/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Signatur i beskeder
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 18-06-02 08:48

Hej.

Jeg bruger MacOS 9.2 og MacSOUP.

Jeg får følgende meddelelse når jeg vil sende et indlæg til en
nyhedsgruppe:
"Din signatur vil ikke blive vedhæftet denne besked, fordi den er på
mere end fire linier, eller den indeholder linier på mere end 72 tegn."

Hvor og hvordan angiver man sin signatur?
Jeg har prøvet Internet > Advanced > meddelelser, men det lader til at
være forkert. Hvad bruges det så til?

På forhånd tak.

Henrik Rasmussen

 
 
Michael Horn (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Horn


Dato : 18-06-02 09:07



> Hej.
>
> Jeg bruger MacOS 9.2 og MacSOUP.
>
> Jeg får følgende meddelelse når jeg vil sende et indlæg til en
> nyhedsgruppe:
> "Din signatur vil ikke blive vedhæftet denne besked, fordi den er på
> mere end fire linier, eller den indeholder linier på mere end 72 tegn."
>
> Hvor og hvordan angiver man sin signatur?
> Jeg har prøvet Internet > Advanced > meddelelser, men det lader til at
> være forkert. Hvad bruges det så til?
>
> På forhånd tak.
>
> Henrik Rasmussen

Hej Henrik, du skal ind i: ævlemeny/kontrolpaneler/internetconfic - under
fanebladet mail - signatur.

Mvh
Michael Horn


Henrik Rasmussen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 18-06-02 09:30

Michael Horn <michaelhornNO@SPAMmac.com> wrote:

> Hej Henrik, du skal ind i: ævlemeny/kontrolpaneler/internetconfic - under
> fanebladet mail - signatur.

Hej Michael.

Tak for det hurtige svar!

Jeg har ikke det omtalte kontrolpanel;
hvis jeg vælger "Åbn Internet Config" fra "Arkiv"-menuen i MacSOUP,
åbnes kontrolpanelet "Internet"!

Her er dog et faneblad med navnet "Privat", hvor der findes et felt;
"Underskrift". Problemet med det er bare at teksten ("To get random
signatures ....") er "grået ud" (findes der mon en dansk oversættelse?).
Så jeg kan ikke angive en underskrift her.

Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Michael Horn (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Horn


Dato : 18-06-02 09:58

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Michael Horn <michaelhornNO@SPAMmac.com> wrote:
>
> > Hej Henrik, du skal ind i: ævlemeny/kontrolpaneler/internetconfic - under
> > fanebladet mail - signatur.
>
> Hej Michael.
>
> Tak for det hurtige svar!
>
> Jeg har ikke det omtalte kontrolpanel;
> hvis jeg vælger "Åbn Internet Config" fra "Arkiv"-menuen i MacSOUP,
> åbnes kontrolpanelet "Internet"!
>
> Her er dog et faneblad med navnet "Privat", hvor der findes et felt;
> "Underskrift". Problemet med det er bare at teksten ("To get random
> signatures ....") er "grået ud" (findes der mon en dansk oversættelse?).
> Så jeg kan ikke angive en underskrift her.
>
> Venlig hilsen,
> Henrik Rasmussen

Har du udfyldt mailfelterne i næste fane blad??
--
Med Venlig Hilsen
Michael Horn

Henrik Rasmussen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 18-06-02 11:01

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:
>
> > Michael Horn <michaelhornNO@SPAMmac.com> wrote:
> >
> > > Hej Henrik, du skal ind i: ævlemeny/kontrolpaneler/internetconfic - under
> > > fanebladet mail - signatur.
> >
> > Hej Michael.
> >
> > Tak for det hurtige svar!
> >
> > Jeg har ikke det omtalte kontrolpanel;
> > hvis jeg vælger "Åbn Internet Config" fra "Arkiv"-menuen i MacSOUP,
> > åbnes kontrolpanelet "Internet"!
> >
> > Her er dog et faneblad med navnet "Privat", hvor der findes et felt;
> > "Underskrift". Problemet med det er bare at teksten ("To get random
> > signatures ....") er "grået ud" (findes der mon en dansk oversættelse?).
> > Så jeg kan ikke angive en underskrift her.
> >
> > Venlig hilsen,
> > Henrik Rasmussen
>
> Har du udfyldt mailfelterne i næste fane blad??

Øh, ja!

Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Henrik Münster (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 18-06-02 13:24

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Jeg har ikke det omtalte kontrolpanel;
> hvis jeg vælger "Åbn Internet Config" fra "Arkiv"-menuen i MacSOUP,
> åbnes kontrolpanelet "Internet"!

Internet er det nye navn for Internet Config, om man så må sige.

> Her er dog et faneblad med navnet "Privat", hvor der findes et felt;
> "Underskrift". Problemet med det er bare at teksten ("To get random
> signatures ....") er "grået ud" (findes der mon en dansk oversættelse?).
> Så jeg kan ikke angive en underskrift her.

