TV-.Out problem - intet billede
Fra : Stig Holmberg

Dato : 18-06-02 08:55

Hej NG

Jeg har et ASUS Geforce 4400 kort med tv-out, men kan ikke få et billede
frem på mit tv som er et samsung 29" med scart-indgang (kan tage
RGB-signal).

Jeg bruger nyeste NVIDIA reference driver, men har også forsøgt mig med
ASUS´s egen.

I "nView" fanen i driveren er alle muligheder grayede ud, den kan ikke
detecte andre displays. (og jo tv´et er tændt og stillet på den rigtige AV
indgang)

Kablet er et komposit kabel med gult RCA-stik i den ene ende og scart i den
anden.

Jeg har også prøvet med programmet TV-tool, samme resultat.

Mvh. Stig

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 18-06-02 10:14

Prøv at sætte scartstikket i scart nr. 2 på fjernsynet.
Det skal man på mit fjernsyn.

Vh Andreas

Fra : Stig Holmberg

Dato : 18-06-02 12:08

"Andreas Swiatek" <Erne@get2net.dk> wrote:

> Prøv at sætte scartstikket i scart nr. 2 på fjernsynet.
> Det skal man på mit fjernsyn.
>
> Vh Andreas

Hej Andreas

Tak for tippet, det havde jeg nu allerede prøvet, uden resultat.

Mvh. Stig

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-06-02 16:37

> [...]

> anden.
> Jeg har også prøvet med programmet TV-tool, samme resultat.

For at fejlfinde, prøv at sende composit signalet igennem video'en
med et normalt phono-phono audio kabel , hvis dit tv da ikke har
compisit(phono) indgang

Det kunne tænkes at dit scart kabel ikke var et composit input
men output

Stig : Det må være varmen jeg fik lige afsendt 2 mail's til dig
i stedet for at svare i gruppen ,,,

Jan Rasmussen

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 18-06-02 22:27

Grunden til, at den muligvis ikke opfanger et tv, kunne være at der er løs
forbindelse på kablet. Det har jeg nemlig prøvet.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 19-06-02 14:02

"Jacob Christiansen" <jaquilo@tiscali.dk> wrote in message
> Grunden til, at den muligvis ikke opfanger et tv, kunne være at der er løs
> forbindelse på kablet. Det har jeg nemlig prøvet.

Tak for dit forslag (kunne nu ikke finde en løs forbindelse), jeg har nu
fået hul igennem til TV-et, det skete efter
jeg havde indlæst ASUS egen driver til grafikkortet istedet for NVIDIA´s
referencedriver som jeg ellers plejer at bruge. Så derfor fik jeg lyst til
at prøve med s-vhs i stedet for composit, og gik ud og købte et sådant kabel
(med scart i den ene ende og s-vhs stik og 2 rca-stik til lyd i den anden
ende). Det giver godt nok et billede men det er kun i sort/hvid, så nu vil
jeg nok forske lidt i det, har du noget bud? Selv gætter jeg på at mit tv er
for antikt selv om alle ledninger er ført igennem på scart-stikket (det kan
jeg se i manualen på mit tv).

Mvh. Stig

Fra : T. Damskov

Dato : 20-06-02 08:56

> [...]
er
> for antikt selv om alle ledninger er ført igennem på scart-stikket (det

Sort/hvid på Samsung fjernsyn betyder som regel at signalet er NTSC (60 hz).
Findes der en PAL/NTSC switch et eller andet sted i Asus' driver software?

Mvh.
Tommy

Fra : Stig Holmberg

Dato : 21-06-02 16:08

"T. Damskov" <tdamskov@softhomeUNSPAM.net> wrote

> [...]
hz).
> Findes der en PAL/NTSC switch et eller andet sted i Asus' driver software?

Hej Tommy

Ja og jeg har sat den på PAL -man kan vælge mellem PAL/B og PAL/G - har
prøvet begge dele.

Mvh. Stig