"Pil ved din (sted)datter"
Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-02 09:55

Mænd er dyr, og vil gerne gramse på ungt velformet kød, og evt kysse og
dermed spørge på 1 sal om der er fri adgang i stuen.

Tabere der ikke har Don Juan-bil og ikke kommer meget ud, fristes let til at
pille ved datter eller (sted)datter/søn, og så er det moderens job at sige
"stop eller jeg flytter".

I nogle tilfælde har datteren af sin mor fået selvtillid, så hun signalerer
nejtak, for hun ved, at hun skal holde sig dydig til noget bedre, men der er
piger og drenge, der er så langt nede i selvtillid og dermed så depressivt
ulykkelige, at de har intenst meget brug for at nogen gider dem, og hvis så
(sted)far/mor er den eneste i verden, der kan andet end den
kedsommeligt-grusomme, instuderede, professionelle pædagog-kærlighed, så er
måske den småliderlige onkeltype en guds gave til barnets
personlighedsudvikling.Det nærmeste barnet oplever ægte kærlighed,
nogensinde - eller et springbræt til mod til at turde smile til og komme i
nærkontakt med jævnaldrende

Vi bør alle kunne blive enige om, at ovenstående generalisering har
undtagelser - og situationer, hvor den rummer kløgt. Og der er ingen
statistik om svipsere eller pletskud er hyppigst. Kun visse menneskers
sygelige trang til at fordømme og fantasere sig frem til fjendebilleder, der
giver dem pseudoselvtillid, kan gøre det nemt at afvise tolerance.
(og selvfølgelig afvises heller ikke med ovenstående , at der er sager hvor
politi bør indblandes, fordi aparte mødre og fædre og "onkler/tanter" er
uden situationsfornemmelse.)

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-06-02 17:22

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message
> Mænd er dyr, og vil gerne gramse på ungt velformet kød, og evt kysse og
> dermed spørge på 1 sal om der er fri adgang i stuen.

tja det kan vi vel godt blive enige om.....

> [...]
at
> pille ved datter eller (sted)datter/søn, og så er det moderens job at

er det?? er det ikke "sted-/faderens" job at sige " stop det her gør jeg
bare ikke"' inden det overhovedet sker?

> [...]

> personlighedsudvikling.Det nærmeste barnet oplever ægte kærlighed,
> nogensinde - eller et springbræt til mod til at turde smile til og komme

"ægte kærlighed" er fuldkommen uden for den debat du starter her.... en
småliderlig onkeltype føler jo netop ingen ægte kærlighed for barnet han
forulemer..... han føler blot liderligheden trænge sig på og er ude af stand
til at være voksen og lade fristelsen flyve forbi......
selv havde jeg en episode med en stedfar der ikke helt kunne finde
grænsen..... jeg var vel omkring 12 år.... episoden efterlod mig med en
ubehagelig fornemmelse og en følelse af bedrag mod min mor..... jeg VIDSTE
det han gjorde ikke var rigtigt... jeg kunne blot ikke selv stoppe det......
og det var på ingen måde sådan at jeg ikke eksperimenterede med
jævnaldrende... både piger og drenge........
jeg mener ikke at den oplevelse har gjort mig et rigere menneske.......

then whats your point??
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-02 21:26

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> "ægte kærlighed" er fuldkommen uden for den debat du starter her....

Her mener jeg, vi har ondets rod. At vi uden at have dyb indsigt, udnævner
de kriminelle voksen-barn-forhold til at have mindre med kærlighed at gøre
end anden elskov.

Vi hører om fænomenet fra ofre - men aldrig fra den anden side og aldrig fra
de ofre, der har været glade for oplevelserne og derfor ikke har kunne
lokkes til anmeldelse.

> then whats your point??

Tolerance, ydmyghed "det eneste vi ved , er at vi intet ved"

At tilsværte en gruppe, som medierne har gjort til skurke, bidrager ikke til
at løse de problemer, der ER og som undertiden kræver politi-indgreb.

Straf har aldrig afskrækket - vi skal tænke i overvågning(se andet indlæg
idag fra mig, derom) og andre baner, hvis vi vil beskytte børn.