Det er standardindstillingen. Det skyldes, at der ligger en udvidelse
eller et kontrolpanel (jeg kan ikke huske hvad det er), der hedder noget
med Random Signatures. Det skal du deaktivere. Det kan du gøre med
Udvidelseskontrol, som du finder under Kontrolpaneler i æble-menuen.
Når du har deaktiveret kontrolpanelet, skal computeren
genstartes. Derefter er feltet "Underskrift" i kontrolpanelet Internet
tomt, og du kan selv skrive en signatur. Let, ikke?
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Henrik Rasmussen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 18-06-02 15:23

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:
>
> > Jeg har ikke det omtalte kontrolpanel;
> > hvis jeg vælger "Åbn Internet Config" fra "Arkiv"-menuen i MacSOUP,
> > åbnes kontrolpanelet "Internet"!
>
> Internet er det nye navn for Internet Config, om man så må sige.
>
> > Her er dog et faneblad med navnet "Privat", hvor der findes et felt;
> > "Underskrift". Problemet med det er bare at teksten ("To get random
> > signatures ....") er "grået ud" (findes der mon en dansk oversættelse?).
> > Så jeg kan ikke angive en underskrift her.
>
> Det er standardindstillingen. Det skyldes, at der ligger en udvidelse
> eller et kontrolpanel (jeg kan ikke huske hvad det er), der hedder noget
> med Random Signatures. Det skal du deaktivere. Det kan du gøre med
> Udvidelseskontrol, som du finder under Kontrolpaneler i æble-menuen.
> Når du har deaktiveret kontrolpanelet, skal computeren
> genstartes. Derefter er feltet "Underskrift" i kontrolpanelet Internet
> tomt, og du kan selv skrive en signatur. Let, ikke?

Hej.

Den fulde tekst lyder;
"To get random signatures put text files into a folder called "Random
Signatures" into your Preferences folder."¨

Den folder har jeg naturligvis ledt efter, men jeg har den altså ikke


En søgning med Sherlock giver heller ikke noget resultat.

--
Venlig hilsen,
Henrik rasmussen

Henrik Münster (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 18-06-02 17:03

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Den fulde tekst lyder;
> "To get random signatures put text files into a folder called "Random
> Signatures" into your Preferences folder."¨
>
> Den folder har jeg naturligvis ledt efter, men jeg har den altså ikke
>
>
> En søgning med Sherlock giver heller ikke noget resultat.

Mappen (folderen) er en, du selv skal lave. Den findes ikke i forvejen.
Problemet er, som Michael Tysk-Andersen også har skrevet, at du har en
udvidelse, der hedder noget med Random Signatures, installeret. Du skal
fjerne den fra mappen Udvidelser i Systemmappe. Det nemmeste er at
deaktivere den i kontrolpanelet Udvidelseskontrol. Derefter skal du
genstarte computeren.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Henrik Rasmussen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 18-06-02 20:16

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Problemet er, som Michael Tysk-Andersen også har skrevet, at du har en
> udvidelse, der hedder noget med Random Signatures, installeret. Du skal
> fjerne den fra mappen Udvidelser i Systemmappe. Det nemmeste er at
> deaktivere den i kontrolpanelet Udvidelseskontrol. Derefter skal du
> genstarte computeren.

Jo, det har jeg forstået
Men den udvidelse har jeg bare ikke.
Det var det jeg prøvede at sige med
> En søgning med Sherlock giver heller ikke noget resultat.

Jeg synes det er lidt mystisk det her.
Men tak for jeres forslag og tålmodighed!

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Henrik Münster (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 18-06-02 22:14

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Jo, det har jeg forstået
> Men den udvidelse har jeg bare ikke.
> Det var det jeg prøvede at sige med
> > En søgning med Sherlock giver heller ikke noget resultat.
>
> Jeg synes det er lidt mystisk det her.
> Men tak for jeres forslag og tålmodighed!

Har du prøvet at se i kontrolpanelet Udvidelseskontrol? Det giver nok et
bedre overblik end bare at se i Finder. Den skal dæleme være der. Jeg er
ikke sikker på, hvad udvidelsen hedder helt præcis, så en
Sherlock-søgning er ikke lige sagen. Så skal man helst kende navnet. Kig
også i Kontrolpaneler, men jeg mener nu, det er en udvidelse.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Henrik Rasmussen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 20-06-02 10:21

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:
>
> > Jo, det har jeg forstået
> > Men den udvidelse har jeg bare ikke.
> > Det var det jeg prøvede at sige med
> > > En søgning med Sherlock giver heller ikke noget resultat.
> >
> > Jeg synes det er lidt mystisk det her.
> > Men tak for jeres forslag og tålmodighed!
>
> Har du prøvet at se i kontrolpanelet Udvidelseskontrol? Det giver nok et
> bedre overblik end bare at se i Finder. Den skal dæleme være der. Jeg er
> ikke sikker på, hvad udvidelsen hedder helt præcis, så en
> Sherlock-søgning er ikke lige sagen. Så skal man helst kende navnet. Kig
> også i Kontrolpaneler, men jeg mener nu, det er en udvidelse.

