Myrer i haven
Fra : HSC

Dato : 18-06-02 10:00

Vores have vrimler med myrer, i vores lille æble træ, i vores kirsebærtræ
alle steder.
På kirsebærtræet et de små skud sorte af myrer, og noget der ligner små
sorte perler 1x1mm med som sidder i så store klaser, at 2-3 cm af de nye
skud er helt sorte.

Hvordan får jeg fjerne dem/dette ?

Fra : Mejdahl

Dato : 18-06-02 19:27

"HSC" <HS@NOSPAMbaghjul.dk> skrev i en meddelelse
" Vores have vrimler med myrer,"

Hej HSC
Hvis du finder en løsning på myreproblemet så vil jeg gerne have besked.
Tak.
Hej Jens

Fra : Zilly ink

Dato : 18-06-02 20:05

Mejdahl wrote:
:::: " Vores have vrimler med myrer,"
::
:: Hej HSC
:: Hvis du finder en løsning på myreproblemet så vil jeg
:: gerne have besked. Tak.

ditto
--
Regards

Zillyink.
Remove: 123 from @

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-06-02 23:16

> [...]
> På kirsebærtræet et de små skud sorte af myrer, og noget der ligner små
> sorte perler 1x1mm med som sidder i så store klaser, at 2-3 cm af de nye

De sorte perler er bladlus, og det er dem myrerne besøger, da de afgiver
sukkersaft. Så når du har fjernet/sprøjtet bladlusene væk, forsvinder
myrerne også (et andet sted hen), og kirsebærskuddene kan komme til at gro
igen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : HSC

Dato : 19-06-02 09:35

Bladlus - hvordan fjerner man dem ?

Fra : Mogens

Dato : 19-06-02 10:01

On Wed, 19 Jun 2002 10:35:16 +0200, "HSC" <HS@NOSPAMbaghjul.dk> wrote:

>Bladlus - hvordan fjerner man dem ?

Sprit, brun sæbe og vand i en forstøverflaske.

Kan desværre ikke huske blandingsforholdet, men
det er der sikkert andre i gruppen der kan.

mvh Mogens