Hvor kan jeg købe ATI's Radeon 8500/128MB?
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 18-06-02 12:46

Har forelsket mig lidt i ATI's Radeon 8500 med 128MB ram og en masse lækre
features. Jeg skal primært bruge det som alm. grafikkort og til redigering
af analog video i høj billedkvalitet - sekundært til spil.

Har ledt med lys og lygte på nettet for at finde en dansk butik som sælger
dette, men kan kun finde 64MB-udgaven. Hvor kan det købes?

http://www.ati.com/products/pc/aiwradeon8500/index.html

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)

Fra : Peter Rinder

Dato : 18-06-02 18:43

> Har ledt med lys og lygte på nettet for at finde en dansk butik som sælger
> dette, men kan kun finde 64MB-udgaven. Hvor kan det købes?

Det var måske ikke denne her du tænkte på, men kan den ikke bruges?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364587973

/Peter

Fra : Peter Rinder

Dato : 18-06-02 18:51

> Det var måske ikke denne her du tænkte på, men kan den ikke bruges?
>
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364587973

Undskyld jeg havde ikke set at det var All-In-Wonder-udgaven du mente.
Du kan slet ikke købe ATI's Radeon 8500-AIW i Europa. Deres AIW-modeller
bliver i Europa lavet af Hercules og jeg ved ikke om der er en 128MB udgave
på vej der fra.

/Peter

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 19-06-02 08:38

"Peter Rinder" <p_rinder@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du kan slet ikke købe ATI's Radeon 8500-AIW i Europa. Deres AIW-modeller
> bliver i Europa lavet af Hercules og jeg ved ikke om der er en 128MB

Tak for dit svar.
Hmm, det kort ser ellers lovende ud. Jeg skal bruge det til redigering af
analog video og jeg har ikke set bedre specifikationer på andre kort. Kan
ikke finde det på www.hercules.dk. På ATI's hjemmeside angives ellers at
kortet findes i en PAL-udgave.

Jeg har skrevet til både ATI og Hercules DK, men min erfaring er desværre at
man ikke får svar fra større firmaer

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 19-06-02 09:29

> [...]
> Du kan slet ikke købe ATI's Radeon 8500-AIW i Europa. Deres AIW-modeller
> bliver i Europa lavet af Hercules og jeg ved ikke om der er en 128MB

Hm, du har vist ret. Hercules 3D Prophet All-In-Wonder 8500 DV kommer vist
nærmest. Kortet har stort set samme specs, men kun 64 MB ram. Til gengæld
kan det foruden analog video klare digital DV - det skal jeg ikke bruge nu,
men hvem ved - måske i fremtiden.

Måske jeg sku' snuppe det kort i stedet.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364637942