Hej igen Henrik.

Jeg kender godt udvidelseskontrol og har også brugt den i min søgning
(det er vist bare mig der ikke kan formulere mig præcist for tiden).

Nu går jeg igang med at fravælge udvidelserne én af gangen,
indtil jeg forhåbentligt støder på den skyldige - hvis det da er det der
er problemet.
Jeg vender tilbage hvis det ikke løser mit problem, så håber jeg ikke at
i bliver trætte af at høre om det trods alt lille problem

--
Venlig hilsen,
Henrik rasmussen

thomas tomcat (18-06-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 18-06-02 23:23

in article 1fdzrum.fo6qr015dakgcN%henrik.r@mail.dk, Henrik Rasmussen at
henrik.r@mail.dk wrote on 18/06/02 21:15:

>> udvidelse, der hedder noget med Random Signatures, installeret. Du skal
>> fjerne den

> Jo, det har jeg forstået
> Men den udvidelse har jeg bare ikke.

Nu ved jeg jo ikke, men kunne det tænkes, at du _har_ den - at den hedder
noget andet i dit system - evnt. p.g.a. andet sprog ?


Pernille Jensen (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Pernille Jensen


Dato : 19-06-02 12:00

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1fdzrum.fo6qr015dakgcN%henrik.r@mail.dk, Henrik Rasmussen at
> henrik.r@mail.dk wrote on 18/06/02 21:15:
>
> >> udvidelse, der hedder noget med Random Signatures, installeret. Du skal
> >> fjerne den
>
> > Jo, det har jeg forstået
> > Men den udvidelse har jeg bare ikke.
>
> Nu ved jeg jo ikke, men kunne det tænkes, at du _har_ den - at den hedder
> noget andet i dit system - evnt. p.g.a. andet sprog ?


Hej,

Jeg tror det må være 'ICRandomSignature'.


- Pernille


--
Get the latest CL visionstones, and upload your own:
<http://movies.puddleby.info/>
Drama, Action, Love Stories, Comedy and *cough* XXX!

Henrik Rasmussen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 20-06-02 10:21

Pernille Jensen <pernille@lite.dk> wrote:

> thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:
>
> > in article 1fdzrum.fo6qr015dakgcN%henrik.r@mail.dk, Henrik Rasmussen at
> > henrik.r@mail.dk wrote on 18/06/02 21:15:
> >
> > >> udvidelse, der hedder noget med Random Signatures, installeret. Du skal
> > >> fjerne den
> >
> > > Jo, det har jeg forstået
> > > Men den udvidelse har jeg bare ikke.
> >
> > Nu ved jeg jo ikke, men kunne det tænkes, at du _har_ den - at den hedder
> > noget andet i dit system - evnt. p.g.a. andet sprog ?
>
>
> Hej,
>
> Jeg tror det må være 'ICRandomSignature'.
>
>
> - Pernille

Hej.

Den udvidelse har jeg ikke
Heller ikke én med et lignende navn.

--
Venlig hilsen,
Henrik rasmussen

HansJørgen Hvid (19-06-2002)
Kommentar
Fra : HansJørgen Hvid


Dato : 19-06-02 19:01

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1fdzrum.fo6qr015dakgcN%henrik.r@mail.dk, Henrik Rasmussen at
> henrik.r@mail.dk wrote on 18/06/02 21:15:
>
> >> udvidelse, der hedder noget med Random Signatures, installeret. Du skal
> >> fjerne den
>
> > Jo, det har jeg forstået
> > Men den udvidelse har jeg bare ikke.
>
> Nu ved jeg jo ikke, men kunne det tænkes, at du _har_ den - at den hedder
> noget andet i dit system - evnt. p.g.a. andet sprog ?
Måske er det fordi du har installeret Conflict Catcher? Hvis jeg åbner
CC står der at udvidelseskontrol ikke må åbnes da den konflicter med CC.
hilsen Hans Jørgen Hvid

Henrik Rasmussen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 20-06-02 10:21

HansJørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Måske er det fordi du har installeret Conflict Catcher? Hvis jeg åbner
> CC står der at udvidelseskontrol ikke må åbnes da den konflicter med CC.
> hilsen Hans Jørgen Hvid

Desværre, det er ikke det.
Jeg har ikke CC og heller ingen problemer med at åbne udvidelseskontrol.

--
Venlig hilsen,
Henrik rasmussen

Morten Reippuert (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 20-06-02 15:23

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Men den udvidelse har jeg bare ikke.

post en liste over emnerne i din udvidelsesmappe

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Rasmussen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 20-06-02 17:38

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:
>
> > Men den udvidelse har jeg bare ikke.
>
> post en liste over emnerne i din udvidelsesmappe

Tak!

Jeg havde faktisk tænkt tanken, men var i tvivl om det var ildeset at
poste den slags.

