotter på ,jeg tror de hedder
> slachcut pipes, de buldrer ihvertfald godt, kan den synes med disse, eller
> skal der nogle på med dæmpning i.

Der skal ikke ret meget bulder til før du får en returbillet. Men det er før
set/hørt at en passende mængde grydesvampe kan klare tricket

> Håber der er en derude som kan hjælpe .

Håber at have hjulpet lidt.

Allan Bojesen

Fra : Ole Baun

Dato : 18-06-02 21:46

"Allan Bojesen" skrev i en meddelelse

> Der skal ikke ret meget bulder til før du får en returbillet. Men det er
før
> set/hørt at en passende mængde grydesvampe kan klare tricket

Og det skal nok helst ikke være dem af skumgummi

> Håber at have hjulpet lidt.

Det har jeg nok ikke, men jeg ku´ ikk´ la´ vær´

Ole Baun
CB 500 ´96 99 kkm (uden grydesvampe)

Fra : N/A

Dato : 18-06-02 22:24

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 18-06-02 22:24

Allan Bojesen wrote:
> "Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lol nej - Dem af aluminium eller stål kan også holde til lidt
> gasgivning.
Man ska nok sørge for at de ikke flyver ud sådan lige med det samme - jeg er
ikke sikkerpå at synsmanden kan se humoren i at den skyder grydesvampe

mvh Claus
(der hjalp sin far med at fylde hans udstødning med grydesvampe engang)

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-02 22:32

Hej.

>Hvis de ikke virker eller er defekte, må de ikke være monteret. Men den kan
>godt synes uden.

Jeg har en mistanke om at den er typegodkendt med blinklys.
Og så skal de være der og virke.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 19-06-02 18:09

<Steen Gruby> skrev i en meddelelse
> Jeg har en mistanke om at den er typegodkendt med blinklys.
> Og så skal de være der og virke.

Er det ikke lige meget om den er typegodkendt eller ej? Jeg troede det var
detailforskriften man skulle gå efter. Jeg har godt nok ikke læst hele
teksten (flere hundrede sider), men i følge den er der først krav om
blinklys fra 1995.

Klippet fra detailforskriften:
--

(2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en
bagblinklygte i hver side.

Før 01.09.95: Gælder alene for motorcykel til øvelseskørsel.

For disse blinklygter gælder,

a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 240 mm,

b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 180 mm,

c) at bagblinklygterne ikke må være anbragt mere end 400 mm foran

motorcyklens bageste punkt, og

d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.

Før 01.04.83: Eventuel kontrolanordning skal ikke angive fejl ved

blinklygter.

--

Allan Bojesen