Forurenet jord i kolonihaver?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-06-02 13:38

Min bror har købt en nyttehave i N/F Sydhavnen i København (nabo til
bl.a. helårskolonierne H/F Frederikshøj og H/F Mozart). Flere af
naboerne har højbede (og almindelige bede), angiveligt fordi jorden er
gammel losseplads eller lignende. I hvert fald er der en eller anden
form for gammel forurening
Er der nogen her, som kender til området og forureningsgraden - og
eventuelt hvad man kan dyrke i jorden, og hvad der absolut skal dyrkes
i højbede? (eller eventuelt et internet-link, hvor man kan finde
oplysninger derom)

vh
Lars

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-06-02 14:35

<snip>
> Er der nogen her, som kender til området og forureningsgraden - <snip>

Hvis han vil vide havd der gemmer sig i området kan han henvende sig til de
lokale myndigheder. De har oplysninger om gamle lossepladser og
evt.undersøgelser af jorden i området.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Martin Liversage

Dato : 18-06-02 19:32

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
> <snip>
>
> Hvis han vil vide havd der gemmer sig i området kan han henvende sig til
> de lokale myndigheder. De har oplysninger om gamle lossepladser og
> evt.undersøgelser af jorden i området.

Nemlig, og hvis det er Københavns Kommune (det tror jeg det er) så mener jeg
helt bestemt at de har undersøgt jorden i alle kolonihaveforeninger i
kommunen og derfor har en ret god idé om eventuel gift i jorden. Så derfor
(forudsat at det er rigtigt hvad jeg siger) bør kolonihaveforeningen også
vide om der er forholdsregler man bør tage.

--
Martin