Here goes:

Apple Audio Extension 733.514 byte DK1-1.5.1 INIT aaud
Apple CD/DVD Driver 119.675 byte 1.4.7 INIT psap
Apple Enet 458.103 byte DK1-2.4.3 ndrv cfrg
Apple Enet DLPI Support 82.258 byte 1.0 shlb cfrg
Apple Guide 848.497 byte DK1-2.5.3 INIT reno
Apple Modem Tool 172.174 byte 1.5.7 cbnd amdt
Apple QD3D HW Driver 12.382 byte DK1-1.6 ndrv QD3D
Apple QD3D HW Plug-In 42.658 byte DK1-1.6 shlb tnsl
Apple-skærmtilbehør 963.039 byte DK1-2.1 INIT avav
AppleShare 604.575 byte DK1-3.9.2 RDEV afpt
Arkivdeling-udvidelser 203.746 byte DK1-7.6.8 INIT hhgg
Arkivdelingsbibliotek 62.807 byte DK1-9.0.2 shlb cfrg
Astra1220USBIO 25.637 byte Astra US ndrv usbd
ATI 3D Accelerator 951.049 byte DK1-5.0.4 shlb tnsl
ATI Driver-opdatering 2.106.876 byte DK1-2.0.4 ndrv ATI©
ATI Graphics Accelerator 964.352 byte DK1-5.4.9 INIT
ATI
ATI MPP Manager 60.018 byte DK1-1.2 shlb ATIl
ATI Radeon 3D Accelerator 636.089 byte DK1-6.3.5 shlb
tnsl
ATI Rage 128 3D Accelerator 627.709 byte DK1-6.3.5 shlb
tnsl
ATI Resource Manager 279.850 byte DK1-3.0.5 shlb ATI
ATI Video Accelerator 173.677 byte DK1-4.8.5 appe ATIM
Authoring Support 747.777 byte 1.1.5 INIT burn
Canon USB Camera Extension 52.864 byte 1.9.0.1 appe PSMN
CarbonLib 4.048.835 byte DK1-1.5 INIT cbon
Classic RAVE 59.890 byte DK1-1.7 shlb rvgl
Clipping Extension 26.370 byte 7.1.4 fext clip
ColorSync-udvidelse 847.149 byte DK1-3.0.4 appe Sync
DiskTracker Extension 231.076 byte 2.1 INIT dTeX
DNSPlugin 118.947 byte DK1-1.1.3 shlb nslp
DrawSprocketLib 120.388 byte DK1-1.7.7 shlb cfrg
EnetShimLib 7.941 byte DK1-1.5.6 shlb sslb
EOS D30 USB 28.253 byte 1.0.0.1 ndrv usbd
EPSON Launcher 39.521 byte 2.11E appe J5LR
EPSON Monitor3 1.128.955 byte 2.10E APPL J5MT
EPSON USBPrintClass1 25.821 byte 1.06 ndrv usbd
EPSON USBPrintClass2 25.821 byte 1.06 ndrv usbd
EPSON USBPrintClass3 25.821 byte 1.06 ndrv usbd
EPSON USBPrintClass4 25.821 byte 1.06 ndrv usbd
EPSON USBPrintClass5 25.821 byte 1.06 ndrv usbd
Farvevælger 498.330 byte DK1-2.1.1 INIT cpmg
FontSync Extension 129.095 byte DK1-2.0 appe fns
Genvejsmenu-udvidelse 74.758 byte DK1-1.0.2 INIT cmnu
Godkendelse af stemmemønster 617.603 byte DK1-1.0.2 aam
voiv
HID Library 22.418 byte DK1-1.5.6 shlb usbm
HTMLRenderingLib 479.580 byte DK1-1.0.4 shlb ????
InputSprocket CH 59.698 byte 1.2 shlb insp
InputSprocket Extension 509.647 byte DK2-1.7.3 shlb insp
InputSprocket Gravis 65.819 byte 1.2 shlb insp
InputSprocket Kensington 56.911 byte 1.2 shlb insp
InputSprocket Keyboard 38.486 byte 1.2 shlb insi
InputSprocket Mouse 55.757 byte 1.2 shlb insi
InputSprocket SideWinder 3D Pro 36.541 byte 1.2 shlb insp
InputSprocket Speech 25.172 byte 1.2 shlb insi
InputSprocket Thrustmaster 55.219 byte 1.2 shlb insp
InputSprocketLib 114.933 byte 1.2 shlb ????
Internetadgang 303.504 byte DK1-1.3.3 shlb INTA
iTunes Extension 26.701 byte DK1-2.0.3 INIT hkex
