Radeon vs Geforce
Fra : Carsten Klausman

Dato : 18-06-02 15:27

Jeg står overfor at skulle investere i et nyt grafikkort, jeg har udset mig
følgende modeller:

ATI Radeon 7500 64MB DDR RAM 799,-
Tornado GeForce4 MX420 64MB SDRAM 758,-
Geforce 2 MX400 64MB SDRAM 529,-

Hvilket kort skal jeg vælge, dvs hvor får jeg mest for prisen?

Fra : Mogens

Dato : 18-06-02 17:24

On Tue, 18 Jun 2002 16:27:29 +0200, "Carsten Klausman"
<carsten@klausman.dk> wrote:

> [...]
>Tornado GeForce4 MX420 64MB SDRAM 758,-
>Geforce 2 MX400 64MB SDRAM 529,-
>
>Hvilket kort skal jeg vælge, dvs hvor får jeg mest for prisen?

Hej

Jeg ville helt klart vælge Radeon kortet. Det har jo det hurtigere
DDR RAM hvor de to andre kun har SD RAM.

mvh Mogens

Fra : Joe Sandøe

Dato : 18-06-02 18:45

"Carsten Klausman" <carsten@klausman.dk> wrote in message
> [...]
> Tornado GeForce4 MX420 64MB SDRAM 758,-
> Geforce 2 MX400 64MB SDRAM 529,-
>
> Hvilket kort skal jeg vælge, dvs hvor får jeg mest for prisen?

Tjaeeh hvis det er de eneste valgmuligheder, så vil jeg også gå efter ATI
7500. Det skal dog lige siges at det billigste GeForce MX440 på
edb-priser.dk, koster 829 kr. Men sådan kan man jo blive ved
Se eventuelt denne testside, som giver en nogenlunde reference til de
forskellige korts ydelse til hinanden.
http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/index.html

Jeg mener bestemt ikke at GeForce4 MX420 er pengene værd.

VH Joe

Fra : LA2

Dato : 18-06-02 19:57

"Carsten Klausman" <carsten@klausman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tornado GeForce4 MX420 64MB SDRAM 758,-
> Geforce 2 MX400 64MB SDRAM 529,-
>
> Hvilket kort skal jeg vælge, dvs hvor får jeg mest for prisen?

Du bør vælge Radeon, der får du mest fart for pengene.
Sagt af en GeForce4 mand.....(Ti4400)

Fra : Morpheous

Dato : 19-06-02 00:41

ja, jeg er nu også mere til ATI (har Radeon 32Mb DDR) og vil gerne skifte
til et nyere .... men er så kommet i tvivl om det skal være ATI's 8500LE
128Mb eller Hercules FDX 8500LE 64Mb (kun 2-300 kr. forskel) men ATI har jo
altid været lidt sløve med drivere, og tænkte om Hercules måske havde noget
at tilføje der, hvorfor deres kort ville være en smule mere interessant ???

Kenneth

Fra : Carsten Klausman

Dato : 19-06-02 07:58

> ATI Radeon 7500 64MB DDR RAM 799,-
> Tornado GeForce4 MX420 64MB SDRAM 758,-
> Geforce 2 MX400 64MB SDRAM 529,-
>
> Hvilket kort skal jeg vælge, dvs hvor får jeg mest for prisen?

Jeg tror at det bliver Radeon, jeg synes at kunne følge en trend i jeres
besvarelser!!!
Tak for hjælpen

/Carsten

Fra : [9000] Søren

Dato : 20-06-02 20:07

> Jeg tror at det bliver Radeon, jeg synes at kunne følge en trend i jeres
> besvarelser!!!
> Tak for hjælpen

Prøv evt. at kigge ind i privat.marked.edb.indstikskort og sæt en
købsannonce op hvis du vil spare nogen penge Købte selv et 8500 der for
et par måneder siden, og har flere gange set 7500'ere til salg. Bare et
venligt råd hvis du vil spare nogle hudrede.

Mvh. Søren