Iøvrigt er hovedsynder ofte forældre, der ikke gider følge med i hvordan
deres barn har det - hvis de følger med i børnehavens forhold, kan de i tide
skifte institution, hvis noget skader barnet.

De har ansvar for deres børn - og det er sindsygt uansvarligt at tillade at
børnehaven har bollerum der kan aflåses indefra - og forældre er skurke,
hvis de accepterer det.

Som Camus sagde (vedr. WW2 men det gælder også her) - VI ER ALLE SKYLDIGE

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-06-02 22:16

> [...]
> de kriminelle voksen-barn-forhold til at have mindre med kærlighed at gøre

det scenarie du satte op har IMO intet med kærlighed.... den småliderlige
onkel type??? han er netop det... småliderlig og nemt fristet....
jeg tror næppe størstedelen af de mænd der fristes af unge piger har
pædofile tendenser.....

jeg kan godt se kærligheden i den pædofile... omend malplaceret og
uforståelig for mig, så kan jeg nemmere se den som en del af en pædofils
forhold til et barn end jeg kan se den hos den såliderlige onkeltype eller
stedfar.......

den småliderlige onkeltype kan man jo også blive udsat for når man er ældre
feks midt i tyverne......
et eksembel jeg oplevede med en person jeg betragtede som en nær ven.... en
model jeg havde arbejdet med i flere år, en herre på omkring 70, rask og
rørig og smadder sød..... på et tidspunkt blev hans kærlige henvendelser
ubehagelige for mig for til sidst at kuliminere i at han dukker uanmeldt op
i mit hjem hvor jeg var alene og presser sig på.... tilbyder mig penge for
venskab og proklamerer at jeg da ikke skal rejse til sjælland med min
kæreste, at jeg da ikke kan forlade ham......

behøver jeg sige andet end at han blev eftertrykkelig bedt om at forlade mit
hjem og jeg siden intet har haft med ham at gøre...... desværre kunne jeg
ikke forhindre at min lillesøster vedblev med at bruge ham som model til den
pågældende diciplin

om hans følelser for mig havde udviklet sig skal jeg ikke kunne sige.. jeg
betragtede ham nærmest som en rar bedstefarfigur i mit liv som jeg kunne
lave lidt fis med....og jeg føler endnu ubehag ved oplevelsen selvom der nu
er gået henved 1½ år..... men jeg mener stadig ikke at det kan betragtes som
kærlighed....

jeg tror mange piger oplever den småliderlige onkel på et eller andet
tidspunkt i deres liv.. om ikke andet så til en våd familiefest.....

> Vi hører om fænomenet fra ofre - men aldrig fra den anden side og aldrig
fra
> de ofre, der har været glade for oplevelserne og derfor ikke har kunne
> lokkes til anmeldelse.

igen mine oplevelser har aldrig taget skridtet videre.... men altid
efterladt mig med en følelse af ubehag......

jeg har derimod aldrig været udsat for episoder hvor det lignede
voldtægtsforsøg med jævnaldrende..... hvorfor ved jeg ikke.....
disse ubehagelige episoder har altid været med ældre mænd der ikke kendte
grænsen......

> Tolerance, ydmyghed "det eneste vi ved , er at vi intet ved"

ja og?

> [...]

> Straf har aldrig afskrækket - vi skal tænke i overvågning(se andet indlæg
> idag fra mig, derom) og andre baner, hvis vi vil beskytte børn.

som jeg opfatter det du skriver her så skriver du reelt ikke om det jeg
opfatter som "den liderlige onkeltype" men mere om den skjulte
pædofile......

> [...]
at
> børnehaven har bollerum der kan aflåses indefra - og forældre er skurke,

igen.. her snakker du IMO om pædofili.... ikke om mindre overgreb af nære
familiemedlemmer eller venner af forældrene......

som jeg opfatter det er disse "småliderlige onkeltyper" mænd der fristes af
de unge feminine faste former...
hvor en pædofil tiltrækkes af barnet, uden former og åbenlys
seksualitet......