kdssys 42.350 byte 3.2.3 shlb cfrg
Kontrollinieudvidelse 76.701 byte DK1-2.0.3 appe sdev
Kun Remote 3.913 byte DK1-3.5 adev ntk2
LDAP Client Library 270.806 byte DK1-1.0 shlb ldap
LDAPPlugin 76.670 byte DK1-1.1.3 shlb nslp
Lokalitetsvalg-udvidelse 75.324 byte DK1-2.0 AINI fall
MacromediaRuntimeLib 76.848 byte 7.0 shlb cfrg
Mappekommandoer 26.302 byte DK1-1.6 appe ssrv
Microsoft C Runtime Library 324.035 byte 4.0b shlb cfmg
Microsoft Component Library 56.461 byte 2.22 shlb com2
Microsoft Framework 1.289.065 byte 5.02 (21 shlb MSNM
Microsoft Hyperlink Library 257.300 byte 1.0 shlb MSHL
Microsoft Internet Library 2.108.692 byte 5.0.2 shlb MSiL
Microsoft OLE Automation 639.935 byte 2.20.4244 shlb
Ole2
Microsoft OLE Library 660.210 byte 2.22 shlb Def2
Microsoft Portability Library 852.418 byte 4.0b shlb cfmg
Microsoft RPC Runtime Library 254.676 byte 4.0.3 shlb RPC
Microsoft Structured Storage 601.219 byte 2.22 shlb stg2
MS Font Embed Library (PPC) 230.974 byte 2.1.3 shlb FEmb
NBP Plugin 31.619 byte DK1-1.1.3 shlb nslp
NetSprocketLib 161.936 byte DK1-1.7.1 shlb cfrg
Network Setup Extension 526.781 byte DK1-1.3.1 shlb ntex
Nomad II USB Driver 6.582 byte DK1-1.18 ndrv usbd
Nomad MG USB Driver 6.582 byte DK1-1.18 ndrv usbd
Nomad USB Shim 20.633 byte DK1-1.18 ndrv usbs
NomadJukeboxLib 29.339 byte DK1-1.0.7 shlb cfrg
NSL UI Library 654.525 byte DK1-1.1.3 shlb nsl
Open Transport 1.265.505 byte DK1-2.7.9 otsl otan
Open Transport ASLM Modules 595.025 byte DK1-2.7.9 libr
OMGR
OpenGLEngine 719.165 byte DK1-1.2.4 shlb gli1
OpenGLLibrary 236.614 byte DK1-1.2.4 shlb opgl
OpenGLMemory 13.514 byte DK1-1.2.4 shlb glm1
OpenGLRenderer 2.873.224 byte DK1-1.2.4 shlb gld1
OpenGLRendererATI 427.985 byte DK1-1.2.8 shlb gld1
OpenGLUtility 217.930 byte DK1-1.2.4 shlb glu1
OpenTpt Remote Access 971.186 byte DK1-4.0.2 shlb otan
OpenTpt Serial Arbitrator 7.780 byte DK1-4.0.2 libr
OMGR
PAL (standard for video ud) 36.639 byte DK1-11.2 ndrv
kevn
pfpick 25.696 byte 1.3.5 shlb ????
PL3FWIO 80.976 byte PL3FWIO ndrv fw
Planlæg softwareopdatering 60.881 byte DK1-1.2 appe swup
PowerShot G2 USB 28.488 byte 1.0.0.1 ndrv usbd
Printerdeling 80.676 byte DK1-1.1.3 INIT pbc2
PrintingLib 899.513 byte DK1-8.7.1 shlb vgrd
PSUSB PowerShot G2 Mounter 19.252 byte 1.1.0.1 ndrv usbd
QD3DCustomElements 14.841 byte DK1-1.6 shlb Q3XT
QuickDraw 3D 1.270.972 byte DK1-1.6 INIT QD3D
QuickDraw 3D IR 214.335 byte DK1-1.6 shlb Q3XT
QuickDraw 3D RAVE 278.774 byte DK-1.7 shlb QD3D
QuickDraw 3D Viewer 126.096 byte DK1-1.6 shlb QD3D
QuickTime FireWire DV Enabler 13.886 byte DK1-2.3 ndrv dvfw
QuickTime FireWire DV Support 73.689 byte DK1-2.3 INIT dvfw
QuickTime 1.121.484 byte DK1-5.0.2 INIT ånd6
QuickTime MPEG Extension 411.635 byte DK1-5.0.1 INIT
mjh*
QuickTime Musical Instruments 2.006.953 byte 5.0.1 INIT dvb
QuickTime PowerPlug 2.282.194 byte DK1-5.0.2 INIT ånd8
