Nuppo 3000/ V-Power ødelægger kopling?
Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 18-06-02 05:47

Hej NG

I en tidligere tråd var der en der fik ødelagt sin kopling af at køre med
Hydro/texacos nitro 3000 benzin, og da jeg kører på V-Power, og min Bandit
er begyndt at fedte i koplingen ved max effekt, ville jeg hører om det måske
skyldtes benzinen, og om det kunne klares ved at skifte olie?
Eller er der normalt at den ikke holder mere end 48.000 km?

--
Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Michael Kristensen

Dato : 18-06-02 09:48

> Eller er der normalt at den ikke holder mere end 48.000 km?

Uden at kende banditten særligt godt har jeg hørt om koblinger på andre
modeller, der står af efter 50kkm.

Jeg er bange for, at du skal kunne bevise, at det er deres "magiske" benzin,
der er skyld i det

mvh - Michael Kristensen (sv650s, der kører på det billigste oktan 92, der
kan købes)

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 18-06-02 10:12

"Rune (Bandit600)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> skyldtes benzinen, og om det kunne klares ved at skifte olie?
> Eller er der normalt at den ikke holder mere end 48.000 km?

Hejsa
Jeg arbejder på en HT tank, og der er vist en del forskel på V-Power og
Nitro 3000. V-Power indeholder kun et tilsætningsstof, der fjerner
belægninger i motoren, mens Nitro 3000 udover dette også indeholder stoffer,
der skal reducere motorens friktion med henblik på at forbedre
benzinøkonomien. På HT reklamerer vi ligefrem med, at disse
friktionsformindskende stoffer ophobes i motorens olie, og eftersom den
samme olie anvendes til koblingen på en mc, er det nok det der har givet
problemer. Men eftersom V-Power som nævnt ikke indeholder
friktionsreducerende stoffer, er det nok ikke benzinen der er skyld i dine
koblingsproblemer.
Mvh
Anders Olesen
Servicemedarbejder

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 18-06-02 15:49

Tak for svarene

jeg må i gang med at skifte kobling

Fra : Brian Luckow

Dato : 18-06-02 22:24

Jeg ved ikke om du kan det samme på en vådkobling, men det går jeg da udfra,
men du kan måske forlænge levetiden på dine koblingsplader ved at slibe dem
let med sandpapir. Det har jeg gjort mange gange på min tørkobling, efter
den begyndte at fedte efter 9.000 km. På den måde fik jeg den til at holde
12.000 km ekstra, men så var den altså også færdig til sidst.

Mvh., Brian Luckow