Billeje hos Avis
Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 18-06-02 15:44

Måske er der nogen der kan bruge min erfaring vedr. bil-leje hos Avis.

Jeg skulle leje en bil i to uger i Montpellier i Frankrig og fandt frem til
på nettet at Avis var det billigste. Fint nok. Så jeg troppede op hos den
lokale Avis udlejer - udstyret med Euro-bonus kort, men dér kunne man ikke
finde ud af at leje biler ud i udlandet; de havde mere end nok at se til med
at leje biler ud i Danmark. Men jeg fik et telefonnummer på Avis's
udlandskontor, som jeg så kunne ringe til.

Som sagt så gjort. Jeg kørte hjem igen og ringede til Avis. Efter omkring ti
minutter fandt de ud af her, at - inkl. Euro-bonus rabat - ville prisen
blive langt over 3.000 kr. (jeg skrev ikke beløbet ned, men det var vist
3.600 kr). Han KUNNE ikke gøre det billigere.

Så jeg sagde pænt nej tak - og bestilte i stedet på www.avis.fr - opgav mit
AWD nummer - og fik en bil (Renault Megane 1.6) i 13 dage for godt 2.800 kr.

Så det ...

mvh
Stig

Fra : ole damgaard

Dato : 19-06-02 15:34

Fra : ole damgaard

Dato : 19-06-02 15:37

Kære Stig.
En idé til en anden god gang - brug www.billejeonline.dk
dér får man både fremragende servise og billige priser.
I øvrigt - god sommerferie dernede i det katalanske.
mvh ole

Fra : Morten Pedersen

Dato : 19-06-02 19:27

Virker bedre hvis man bruger http://www.billeje-online.dk/.

Fra : Morten Pedersen

Dato : 19-06-02 19:33

Hvis man benytter http://www.billeje-online.dk/ skal man lige lægge mærke
til forskringsdækning, selvrisiko, betaling pr. km./frie km, o.lign. Der kan
være stor forskel dette fra selskab til selskab. Desuden kommer der ekstra
gebyrer på hos nogle selskaber, som ikke oplyses med det samme.

En god ide er at få prisen, forsikring o.s.v. bekræftet pr. fax eller email.

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 19-06-02 20:41

From: "ole damgaard" <odg1@yahoo.com>

From: "Morten Pedersen" <mpedersen@nonexist.dk>
> [...]
> være stor forskel dette fra selskab til selskab. Desuden kommer der ekstra
> gebyrer på hos nogle selskaber, som ikke oplyses med det samme.

Billigste pris på billeje-online var 3.790 kr.

Jeg betaler godt 2.800 kr. hos Avis

Så tak for link-forslaget, men jeg foretrækker nu at opretholde min
reservation hos Avis

mvh
Stig