lokalplan, og bøvl med tekniskforvaltning
Fra : Michael Petersen

Dato : 18-06-02 19:07

Hej

jeg har ledt forgæves efter en lokalplan, over det område hvor jeg bor,
årsagen er at jeg ikke kan klare mig med en enkelt indkørsel[1] til min
grund, for nogle måneder siden havde min kone kontakt til
tekniskforvaltning, og fik at vide at der ikke var problemer i at få lavet
en ekstra indkørsel[1].
Nu hvor det så er tiden ( jeg har lagt flisernne på vores grund )
går hun så op på forvaltningen, men bliver mødt af en "skrankepave"
der postulerer at man ikke kan give tilladelse til mere end een
indkørsel[1], for hver matrikkel..
bommer..

nu efterlyser jeg så noget dukomentation for at det rentfaktisk forholder
sig, som "skrankepaven" postulerer..
yderligere fik min kone besked om at det var selvtægt, hvis vi selv anlagde
en indkørsel[1]

[1] med indkørsel menes i denne forbindelse, den niveau udligning
der skal være fra vejen, op til fortovet

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Peder Porse

Dato : 18-06-02 20:18

Michael Petersen wrote:
> Hej
>
> jeg har ledt forgæves efter en lokalplan, over det område hvor jeg bor,
> årsagen er at jeg ikke kan klare mig med en enkelt indkørsel[1] til min

Nu er det jo slet ikke sikkert, der faktisk er en lokalplan på det
område hvor du bor.

Lokalplaner og før dem byplanvedtægter findes i udstykninger der er
lavet den seneste ca. 25 år nogle steder mere, samt i områder, hvor der
er sket større nybyggeri og andre forandringer.

Jeg tror nu også snarere, du skal kigge lidt i vejlovgivningen.

pp
pp

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-06-02 21:26

Peder Porse skrev i meddelelsen <3D0F874E.7070207@netscape.net>...

>Jeg tror nu også snarere, du skal kigge lidt i vejlovgivningen.

tak for dit svar, jeg har kigget på http://www.vejregler.dk

og det nærmeste vi kommer mit problem er
4.18 Overkørsler, der handler om den geometriske udforming, og etablering af
samme.

men der står ikke noget, som jeg kan bruge (eller som kan blive brugt imod
mig, og mit projekt)

Fra : John Kristiansen

Dato : 19-06-02 08:46

Nu afhænger det lidt af hvad det er for en vej du vil
have etableret en ekstra overkørsel til. Du skal enten
kigge i Vejloven eller i lov om private fællesveje.
Vejreglerne handler alene om udformning af trafikarealer.

Principielt mener jeg ikke at du har "ret" til en ekstra
overkørsel i henhold til vejlovgivningen.

-John

In article
<3d0f9773$0$715$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
petersen_michael@mail.tele.dk says...

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-06-02 16:56

John Kristiansen skrev i meddelelsen ...

Hej John

>Nu afhænger det lidt af hvad det er for en vej du vil
>have etableret en ekstra overkørsel til.

det er en offentligvej

> [...]
>
>Principielt mener jeg ikke at du har "ret" til en ekstra
>overkørsel i henhold til vejlovgivningen.

kan du komme med en henvisning, til noget der underbygger din formodning ?

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19990067129-REGL

jeg har fundet LBK Nr 671 CIR 132 Kapitel 6
men synes ikke der står noget konkret..