Efterisolering
Fra : HSC

Dato : 18-06-02 09:58

Vi skal have skiftet træet på facaden af vores hus, (der er træ på hele
facaden). Jeg har haft pillet noget af træet af, og kan nu kigge ind under
gulvet i huset. Jeg kan se terrændækket, så er der ca 5 cm mellem rum, og
øverst er gulvet i huset. Det undrer mig lidt at gulvet "svæver" over
terrændækket ?

Men humlen er, at jeg kunne se en fordel i at fylde dette hulrum med noget
isoleringsmateriale, men da der ikke er meget plads er spørgsmålet, hvad
skal jeg fylde op med, og hvordan ? Jeg vil helst gøre det selv, da pengene
er små til sådanne projekter.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-06-02 12:11

> [...]
> isoleringsmateriale, men da der ikke er meget plads er spørgsmålet, hvad
> skal jeg fylde op med, og hvordan ? Jeg vil helst gøre det selv, da

Nu kender jeg ikke den præcise konstruktion. Men pas på med at fylde det
hulrum med isolering. Ofte vil der være lavet den slags hulrum under gulve i
ældre huse. De sikere at træet ikke rådner. Hvis du fjerner ventilationen
under gulvet, risikerer du at fugt ikke kan slippe væk. Så skal du lave det
på den bedste måde bør du fjerne gulvet og støbe "krybekælderen" til, men
det er desværre dyrt....
Ellers kan du blæse leca eller flamingo kugler ind i hulrummet.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : HSC

Dato : 18-06-02 14:24

Hvis jeg fylder op med flamingo kugler, kan luften så stadigvæk cirkulere ?
Hvor køber jeg flamingo kugler ?

Det er sjovt med dette hulrum, for gulvet i stuen er afsindig hårdt, næsten
som beton, men jeg har ikke kigget.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-06-02 14:31

> Hvis jeg fylder op med flamingo kugler, kan luften så stadigvæk cirkulere
?
> Hvor køber jeg flamingo kugler ?

Nej, luften kan ikke cirkulere nok.
Flamingokugler er noget stads at arbejde med og pas på når du blæser dem
ind, for de "rådner" ikke. Så alle dem der tabes på jorden skal samles op.
Du kan sikkert bestille dem i det nærmeste byggemarked.
Mit råd, groft sagt:
Hvis ikke det er et problem (fodkoldt eller lign.) at der er det hulrum så
lad det være, håndværkerne har nok haft en grund til at lave det.

Fra : H. Jespersen

Dato : 18-06-02 18:38

Hej !

Luft er en fremragende isolator, såfremt den står stille (dog med udluftning
for fugtighed)

Det er da vist det billigste du kan gøre (ingenting)

/Henning

Fra : Per H

Dato : 18-06-02 20:54

On Tue, 18 Jun 2002 10:58:04 +0200, "HSC" <HS@NOSPAMbaghjul.dk> skrev:

>Men humlen er, at jeg kunne se en fordel i at fylde dette hulrum med noget
>isoleringsmateriale, men da der ikke er meget plads er spørgsmålet, hvad

hvis det er fordi der er fodkoldt, kan du isolere helt ude ved væggen
ved fodpanelerne, så der ikke kommer luft fra væggen og ind under
gulvet, Der er sikkert ingen grund til at fylde det hele op, og luft
er en god ting, bare den ik føles som træk, og det gør den hvis den
er kold. og hvis luftstrømmen er stor

Vh Per
ICQ 8212837