Tjekke om en mobil er stjålet!!!
Fra : **TRADS**

Dato : 18-06-02 11:48

Hej
Hvor/hvordan ken jeg tjekke om en mobilos er stjålet ??
Noget med det nr bag i tlf. ik

Henrik Olesen
Mailto:trads@maskulin.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-06-02 11:51

> Hvor/hvordan ken jeg tjekke om en mobilos er stjålet ??
> Noget med det nr bag i tlf. ik

Du mener sikkert IMEI-nummeret, det findes ved at skrive *#06# på
tastaturet, men hvor du skal henvende dig for at finde ud af om den er
stjålet ved jeg ikke.

Prøv at ringe til TDC på 80808020 (gratis) og spørg.

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Gjøl

Dato : 18-06-02 19:54

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Hæhæ, min kammerat købte en mobil og satte sit kort i og brugte den i 4
dage, så fandt han ud af at den var stjålet, der stod to sorte drenge
fra Politiet og bad om hans forklaring på at han havde den telefon.

Fra : Fischer

Dato : 18-06-02 20:17

> [...]
> den i 4 dage, så fandt han ud af at den var stjålet, der stod to sorte
> drenge fra Politiet og bad om hans forklaring på at han havde den

Den havde han jo købt. Det er da ikke så svært at forklare?

Men en ærgerlig måde at miste en telefon man lige har købt på.

*Fischer

Fra : Jonny Pedersen

Dato : 18-06-02 22:30

> Den havde han jo købt. Det er da ikke så svært at forklare?

Men af hvem og til hvad pris >>> tilbud sidste nye top model til 100 kr<<<
så ved man der er noget galt, nu kender jeg ik den konkrete handel. men man
skal tænke sig om.

-J

Fra : helloo.dk

Dato : 18-06-02 23:26

Jeg tror ikke rigtigt på det.. Vil gerne se beviser.. Har aldrig hørt om at
politiet virklig spore stjålet telefoner.. Måske hvis det er betjentens
egen. men ellers ikke da de så ikke kunne bestille andet.. Har også hørt at
det ville være alt for dyrt for dem.

--
helloo.dk åbner de fleste Nokia telefoner med garenti for kun 100,- kr.
Gratis Logo'er og ringtoner

Fra : Gjøl

Dato : 19-06-02 05:56

"helloo.dk" <dan@helloo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
betjentens
> egen. men ellers ikke da de så ikke kunne bestille andet.. Har også
Hvordan vil du se beviser, jeg kan sq da ikke skaffe afhøringsrapporten,
fra da hans mor var på stationen, at du måske ikke tror på er din
hovedpine. Skal jeg forklare hvordan det gik til , så var det nogenlunde
så her. Drengen køber en telefon i god tro til en "normal" pris. Sælger
for at få råd til en ny flot model melder den tabt/stjålet, sporingen
kører og telefon findes tændt og lokaliseres, da det er drengens mor der
har købt "nummeret" til sin søn (pga. lav alder) er det hende politiet
gerne vil tale med.
Selvfølgelig kan de spores hvordan tror du ellers at man ved at læse
udskrifter fra teleselskaberne kan se hvor diverse samtaler er ført og
hvilken antenne der er blevet brugt til videresendelse.
Hvad er det du ikke tror på, iøvrigt er det foregået for ca. 5 år siden.
Men det er vel før du kom i skole.

Fra : Gjøl

Dato : 19-06-02 06:03

> [...]
>Måske hvis det er betjentens
> egen. men ellers ikke da de så ikke kunne bestille andet.. Har også
Det er da ikke politiet der iværksætter disse undersøgelser, det er
teleselskaberne, de er da ligeglade med prisen de levere da selv
halvdelen af af materialet/omkostningerne, og videresender da bare
regningen til evt. sagsomkostninger.
Om du tror på det eller ej, er da mig så uendeligt ligegyldigt.

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 19-06-02 10:17

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> regningen til evt. sagsomkostninger.
> Om du tror på det eller ej, er da mig så uendeligt ligegyldigt.

Politiet sporer ikke mobiltelefoner, og teleselskaberne gør i øvrigt heller
ikke. Jeg har selv spurgt dem om det, og da grinede de lidt hånligt af mig
og sagde ordret "Vi sporer ikke mobiltelefoner, folk smider dem jo væk som
fodrede de ænder med dem" Kender i øvrigt flere der (ok, det er lidt
umoralsk) har meldt deres egen telefon stjålet for at få forsikringspenge og
derefter stadig benytte telefonen som om intet var hændt. Det har aldrig
givet problemer.

/Lars
Der intet har med ovenstående at gøre, viderebringer blot informationer til
vores lille diskussion.

Fra : Fischer

Dato : 19-06-02 05:20

> Men af hvem og til hvad pris >>> tilbud sidste nye top model til 100 kr<<<
> så ved man der er noget galt, nu kender jeg ik den konkrete handel. men
> man skal tænke sig om.

Ja, men så ved man jo godt selv at den er gal, og så må man jo forvente
problemer.

Men hvis man køber en brugt mobiltelefon til en rimelig pris, så er man i
god tro og vil ikke blive straffet.
Ud over lige at miste sin mobiltelefon ....... !

*Fischer

Fra : Per LH

Dato : 19-06-02 06:18

> stjålet ved jeg ikke.

Jeg ringede til den lokale sherif og opgav imei-nummeret - og fik en venlig
betjening..

Per

Fra : Fischer

Dato : 19-06-02 07:08

> Jeg ringede til den lokale sherif og opgav imei-nummeret - og fik en
venlig
> betjening..

Det er vist meget forskellig fra sherif til sherif om de vil hjælpe med den
slags oplysninger.

Da mobiltelefoni efterhånden er så udbredt, synes jeg egentlig at de burde
lave et centralt register over stjålne mobiltelefoner hvor man selv kunne
søge.

*Fischer