QuickTime VR 426.572 byte DK1-5.0.2 INIT qtvr
SBP2ScannerExpert 1.602 byte SBP2Scan gdfx FWSC
SBP2ScannerFamily 8.292 byte SBP2Scan shlb FWSC
SC 880 64.304 byte 6.44E PRER JMZe
Scanner 26.318 byte Scanner INIT UADR
SDAP Authoring Support 138.962 byte DK1-1.0.1 INIT sdap
Security Cert Module 315.115 byte DK1-2.4 shlb cdsa
Security Library 1.124.840 byte DK1-2.4 shlb kchn
Security Manager 299.791 byte DK1-2.4 shlb cdsa
Security Policy Module 196.036 byte DK1-2.4 shlb cdsa
Security Storage Module 582.483 byte DK1-2.4 shlb cdsa
Serial Tool 32.899 byte 1.0.2 cbnd ctbc
SerialShimLib 11.478 byte DK1-1.5.6 shlb sslb
Seriel (Indbygget) 68.502 byte DK1-1.3.3 libr OMGR
Shared Library Manager 168.397 byte DK1-2.0.2 INIT OMGR
Shared Library Manager PPC 212.292 byte DK1-2.0.2 INIT
OMgr
ShareWay IP Personal Bgnd 109.190 byte A2.0.1 APPL aIPG
Shockwave Browser Tuneup 4.228 byte 8.5 INIT aLEx
Skift program 86.981 byte DK1-1.0 appe apsw
Skrivebordsprinterbuffer 69.524 byte DK1-2.2.1 appe
dtps
Skrivebordsskrivestyring 78.314 byte DK2-2.2.1 APPL
prmt
Skrivestyring 64.020 byte DK1-7.1.4 APPL prmt
SLPPlugin 218.027 byte DK1-1.1.4 shlb nslp
Software Update Engine 778.715 byte DK1-1.2 APPL soup
SOMobjects til Mac OS 134.940 byte 2.0.8 shlb cfmg
Sound Manager 427.223 byte DK1-3.6.7 INIT sad
SoundSpace2Lib 10.932 byte 2.0.3 shlb cfrg
SoundSprocketLib 21.847 byte DK1-1.7.1 shlb cfrg
Standardkalibrering 237.889 byte DK1-3.0.4 shlb CSca
Start brugerkreds 165.627 byte DK1-1.4.1 scri ttsu
Start Netværksassistent 601.259 byte DK1-4.0.1 INIT mcp
StuffIt Engine 7.950.204 byte 6.5.1 shlb SITe
Søg efter indhold 524.071 byte DK1-3.0.2 shlb fbcl
Tablet Driver 734.186 byte 4.5.7-3 INIT WaCm
TabletSprocket 34.476 byte 4.5.7-3 shlb insp
Tidssynkronisering 53.335 byte DK1-8.3.3 appe tims
Toast CD Reader 253.606 byte 5.0.2 INIT CDiN
Toast USB Support 741.788 byte 2.1.9 ndrv usbd
TTY Tool 65.466 byte 1.0.1 tbnd ctbt
Type 1 Scaler 555.477 byte DK1-1.0.1 sclr ats
UDF-format 373.810 byte DK1-1.5.3 INIT 55DF
URL-format 507.901 byte DK1-2.4.1 otsl sbwf
USB Device Extension 400.882 byte DK1-1.5.6 ndrv usbd
USB Printer Sharing Extension 292.954 byte DK1-1.0.2 appe
zak
USB Software Locator 18.850 byte DK1-1.5.6 ndrv usbs
USBAppleMonitorModule 118.905 byte DK1-2.1 ndrv usbd
USBNomadJukeboxDriver 8.036 byte DK1-1.0.7 ndrv usbd
USBRioDriver 45.111 byte DK1-4.0.3 ndrv usbd
USBSoundSpace2Driver 8.180 byte DK1-2.0.3 ndrv usbd
USBTabletModules 76.222 byte 4.5.7-3 ndrv usbd
usq3400.dll 321.324 byte 1.0d1 shlb cfrg
Virex Scheduler 42.932 byte 6.1 appe VrSh
VT102 Tool 162.860 byte 1.0.2 tbnd ctbt
Webdeling-udvidelse 377.584 byte DK1-1.5.3 appe wbsh
Windows Media Player.shlb 2.552.166 byte 7.1.2.12 shlb
Ms01
WinSock Lib 77.680 byte - shlb w3cl
XMODEM Tool 69.210 byte 1.1 fbnd ctbf
Øvrige formater 39.517 byte DK1-5.3.3 INIT ufox


