awt / swingx
Fra : claus reimer

Dato : 12-02-01 02:12

jeg skal have lavet et lille tegne program i Java. Jeg har lavet en del i
javascript men har nu kastet mig ud i det her java og f..... jeg er lost.

Den skal kunne køre i en browser på en local maskine ikke over en web
server,
jeg skal havde lavet en gui - hvad skal jeg gå efter awt eller swingX, med
awt har jeg præsteret at kunne få smidt nogle kanpper op men med swingx
brokker browseren sig over at den ikke kan finde min class ??? er det
normalt eller er det mig der kluder rundt i det er det fordi jeg mangler
nogle plug'ins eller..

Fra : Lars Dam

Dato : 12-02-01 10:09

On Sun, 11 Feb 2001 17:12:16 -0800, "claus reimer" <claus@dotzero.dk>
wrote:

> [...]
>brokker browseren sig over at den ikke kan finde min class ??? er det
>normalt eller er det mig der kluder rundt i det er det fordi jeg mangler

Som tommelfinger regel idag, bør man ikke lave applets med swing (java
programmer der afvikles i browsere). Da swing ikke er standard på
browsere vil dit program enten ikke virke, eller folk vil ikke bruge
det fordi de ikke gider hente en plugin på flere megabyte.

Så derfor, hvis det drejer sig om applets, så brug awt.

vh. ld

--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 12-02-01 10:24

"Lars Dam" <lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk> wrote in message

> [...]
> det fordi de ikke gider hente en plugin på flere megabyte.
>
> Så derfor, hvis det drejer sig om applets, så brug awt.

Yep, og hvis det også skal kunne køre på MAC og netscape (gammel version)
brug kun AWT 1.0 funktioner.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : claus reimer

Dato : 12-02-01 21:56

> Yep, og hvis det også skal kunne køre på MAC og netscape (gammel version)
> brug kun AWT 1.0 funktioner.

Det skal helst kører på det hele, men det skal ligge på en CD så kunne man
ikke downloade de plugins og ligge dem på cd'en også på en eller anden måde
instalere dem på brugerens maskine - er det noget biks eller hva ?

jeg kan heller ikke rigtig få plugins til at kører i min explore - jeg kan
godt få swingset2plugin.html eksempelet til at kører men den smutter lige på
sun og henter plugin'et - derimod nægter swingset2.html at kører selv om jeg
har downloadet og installeret j2re1_3_0-win-i.exe (skulle værer et plugin)
Men AppletViewer vil godt - hvordan for jeg explore'en til at fange det
plugin ?

Med Venlig Hilsen
Claus

Fra : Rune Nielsen

Dato : 12-02-01 15:26

Hej,

> [...]
måde
> instalere dem på brugerens maskine - er det noget biks eller hva ?

Det kunne du da godt, hvis det er ok med Sun, men alt andet lige synes jeg
det
er klart det bedste at brugerne ikke skal installere en plugin på mange MB
for
at køre produktet.. jeg hader i hvert fald at skulle installere plugins i
min browser
for at se diverse sider.

Du bør i hvert fald nok lige undersøge om du må distribuere plugin'en. Vi
måtte
fx ikke smide installationen til Microsoft's virtuelle maskine på en skive
og sende
den rundt. Vi måtte heller ikke have den liggende på vores egen webserver,
kun
linke videre til MS' website.

Med venlig hilsen,
Rune Nielsen, rn@picit.dk

Fra : Jan Uhre

Dato : 13-02-01 01:18

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a87abb7$0$185$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

> [...]
> Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying
> Please visit my Freshwater Aquaria Webpage

Brugen af AWT 1.0 vil klart sikre at den kører på de fleste nuværende
platforme, men den er desværre ikke ret fremtidssikret, og det er heller
bare lige nogle simple rettelser at ændre det sidenhen, da det er nogle ret
grundlæggende ændringer.

Jan Uhre
"Keyboard error. Press F1 to resume". Quote: MS-DOS

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-01 10:03

Jan Uhre wrote:

> Brugen af AWT 1.0 vil klart sikre at den kører på de fleste nuværende
> platforme, men den er desværre ikke ret fremtidssikret

Hvorfor er den ikke det?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear