Hjælp om merkonomuddannelsen?
Fra : Sanne Bülow

Dato : 18-06-02 11:01

Hej Gruppe
Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig. Jeg er ansat i den kommunale
hjemmepleje, og har nogen ambitioner om at jeg engang godt kunne tænke mig
at arbejde som leder indenfor dette felt. Jeg har derfor været ved at
undersøge merkonom fagene, da jeg tænkte det kunne være vejen frem. Jeg er
bare ikke sikker, er der nogen der kender noget til det? Er det nok eller
skal jeg videre endnu?

--

Sanne Bülow

Dragons aren't extinct;
they just learned to hide in books.

Fra : itgrafen

Dato : 18-06-02 12:34

"Sanne Bülow" skrev d. 18-06-02 11:01 dette indlæg :
> [...]
Jeg er
> bare ikke sikker, er der nogen der kender noget til det? Er det nok

Merkonomfag er i hvertfald en måde at komme videre på.
Du kan eventuelt også tage et lederkursus på handelskolen (her i Aalborg
er der undervisning hver anden onsdag og gruppearbjede ind i mellem)
Du kan også prøve at kigge lidt på denne hjemmeside
http://www.kompetencecirklen.dk/index.html
den er fra Holstebro kommune. De laver blandt andet noget Elæring for at
øge kompetance niveauet hos medarbejderne.
Kurserne er dog ikke forbeholdt medarbejdere i Holstebro, det vil derfor
også være muligt for dig at deltage.
Jeg har ikke selv prøvet kurserne, og kan derfor ikke udtale mig om dem,
men det er nok et kig værd.
Der er i øvrigt mange forskellige muligheder for at opnå øget
kompetance, Handelskoler, Erhvervsakademier osv.
Kan give dig en masse information om dine muligheder - og skal du have
målrettet information om hvordan du når frem til rette kompetance for et
bestemt job. Så skal du nok tage et møde med personalechefen det
pågældende sted.

held og lykke
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Sanne Bülow

Dato : 20-06-02 00:20

"itgrafen" <itgrafen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| målrettet information om hvordan du når frem til rette kompetance for et
| bestemt job. Så skal du nok tage et møde med personalechefen det

Tusind tak for disse gode råd, så ved jeg da lidt om hvor jeg skal starte.

Fra : itgrafen

Dato : 20-06-02 07:34

velbekomme Sanne

vh
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Marianne

Dato : 30-06-02 13:59

Jeg har derfor været ved at
> undersøge merkonom fagene, da jeg tænkte det kunne være vejen frem. Jeg er
> bare ikke sikker, er der nogen der kender noget til det?

Hej

Er merkonom ikke nedlagt ????

mvh
Marianne

Fra : BN

Dato : 30-06-02 14:50

Den er omstrukturet og fået tilføjet akademi. Det er nu muligt at tage
akademi-merkonom uddannelsen og så fortsætte på HD 2 del. Hvis man er klog,
så er det noget med at man kan kassetænke i uddannelsen. Men der er
selvfølgelig også tidsfaktoren at tage hensyn til.
- Jeg ved desværre ikke om niveauet er hævet i relation til HD
kompatibiliteten.

BR BN.

Marianne <hoyen@lundbak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d1f007f$0$158$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Sanne Bülow

Dato : 01-07-02 01:55

Marianne <hoyen@lundbak.dk> scribbled:

> Hej
>
> Er merkonom ikke nedlagt ????

Nej den har vist bare undergået en forandring/reform.Den er ihvertfald at
finde på handelsskolers hjemmesider og som fjernundervisning på
www.merkoflex.dk