--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Henrik Münster (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-06-02 18:39

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:
> >
> > > Men den udvidelse har jeg bare ikke.
> >
> > post en liste over emnerne i din udvidelsesmappe
>
> Tak!
>
> Jeg havde faktisk tænkt tanken, men var i tvivl om det var ildeset at
> poste den slags.

Slet ikke. Det er jo blot tekst. Jeg beklager, at jeg ikke fik den idé.
Desværre kan jeg ikke se nogen synder, blandt dine udvidelser. Min, som
jeg har slået fra, hedder "Internet Config RandomSignature".
Du har ikke en mappe på et andet sprog? Måske har du både en
dansk "Udvidelser" og en engelsk "Extensions". Den kan måske ligge i den
anden mappe. I et dansk system er der også en mappe kaldet
"Systemudvidelser". Er den der?
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Edlich (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-06-02 19:13

In article <1fe3d58.636nq71b7h5fkN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> Slet ikke. Det er jo blot tekst. Jeg beklager, at jeg ikke fik den idé.
> Desværre kan jeg ikke se nogen synder, blandt dine udvidelser. Min, som
> jeg har slået fra, hedder "Internet Config RandomSignature".

Den bør nu heller ikke fungerer med nyrere versioner af IC end 1.4.

Jeg tror ham den anden Henrik bør prøve at sende sin "Internet
Preferences" til de evige jagtmarkers midlertidige opholdssted[1] og se
om det hjælper.

[1] Dvs putte den i papirkurven, men uden at tømme den, og så genstarte.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Rasmussen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 21-06-02 13:06

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Jeg tror ham den anden Henrik bør prøve at sende sin "Internet
> Preferences" til de evige jagtmarkers midlertidige opholdssted[1] og se
> om det hjælper.
>
> [1] Dvs putte den i papirkurven, men uden at tømme den, og så genstarte.

Det hjalp desværre ikke, men tak for forslaget.

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Martin Edlich (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 21-06-02 13:27

In article <1fe4sgg.1p2nmxi1dtb96wN%henrik.r@mail.dk>,
henrik.r@mail.dk (Henrik Rasmussen) wrote:

> Det hjalp desværre ikke, men tak for forslaget.

Så prøv det samme med dine Mac SOUP-preferencer.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Rasmussen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 21-06-02 17:22

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fe4sgg.1p2nmxi1dtb96wN%henrik.r@mail.dk>,
> henrik.r@mail.dk (Henrik Rasmussen) wrote:
>
> > Det hjalp desværre ikke, men tak for forslaget.
>
> Så prøv det samme med dine Mac SOUP-preferencer.


Heller ingen gevinst her - desværre.

--
Venlig hilsen,
Henrik rasmussen

Morten Reippuert Knu~ (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 21-06-02 17:50

henrik.r@mail.dk (Henrik Rasmussen) writes:

> > > Det hjalp desværre ikke, men tak for forslaget.
> >
> > Så prøv det samme med dine Mac SOUP-preferencer.
>
>
> Heller ingen gevinst her - desværre.

Hvilken version er din "Internet Config Extension" udvidelse?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Rasmussen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 22-06-02 08:57

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvilken version er din "Internet Config Extension" udvidelse?


Hej Morten.

Den har jeg ikke - svarer den til Internetadgang (version DK1-1.3.3)?

Jeg har iøvrigt postet en liste over alle mine aktive udvidelser her;
<1fe3a0d.11gqt43h9kynqN%henrik.r@mail.dk>.

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Morten Reippuert Knu~ (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-06-02 19:28

henrik.r@mail.dk (Henrik Rasmussen) writes:

> > Hvilken version er din "Internet Config Extension" udvidelse?

> Den har jeg ikke - svarer den til Internetadgang (version DK1-1.3.3)?

Det mener jeg - jeg mener ogsaa at den burde vaere i version 2.x hvis du
koerer Mac OS 9.x (den der foelger med Mac OS 9.21 dk hedder "Internet
Config Extension" og er i version 2.07)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Morten Reippuert Knu~ (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-06-02 20:29

henrik.r@mail.dk (Henrik Rasmussen) writes:

> Jeg har iøvrigt postet en liste over alle mine aktive udvidelser her;
> <1fe3a0d.11gqt43h9kynqN%henrik.r@mail.dk>.

Jeg har taget endnu et kig - din systemmappe er en gang vaere grisserei
med et miskmask af pre Mac OS 9 udvidelser, eks. en del"inputsprocket"
som ikke har noget at goere i Mac OS 9. Lad mig gaette: denne
systemappe har vaeret med hele vejen fra Mac OS 8.5, muligvishelt
tilbage fra 8.1?

Fejlen ligger ganske givet i "Internetadgang" v1.3x", og det er mig en
gaade hvorfor den ikke er erstattet med "Internet Config Extension"
v.2.07 samtidig med du opdaterede til 9.21.

Jeg vil anbefale dig, at du genistallerer hele molevitten - og at du
denne gang _ikke_ indstallerer Mac OS 9.x oven i den gamle 8.x
systemmappe.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Rasmussen (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 23-06-02 19:35

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg har taget endnu et kig - din systemmappe er en gang vaere grisserei

Ja, det tænkte jeg nok.

> Lad mig gaette: denne systemappe har vaeret med hele vejen fra Mac OS 8.5,
> muligvis helt tilbage fra 8.1?

Det kan godt være 8.1.

>
> Fejlen ligger ganske givet i "Internetadgang" v1.3x", og det er mig en
> gaade hvorfor den ikke er erstattet med "Internet Config Extension"
> v.2.07 samtidig med du opdaterede til 9.21.

Burde "Softwareopdatering" ikke også opdage den?

>
> Jeg vil anbefale dig, at du genistallerer hele molevitten - og at du
> denne gang _ikke_ indstallerer Mac OS 9.x oven i den gamle 8.x
> systemmappe.

Ok, det vil jeg gøre snarest muligt.

Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen,
Henrik RAsmussen

Morten Reippuert Knu~ (23-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 23-06-02 22:56

henrik.r@mail.dk (Henrik Rasmussen) writes:

> > Lad mig gaette: denne systemappe har vaeret med hele vejen fra Mac OS 8.5,
> > muligvis helt tilbage fra 8.1?
>
> Det kan godt være 8.1.

Fet goer det ikke bedre

> > Fejlen ligger ganske givet i "Internetadgang" v1.3x", og det er mig en
> > gaade hvorfor den ikke er erstattet med "Internet Config Extension"
> > v.2.07 samtidig med du opdaterede til 9.21.
>
> Burde "Softwareopdatering" ikke også opdage den?

ikke naar du oprindeligt har opgraderet fra 8.x frem for at lave en ny
installation (anbefales)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

David Blangstrup (24-06-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 24-06-02 06:41

On 23.6.2002 23:56, in article 6pelexy80a.fsf@mimer.null.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Fet goer det ikke bedre

Altid rede til en fedtfattig kampagne, hva' ?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Morten Reippuert Knu~ (24-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 24-06-02 11:04

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> writes:

> On 23.6.2002 23:56, in article 6pelexy80a.fsf@mimer.null.dk, "Morten
> Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > Fet goer det ikke bedre
>
> Altid rede til en fedtfattig kampagne, hva' ?

= Det

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Morten Reippuert Knu~ (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 20-06-02 20:22

muenster@mac.com (=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=) writes:

> Du har ikke en mappe på et andet sprog? Måske har du både en
> dansk "Udvidelser" og en engelsk "Extensions". Den kan måske ligge i den
> anden mappe. I et dansk system er der også en mappe kaldet
> "Systemudvidelser". Er den der?

fint initiv Henrik

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Rasmussen (21-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 21-06-02 13:09

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Du har ikke en mappe på et andet sprog? Måske har du både en
> dansk "Udvidelser" og en engelsk "Extensions". Den kan måske ligge i den
> anden mappe. I et dansk system er der også en mappe kaldet
> "Systemudvidelser". Er den der?

Desværre

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Kaj Christiansen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Kaj Christiansen


Dato : 18-06-02 09:15

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Hej.
>
> Jeg bruger MacOS 9.2 og MacSOUP.
>
> Jeg får følgende meddelelse når jeg vil sende et indlæg til en
> nyhedsgruppe:
> "Din signatur vil ikke blive vedhæftet denne besked, fordi den er på
> mere end fire linier, eller den indeholder linier på mere end 72 tegn."
>
> Hvor og hvordan angiver man sin signatur?
> Jeg har prøvet Internet > Advanced > meddelelser, men det lader til at
> være forkert. Hvad bruges det så til?
>
> På forhånd tak.
>
> Henrik Rasmussen

Du skal ind i Internet -> Privat; nederste felt: Underskrift.
Dit problem er, at din signatur er for lang: For mange tegn i linierne
(der må højst være 72), eller for mange linier (der må højst være 4 -
inkl. evt. tomme linier)

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Henrik Rasmussen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 18-06-02 09:32

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Du skal ind i Internet -> Privat; nederste felt: Underskrift.
> Dit problem er, at din signatur er for lang: For mange tegn i linierne
> (der må højst være 72), eller for mange linier (der må højst være 4 -
> inkl. evt. tomme linier)
>
> mvh.
> Kaj.

Hej Kaj.

Tak for dit hurtige svar.

Jeg kan ikke få lov at skrive i det felt

Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Michael Tysk-Anderse~ (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 18-06-02 10:36

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Jeg kan ikke få lov at skrive i det felt

Gå i Rediger menuen og vælgBrugerprofil. Dernæst Administrator i
dialogen. Nå kan du åbne hængelåsen ovenover det felt du vil redigere.
--
Michael Tysk-Andersen

Henrik Rasmussen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Rasmussen


Dato : 18-06-02 11:01

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:
>
> > Jeg kan ikke få lov at skrive i det felt
>
> Gå i Rediger menuen og vælgBrugerprofil. Dernæst Administrator i
> dialogen. Nå kan du åbne hængelåsen ovenover det felt du vil redigere.

Ok, så fik jeg lov til at skrive.
Men selvom jeg gemmer, så er teksten ("To get random...") uændret når
jeg genåbner kontrolpanelet!

Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Michael Tysk-Anderse~ (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 18-06-02 11:19

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Ok, så fik jeg lov til at skrive.
> Men selvom jeg gemmer, så er teksten ("To get random...") uændret når
> jeg genåbner kontrolpanelet!

Du sikkert en fjollet udvidelse liggende i din udvidelsesmappe som kan
generere vilkårlige siganturer ud fra en liste. Prøv at kigge i
udvidelsesmappen efter noget der liger "random signatures" - Jeg husker
ikke hvad den hedder! Muligvis kan den teksten "To get random..." give
dig et fingerpeg om hvor du skal lede.
--
Michael Tysk-Andersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408626
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste